Toon posts:

component op Samsung 940MW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enige tijd trotse eigenaar van de Samsung 940MW: een breedbeeld (16:10) vga scherm met tal van aansluitingen. Qua breedbeeld tv input (16:9 dus) zijn de volgende opties voorzien: 4:3, wide, auto wide en zoom. De zoom is uitermate handing voor 4:3 beelden die nog eens extra van zwarte balken voorzien zijn (ik gebruik men scherm voor spelconsoles en de ps2 heeft enkele zeldzame games die een vrij...aparte definitie van breedbeeld hebben).
Ik gebruik al een tijdje de componentaansluiting van dit scherm en ben zeer tevreden van de beeldkwaliteit die dit geeft. Er is wel een underscan (ca. 10 pixels), maar dat stoort niet echt.
Ik wou onlangs nog eens een spelletje spelen in dat vervelende "4:3 met zwarte balken" formaat, dus wil ik switchen naar de "zoom" functie, en dan valt het op: Via composiet is deze zoom optie beschikbaar en kan ik deze zelfs nog verder aanpassen.
Bij component is deze zoomfunctie spoorloos en kan ik enkel switchen tussen 4:3 en 16:9. Heel vervelend. De handleiding vermeld nochtans dat zoom via component moet werken met een input tot en met 1040i (men ps2 gebruikt 480p).
Ik maak dus een ticketje aan bij Samsung support en zij sturen doodleuk terug "your monitor does not support zoom over component. Ticket closed".

Weet er iemand of er toevallig een mogelijkheid is om dit aan te passen? Ik heb al monitors gezien waar je via omwegen in een soort van fabrieksmenu (dus niet het gebruikelijke OSD)kan geraken om daar nog zeer specifieke instellingen aan te passen. Dit was wel geheel op eigen risico omdat callibratieinstellingen bevat waar je beter vanblijft, maar indien samsung monitoren iets gelijkaardig hebben wil ik hier wel eens rondkijken :)

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Het enige wat ik wil opmerken is: misschien zoek je wel echt naar iets wat de monitor niet kan. Ja ik weet dat dit je niet helpt en dat het klote is in beelden via de component, maar wat nou als hij het echt niet kan :) ?

Maar ik begrijp het, de tweakspirit. Net zoals bij de oudere Iiyama monitoren, men houdt knopje x en y ingedrukt en zet hem aan. Tada uitgebreid OSD. In de manual staat idd alleen iets over Zoom bij HD en DVI ... sorry ik weet het ook niet zo. Afstandsidee: Samsung mailen voor die OSD key combo :X ?

De meeste mensen deugen!