KT7A en DMA problemen

Pagina: 1
Acties:

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54
Ik heb een nieuw systeempje gebouwd met een Abit KT7A, en alles werkt prima (performance is prima, 3D crasht niet), behalve een ding: als ik iets van CD naar HD kopieer, loopt de zaak na een tijdje vast (of een programma of spel installeer), maar alleen als de bij DVDspeler DMA aanstaat! Als dit uitstaat, gaat het prima...

Even wat gegevens (die niet in de sig staan):
- VIA 4-in1 4.28 (zowel VSD als Miniport IDE drivers geprobeerd)
- Windows 98 SE
- HD zit op primary master, met ATA66/100 kabel
- DVDspeler zit op secondary master, met ATA33 kabel

Wie weet een oplossing voor dit probleem????

Verwijderd

vriend van me had het probleem dat z'n HD gloeiend traag was (1400 in sisoft sandra), hij heeft toen de via bus drivers eruit geramt en de standaard win2k gebruikt, misschien kun je iets soortgelijks proberen?

je zegt ook dat je 3D niet crasht, was dit wel zo? zo ja hoe heb je dit opgelost?

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
ff op viatech de losse idebusmaster drivers downloaden en installen. de 4in1 drivers installen namelijk de Busmasterdrivers niet volledig. en dan met DMA tool de dma aanzetten (zit in de drivers)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• JungleJim
Ik heb Win98SE, geen Win2K, dus helaas kan ik niet de standaard Win2K busmaster drivers proberen.

Ik zal denk ik maar de losse VIA IDE drivers installeren, en kijken of dat beter gaat...

Wat betreft 3D: ik heb de installatie volgorde uit de KT7 FAQ gevolgd, en de laatste Radeon drivers gebruikt, en het draait als een zonnetje, ook op AGP4X. 3DMark kan eindeloos draaien, zonder dat de zaak crasht.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
die bus master drivers zijn voor win98se en moeten werken.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

heb je link naar die kt7 faq?

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Om naar KT7 faq te gaan...

go.to/kt7faq

Verwijderd

ah dat was em dus :)

kwist dat et zoiets was, ik zat met come.to/kt7 enzo te klooien

tnx

• JungleJim
Even terug naar m'n probleem :)

Welke drivers ik ook gebruik, het maakt allemaal niet uit. Zolang de DVD driver op DMA staat, crasht de zaak tijdens intensief CD gebruik (bijv. installeren).

Misschien dat een ATA66/100 kabel zou helpen? Die dingen zijn alleen zo verrekte duur...

Verwijderd

Zet de udma van de ide poort van de dvd speler op zit uit in je bios, en je problemen zijn weg.

• JungleJim
Het uitzetten van de DMA in de BIOS helpt ook niet... Ik snap er helemaal niets van. Het maakt niet uit welke IDE drivers ik gebruik, zodra DMA aangaat crasht de boel.

• JungleJim
Het probleem is opgelost! Door 'Enhance chip performance' in het 'SoftMenu III Setup' menutje uit te zetten, crasht de zaak niet meer als de DVDspeler op DMA staat.
Pagina: 1