Thinclient met USB tbv PocketPC

Pagina: 1
Acties:

• t013463
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 19:32
Ik heb een Thin client van het type t5000 van HP-Compaq.
Nu wil graag via usbaansluiting met pocketpc via een terminal sessie syncen.
Dit doe ik met OneBridge software.

De thin client draait op WindowsCE.
Ik heb een HP 5550 pda met een usb cradle.

Nu wil graag de PocketPC drivers voor WindowsCE op de thinclient kunnen installeren. (als die tenminste bestaan....)
De thinclient detecteert het apparaat wel maar ik heb geen drivers en ik weet niet hoe ik ze op een windowsCE back moet installen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Via google of andere shit loop ik een beetje tegen een muur. |:(

Please hellup.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

wdebitewari schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:45:
Ik heb een Thin client van het type t5000 van HP-Compaq.
Nu wil graag via usbaansluiting met pocketpc via een terminal sessie syncen.
Dit doe ik met OneBridge software.

De thin client draait op WindowsCE.
Ik heb een HP 5550 pda met een usb cradle.

Nu wil graag de PocketPC drivers voor WindowsCE op de thinclient kunnen installeren. (als die tenminste bestaan....)
De thinclient detecteert het apparaat wel maar ik heb geen drivers en ik weet niet hoe ik ze op een windowsCE back moet installen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Via google of andere shit loop ik een beetje tegen een muur. |:(

Please hellup.
Zolang je geen drivers hebt gaat je dit niet lukken.. zoek eens op www.driversguide.com

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• t013463
ja dat begrijp. Maar ik was benieuwd of er een generic driver was voor die devices.
Immer is dit ook het geval met ActivSync op WindowsXP. Die kan standaard ook de meeste pocketpc pda's aan....

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:52

Qwerty-273

Meukposter

Zal waarschijnlijk een groot probleem worden. Thin clients met Win XPe hebben er geen last van die kunnen gewoon uitgerust worden met ActiveSync, thin clients op Linux kunnen vaak de normale usb drivers gebruiken (als ze beschikbaar zijn) voor pda's. WinCE wordt meestal op embedded systemen gebruikt die vervolgens aangesloten worden en syncen met een host die het ondersteund. WinCE synct meestal niet met WinCE. Daarom zullen er heel weinig fabrikanten zijn die WinCE drivers voor deze gevallen zullen ontwikkelen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-02 15:05
Qwerty z'n oplossing heb ik vaker ingericht en ook ik heb het nooit onder CE werkend gekregen.

Sowieso zou ik niet op een terminal server zaken als ActiveSync installeren, maar gewoon lekker op de thin-client. ActiveSync heeft tegenwoordig alleen netwerk toegang nodig tot de exchange server.

[ Voor 51% gewijzigd door Abom op 13-11-2006 17:04 ]

• Tylen
  • Laatst online: 08:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@TS: COM poorten redirecten in je Terminal Sessie. En dus je PDA via een Seriele poort aansluiten.
En de onebridge client installeren op je PDA.

Easy ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Tylen op 14-11-2006 10:42 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• t013463
De bedoeling is ook niet om Activesync te installeren op een terminal server. We gebruiken hiervoor Onebridge van Extended Systems.

De oplossing die jullie aangeven (met XPe buiten de RDP of ICA-sessie om te syncen) is mij bekend.
Maar dat is hier helaas geen optie daar het om WinCE gaat.

Zo te horen is gewenste het niet makkelijk te realiseren.
Alsnog bedankt voor jullie reacties.

• Tylen

Tylen

wdebitewari schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:43:
De bedoeling is ook niet om Activesync te installeren op een terminal server. We gebruiken hiervoor Onebridge van Extended Systems.

De oplossing die jullie aangeven (met XPe buiten de RDP of ICA-sessie om te syncen) is mij bekend.
Maar dat is hier helaas geen optie daar het om WinCE gaat.

Zo te horen is gewenste het niet makkelijk te realiseren.
Alsnog bedankt voor jullie reacties.
Het staat boven je laatste post. het is echt HEEL simpel en het kan. MAar wel alleen op Serial. USB WERKT NIET.

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 14-11-2006 10:54 ]

• t013463
@Jeroen_Tielen

Thanks, maar nieuwe pda's worden grootendeels niet meer met seriele kabels geleverd.
Zijn in veel gevallen ook niet meer leverbaar.

Neem als voorbeeld bijv. de nieuwe smartphones met Windows Mobile 5 --> geen seriele kabels verkrijgbaar.

• Tylen

Tylen

wdebitewari schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:21:
@Jeroen_Tielen

Thanks, maar nieuwe pda's worden grootendeels niet meer met seriele kabels geleverd.
Zijn in veel gevallen ook niet meer leverbaar.

Neem als voorbeeld bijv. de nieuwe smartphones met Windows Mobile 5 --> geen seriele kabels verkrijgbaar.
Dan gaat het niet werken. Tenzij je Citrix MPS 4.0 gebruikt. Daarmee kan je de USB port redirecten en zou het misschien gaan werken. Maar dit is door mij nog niet getest.

• t013463
Ik gebruik ook PS4 dus dat is niet het probleem, het probleem zit echt aan de client kant. :'(

thanks anyway! ;)

• Tylen

Tylen

wdebitewari schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:01:
Ik gebruik ook PS4 dus dat is niet het probleem, het probleem zit echt aan de client kant. :'(

thanks anyway! ;)
Dan moet je die ICA client (welke op de TC geinstalleerd is) updaten. Bij de leveranier van je TC's kan je wel een update package verkrijgen. Om de ondersteuning van USB redirection te ondersteunen.

Maar er zijn whitepapers om de PDA synchronisatie onder MPS 4.0 in combinatie met ActiveSync en USB aan de praat te krijgen. Je moet dan wel de juiste ICA client hebben op je Thin Client of werkplek thuis. Vanaf versie 9.x (weet niet exact uit het hoofd) werkt alleen USB redirection. En dan heb je geen onebridge meer nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door Tylen op 14-11-2006 14:11 ]

• t013463
Jeroen_Tielen schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:04:
[...]

Dan moet je die ICA client (welke op de TC geinstalleerd is) updaten. Bij de leveranier van je TC's kan je wel een update package verkrijgen. Om de ondersteuning van USB redirection te ondersteunen.

Maar er zijn whitepapers om de PDA synchronisatie onder MPS 4.0 in combinatie met ActiveSync en USB aan de praat te krijgen. Je moet dan wel de juiste ICA client hebben op je Thin Client of werkplek thuis. Vanaf versie 9.x (weet niet exact uit het hoofd) werkt alleen USB redirection. En dan heb je geen onebridge meer nodig.
MPS4.0 met Activesync werkt alleen op de 64 bits van Citrix. <-- die heb ik niet, dus dan moet ik wel met Onebridge verder gaan. Hardware upgraden is geen optie daar het om ca. 100 Citrix servers gaat.
De ICA client updaten op je thinclient installeert geen USB drivers voor WindowsCE, het zorgt alleen voor nieuwe functionaliteiten binnen de client (zoals USB redirection).

• Tylen

Tylen

wdebitewari schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:27:
[...]

MPS4.0 met Activesync werkt alleen op de 64 bits van Citrix. <-- die heb ik niet, dus dan moet ik wel met Onebridge verder gaan. Hardware upgraden is geen optie daar het om ca. 100 Citrix servers gaat.
De ICA client updaten op je thinclient installeert geen USB drivers voor WindowsCE, het zorgt alleen voor nieuwe functionaliteiten binnen de client (zoals USB redirection).
Dat zeg ik toch ;) ICA Client updaten om USB redirection te ondersteunen.

En waar haal jij de info vandaan dat alleen op 64bits, ActiveSync werkt?
Dit is namelijk NIET waar.

• t013463
Jeroen_Tielen schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:29:
[...]

Dat zeg ik toch ;) ICA Client updaten om USB redirection te ondersteunen.

En waar haal jij de info vandaan dat alleen op 64bits, ActiveSync werkt?
Dit is namelijk NIET waar.
Check dit artikel http://support.citrix.com/article/CTX821115

ActiveSync 4 is not supported on Citrix Presentation Server 4.0 for 32-bit Windows.
No version of ActiveSync is supported on Citrix MetaFrame Presentation Server 3.0 or earlier.

• Tylen

Tylen

Precies.

Dus wat staat er?

ACTIVESYNC 4.0.........................................

Zorg dat je de 3.8 versie te pakken krijgt en gaaaaaaan.

Hier een linkje: http://www.softonic.de/fi...ction=view&view=downloads

[ Voor 24% gewijzigd door Tylen op 14-11-2006 15:34 ]

• t013463
Jeroen_Tielen schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:33:
Precies.

Dus wat staat er?

ACTIVESYNC 4.0.........................................

Zorg dat je de 3.8 versie te pakken krijgt en gaaaaaaan.

Hier een linkje: http://www.softonic.de/fi...ction=view&view=downloads
Ja, maar nieuwe Mobile 5 pda's/smartphones werken niet meer met Activesync 3.8
Pagina: 1