Medus 5.1 onder Mac

Pagina: 1
Acties:

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:37
Mijn speedlink medusa wordt onder Mac probleemloos herkent als een USB soundcard ... het enige is dat ik in VLC en Quicktime niet aan kan geven dat films in 5.1 moeten worden afgespeeld....

Nu zit onder Applications / Audio MIDI setup de mogelijkheid om de speakerconfiguratie op 5.1 te zetten.
Maar nog steeds na deze instelling speelt VLC niet in 5.1, heeft iemand een idee hoe ik dit kan veranderen ?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Reveal! schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:26:
Mijn speedlink medusa wordt onder Mac probleemloos herkent als een USB soundcard ... het enige is dat ik in VLC en Quicktime niet aan kan geven dat films in 5.1 moeten worden afgespeeld....

Nu zit onder Applications / Audio MIDI setup de mogelijkheid om de speakerconfiguratie op 5.1 te zetten.
Maar nog steeds na deze instelling speelt VLC niet in 5.1, heeft iemand een idee hoe ik dit kan veranderen ?
En als je in VLC Encoded Output kiest wat doet ie dan?
Heb je ook het juiste Audio Device gekozen?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Reveal!
Ballebek schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:38:
[...]

En als je in VLC Encoded Output kiest wat doet ie dan?
Heb je ook het juiste Audio Device gekozen?
Waar kun je dat kiezen ?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Moet je eerst een bestand hebben die daadwerkelijk AC3 of zoiets heeft, dan moet je tijdens het afspelen daarvan naar je menubalk gaan en daar bij Audio kijken.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Reveal!
Ballebek schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:34:
[...]

Moet je eerst een bestand hebben die daadwerkelijk AC3 of zoiets heeft, dan moet je tijdens het afspelen daarvan naar je menubalk gaan en daar bij Audio kijken.
Mja dat doe ik dus telkens en daar staat geen 5.1 tussen alleen stereo maar bij de midi setup werkt de 5.1 wel

[ Voor 5% gewijzigd door Reveal! op 13-11-2006 16:48 ]