Toon posts:

Toegang PC's in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb een homeserver staan, met hierop Windows 2003 Server. De functioneert als bestand-, toepassing- en afdrukserver. Het werkt allemaal wel goed, maar elke keer als ik via Mijn Netwerklocaties de server aanklik, moet ik een username en wachtwoord invoeren. Als ik dit gedaan heb werkt alles naar wens.. Mijn vraag is nu; hoe kan ik mijn PC's standaard al toegang geven zonder dat ze in hoeven te loggen?

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Kun je de win2k3 server niet gebruiken als domein-server en je PC's lid maken van dat domein? Je logt dan eenmaal in met naam en pw bij het inloggen op een client.
Misschien wat omslachtig, maar een server zonder wachtwoord is natuurlijk nooit een goed idee lijkt me. Ook kun je zo veel beter de rechten beheren van de verschillende gebruikers in het netwerk.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

DC van maken of drives mappen en wachtwoord onthouden aanvinken.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-03 07:53
je draait op je 'clients' zeker win xp home.... die hebben dat probleem. Als je overstapt naar xp prof is dat over.

Met meer info over de andere systemen kan ik miss nog een andere oplossing bedenken

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:

- Server (Windows 2k3)
- PC 1 (Windows XP Home)
- PC 2 (Windows XP Prof)
- Laptop (Windows XP Home)

Ik wil vanaf allebei de PC's + de laptop kunnen verbinden met de server, om bestanden te delen en te printen. Als ik eerst inlog kan ik alles doen wat ik wil, maar ik wil graag dat hij automatisch inlogt. Ik kan nergens een optie "wachtwoord onthouden" vinden.

Hoe bedoel je "lid maken van een domein"?

De server heeft 2 domeinnamen naar zich toe staan, ik weet niet of je dat soort domeinen bedoelt?

Verwijderd

Op je server een gebruiker aanmaken met exact dezelfde naam en wachtwoord als je pc.

Het is geen nette oplossing, maar in jouw geval zal het goed werken.
Pagina: 1