KPN Mobile vs de rest

Pagina: 1
Acties:

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-01 23:09
Goedemiddag mijn liever tweakertjes,

ik ben druk bezig met een KPN project (hva, informatica, hbo). Om precies te zijn een KPN Mobile project. Nu moeten wij een concurrentie analyse maken.

Dus dan krijg je KPN, Vodafone, Tmobile en Orange als de grootste 'alternatieven'. Nu is het erg moeilijk om een onderzoek te vinden die deze 4 mobiele providers met elkaar vergelijken. Consumentengids heeft misschien wel wat, maar daarvoor heb ik login/password nodig om deze te bekijken. Bovendien bevat het eigenlijk grotendeels meer vergelijkingen tussen telefoons en abo's dan de provider zelf.

Daarom vraag ik hierbij aan jullie, zouden jullie een onderzoek weten waar deze 4 providers serieus met elkaar worden vergeleken. Met dan ook echt aantoonbare verschillen. Dingen als netwerk-dekking en kwaliteit heb ik wel voldoende informatie weten te vinden.

Mar wij kunnen niet echt concrete nadelen voor KPN opnoemen. De prijs? uit vergelijkingen heeft KPN zeker niet (met merken als Hi) de hoogste prijs. bovendien staat er een hogere kwaliteit voor.

En als iemand de prijs zo belangrijk vind. Dan moet er een onderzoek zijn waarin consumenten de prijs erg belangrijk vinden. Heeft iemand die?

Soms vind je wat je zoekt.. maar dan vraagt een advies bureau zo'n 4000 euro voor het onderzoek.

In andere woorden,

wie heeft er nog goede onderzoeken op het gebied van KPN en haar concurrentie. Afnemers analyses etc. Wij lopen ons de pletter te zoeken. Onderzoeken van TNO hebben we (als het goed is) allemaal al.

qX

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Heb je al gebeld naar de consumentenbond. Mijn ervaring is dat als je een juiste bronvermelding plaatst, dat bedrijven er echt niet moeilijk over doen om informatie af te geven.

Meestal is het de beste methode om gewoon de stoute schoenen aan te trekken.

Carpe Diem

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-01 23:09
muppet99 schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:50:
Heb je al gebeld naar de consumentenbond. Mijn ervaring is dat als je een juiste bronvermelding plaatst, dat bedrijven er echt niet moeilijk over doen om informatie af te geven.

Meestal is het de beste methode om gewoon de stoute schoenen aan te trekken.
dat is een idee! Als ze me alleen maar al kunnen vertellen in WELKE gids die info heeft gestaan kan ik die altijd nog bestellen. die zijn geen 4000 euro.

Verwijderd

Wat voor een framework gebruik je voor je concurrentie analyse? Dan weet je ook wat voor gegevens je nodig hebt.

[edit]
Kijk naast sec naar de prijs ook naar prijsmodellen, dat wil zeggen hoe kosten opgebouwd worden. Ook zaken als merkimago, afzetkanalen, doelgroepen van de verschillende brands, secundaire voorwaarden (grotere korting op telefoons) en bestaande customerbase zijn van belang.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 15:02 ]

Verwijderd

Ga eerst de jaarverslagen maar met elkaar vergelijken, daar staat een boel in.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:08

Dido

heforshe

quakerix schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:46:
Mar wij kunnen niet echt concrete nadelen voor KPN opnoemen. De prijs? uit vergelijkingen heeft KPN zeker niet (met merken als Hi) de hoogste prijs. bovendien staat er een hogere kwaliteit voor.
Hier ben je natuurlijk al resultaten aan het invullen voordat je onderzoek doet ;)

"Niet de hoogste prijs", maar dus ook niet de laagste.
"Hogere kwaliteit"? Hoe kwantificeer je dat?
Hoe weeg je prijs en kwaliteit tegen elkaar af?

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Nogmaals, zoek een goed model waarmee je concurrenten binnen een markt kan vergelijken. Dan weet je ook naar welke data je op zoek moet. :)

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan. http://www.telfort.nl/media/200402p52_Test_Gsm-netwerken.pdf

Dit is een test van de Consumentenbond, ook al staat het op de server van Telfort :)
Pagina: 1