stille voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008

• Gizmo_mokum
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 18:31
Weet iemand waar ik een echt stille voeding vandaan haal. Standaard voeding van mijn kast maakt toch redelijk veel geluid. Kan ik m'n koetje ook s'nachts laten grazen, anders verhongert hij nog.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Low Noise voeding, maar daar zijn ook weer verschillen in.
Die van mij is wel wat stiller, maar niet veel :( :( :(

Voor dat iemand anders het zegt, je kunt je cooler er uit halen. (maar is Bullshit :) )
Maar dan kun je net zo goed je voeding al vast losschroeven.
Zonder cooling leeft hij namelijk niet langer dan 15 minuten.

Mzzl Diamon

And The Only One

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
wederom... fan op 7v ipv 12v

• Diamon

Diamon

The Weird One

Maar een voeding moet goed worden gekoeld.
Als je het voltage gaat verlagen (lees: bedrading anders gaat leggen) dan is de koeling ook aanziendelijk minder.

Mzzl Diamon

And The Only One

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-08 11:20

reapher

Z POWER

Natuurlijk is de cooling minder maar als je al je apparaten die je heb aangesloten op je voeding niet gebruik(behalve dan cpu) dan vreet dan ook minder Watts, en hoe minder watts hoe minder warmte dus die fan op 7 volt kan makkelijk. Ik heb zelfs een atx kast als server waarbij s'avonds de fan uit gaat. (hij wordt wel erg warm hoor maar het werkt)

Click hier niet

• Diamon

Diamon

The Weird One

Weet niet wat Gizmo_mokum allemaal in zijn systeem heeft zitten.
Maar als er een Geforce in zit oid, dan vraag je toch aardig wat van je voeding.
Wat te denken bij een potje Quaken of Solder off Fortune.
Dan heb je toch echt een goede cooling voor je voeding nodig.

En dat jij sn8's de cooler uit zet, is niet echt goed.
De voeding kan er dan spontaan mee op houden.
Going with a bang >:) >:)

Tis me 1 x overkomen, dat ik de stekekr was vergeten, de voeding werd zo heet, dat er Tin onder in de voeding lag.

Mzzl Diamon

And The Only One

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Een voeding zonder fan houdt het wel meer dan 2 uur uit hoor.
Hehe, bij mijn oude comp was m'n ventilator in de voeding een beetje aan het ratelen, dus ik met een schroevendraaier erin porren. Ineens ratelde ie niet meer, dus ik dacht probleem opgelost. Totdat ik wat begon te ruiken en de kast aan de bovenkant warm aanvoelde. Ik heb er een nieuw ventilatortje ingezet, en die voeding werkt nog steeds !! :)

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 16:14

BertV

Handgemaakt

Ik word af en toe zo gek van het lawaai van mijn apparaat (vooral voeding) dat deze MALLOOT er een deken overheen legt.

M'n nieuwe 52X cd-rom speler blaast nu vrolijk mee? Het lijkt alsof mijn PC meer lawaai maakt dan de gemiddelde.

Ik durf dit nu te verklappen na de 'voeding zonder koeling verhalen' ;-)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Een voeding zonder fan houdt het wel meer dan 2 uur uit hoor.
Wat doe je dan met de PC als de cooler er uit ligt, nixs zeker.
Als je gaat Quaken oid, dan blijft je voeding echt geen 2 uur leven.
Trust me, i know :( :(

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Sloop die goedkope standaard koelers eruit en zet er een A-merk vertilator in die kogelgelagerd is die hoor je nauwelijk.
Kost wat heb je ook wat.

• Thijs B
  • Niet online
hmm met voedingen heb je het zelfde als met pc kasten bijna geen keus..

bij www.informatique.nl staat wel iets
van sillent systems voedingen misschien is dat wat.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Het lawaai, dat bij ventilators wordt veroorzaakt, is meestal de lucht verplaatsing.
Kijk maar naar een Helikopter, met gasturbines.
Doordat de bladen door de lucht snijden, krijg je dat irritante lawaai.

Correct me if i'm wrong, maar ik d8 dat het zo goed was.

Mzzl Diamon

And The Only One

• reapher
  • Laatst online: 11-08 11:20

reapher

Z POWER

Ik doe mijn server al jaren uit op deze manier nog nooit probs mee gehad

Click hier niet

• HermeS
  • Laatst online: 05-08 23:09
misschien trekt je server niet z'n veel watt, maakt en word hij niet warm en kan je hem wel op 7 volt, ander maak je gewoon een schakeltje, waarop je hem overdah op 12 volt gooit en s';avond op 7 of 5, je moet er wel wat voor overhebben.
(en een grote kast zodat het de hele avond nodig heeft om warmte op tebouwen.

em het is inderdaad niet de FAN die laawij maakt maar iest dat zijn weg blokt, dus sij gewoon de tralies weg hebt een stuk!!!

Verwijderd

Ook ik ben wat tegegekomen op mijn zoektocht naar stilte... en ben er uiteindelijk heel dicht in de buurt gekomen te zijn.

De grap namelijk is. Als je denkt je grootste lawaaimaker te hebben gedood. De volgende de kop komt opsteken.

Mijn eerste was de voeding. Die blaaste het uit alsof ie een kerncentrale moest koelen. Complete voeding vervangen met een 145Watt exemplaar van Astec uit een Siemens desktop die voorzien was van een geregelde fan. Dit hielp een heleboel. Je kunt ook geregelde-fan voedingen kopen maar die zijn inderdaad vanaf 80 a 90 piek. Je kan ook je voeding open maken en er een regelaar tussen gooien. Ze ziet duidelijk waar de fan is aangesloten op de printplaat.

Alleen nu de voeding stil is komt het volgende probleem. De CPU-fan. Dit bleek nadat een colega ernaar geluisterd te hebben een defect exemplaar te zijn, wist ik veel, ik was van een fanloze 486 gelijk naar een P2 overgestapt. Ook vervangen met een < 29Db exemplaar.

Bleef er nog een lawaaimaker over. De HDD een IBM 5 platter model van 22GB. Deze ligt nu los bovenop me cdrom met ertussen een dun boekje zodat de kast niet meetrilt met dat ding. het is helaas nog niet perfect, misscien een speciale ophanging met elastieken ofzo. Ik zie wel. De hele pc is tegenwoordig zo stil dat ie 24/7 aan staat.

Verder heb ik nog een server P120 met 140 wat voeding ook van Astec. Daar heb ik een een tijd een plaatje van een uitbereidingslot in gestoken en toen werd ie wel warm maar ging niet stuk dus..

Veel succes Gizmo_ het is gewoon zwaar klote wat er te koop is in nederland.. mzzl

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

er zijn maar weinig tweakers die toekunnen met een 145 of 140 watt voeding hoor...echt niet genoeg (2x te weinig minstens..)

• Longbowh
  • Niet online
je kunt ook waterkoeling in je voeding bouwen >:)

Verwijderd

>>je kunt ook waterkoeling in je voeding bouwen

en dan? je hebt toch echt een ps nodig! ik zou voor zo'n ding van silentsytems gaan weet niet hoeveel watt maar zal wel genoeg zijn.

als ik binnenkort adsl krijg wordt een p2 333 servertje die u/c ik gewoon zwaar naar 233 ofzo en zet er passieve cooling en dan idd een 100watt ps erop. Dan ergens diep in de kledingkast stouwen en ik durf te wedden dat je hem niet meer hoort.

• Longbowh
  • Niet online
ok, nog 1 keer langzaam dan:

1. je sloopt de fan uit je voeding
2. je monteert er waterkoeling in
3. ehm, er is geen stap 3 zoals ze bij compraq zouden zeggen :D

Verwijderd

RdB schreef op 07 juli 2000 @ 14:35:
er zijn maar weinig tweakers die toekunnen met een 145 of 140 watt voeding hoor...echt niet genoeg (2x te weinig minstens..)
Weinig, maar ze zijn er dus wel.
145 Watt voeding (idle, met }:O zonder ventilator) voor m'n P4 1.6A, Micro-ATX met onboard LAN en sound, een harddisk en een Geforce4 Ti

edit: effe }:O gefixed

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22

LopeZ

Too much is never enough

Dit is dus een ouwe }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.