SMTP requirements voor Hotmail ?

Pagina: 1
Acties:

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Ondanks dat ik SPF en RDNS prima heb ingesteld, komen mijn e-mails verstuurd via de webserver niet aan bij Hotmail. Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?

Apparaat staat in een datacenter en heeft zodoende een vast IP.

Ik heb wel spamhaus en sorbs als RBL ingesteld staan. Misschien maakt Hotmail een connectie ofzo? Alvorens een e-mail te accepteren ?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:39
Probeer je misschien hele korte testberichten te sturen? Ik heb bij mij gemerkt dat die vaak niet aankwamen ('te kort - zal wel niet zinnig zijn -> delete' of zo).

Oh, en natuurlijk: is 'ie niet toevallig in een junk-folder terecht gekomen?

Verwijderd

Misschien staat het IP adres zelf op een blacklist? Dat kan je bijvoorbeeld controleren op http://www.dnsstuff.com (Spam database lookup). Kan je wel naar andere domeinen mail sturen? Werkt telnet mx1.hotmail.com 25? Als je IP geblokkeerd wordt door hotmail kan je geen connectie met ze maken en wordt er door homail ook geen mail afgeleverd op je IP adres. Automatische blokkades worden in 24-48 uur weer opgeheven. Geven je logfiles aan dat het bericht afgeleverd is?

• BoXie
Yep logfiles (qmail) zeggen netjes 'message accepted for delivery' .. en 'queued for delivery as ... blah blah.

Ik kan prima naar alle andere domeinen sturen .. en sta niet blacklisted.

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Boxie,

Knip en plak even wat tekst uit een Word document zodat de body van je mail wat inhoud heeft. Merk dat zelf ook de laatste tijd dat je geen mailtje moet sturen in de trant van:

Subject: testmailtje
Body: Dit is een test

Kans dat die wordt afgevangen is ongeveer 100% tegenwoordig.

Telnet op port 25 is een goede indicatie dat e.e.a. correct werkt.

• BoXie
Jullie hebben gelijk. Een vrij lange mail komt wel gewoon aan.

Toch idioten daar bij MS, mijn SPF's zijn 100% in orde en ik plakte een flinke lap tekst .. kom ik NOG in de 'ongewenste post' - map terecht.

Anti spam = OK .. maar DIT gaat wel erg ver ....

Maar ja .. mijn statement 'e-mail is de dood nabij' gaat wederom op hier.

Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1