Macbook met dvi probleem? of toch de kabel?

Pagina: 1
Acties:

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Aangezien mijn vaste computer zijn voeding afgelopen weekend verloren heeft was ik van plan mijn macbook via dvi aan te sluiten op de dvi aansluiting van mijn BenQ (FP783). Onder Windows (bootcamp) gaat mijn macbook knipperen en stopt hier ook niet mee. Tenminste niet binnen een minuut. Mijn BenQ zegt dat er geen signaal is, vga kabel is los en dvi zit vast.

Onder MacOS gaat het helemaal mis, want MacOS bevriest gewoon. Pas als ik de kabel los maak, dan doet me muis/toetsenbord het weer. Als ik luister naar de dvi poort dan hoor ik iets van tik, tik, piep. Dit hoor ik niet onder windows.

de kabel is door benq bij de monitor geleverd en de verloopstekker (mini-dvi naar dvi) door apple, zou dus goed moeten zijn.

Helaas op het moment geen andere dvi monitor beschikbaar om te testen. Iemand een idee wat fout kan gaan?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Ik zou idd eerst even een andere monitor proberen, hij is portable dus daar heb je een voordeel mee ;)
Misschien even een buurman opzoeken om te kijken of ie het daar wel goed doet?

Klinkt namelijk als hardware, heb hetzelfde wel eens gezien met een PowerBook een maand geleden, was het logicboard niet goed (lees: DVI aansluiting zat niet meer vast op het logicboard).

[ Voor 34% gewijzigd door Uberprutser op 13-11-2006 12:27 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• appels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-01 20:56
Ik heb dit zelf ook gehad op een beamer die ik aansloot zowel op een macbook pro core 2 duo als op mijn powerbook G4. Dit lag aan de kabel, er zitten blijkbaar toch verschillen in de kabels en in mijn geval lag werkte een korte kabel die ik had wel en de lange niet.

misschien het proberen waard om een andere kabel te proberen? Er zijn trouwens ook kabels die direct van dvi naar vga zijn zonder het koppelstuk van apple.

Verwijderd

Nu, ik kan je in ieder geval al zeggen dat het niet aan het model van je monitor kan liggen. Ik heb hier ook een FP783 die ik via DVI naar mini DVI aansluit op mijn PowerBook G4.

Verwijderd

Ik kocht gister een mini-dvi naar s-video adaptor voor mn macbook, voor het aansluiten van een tv.
Wanneer ik de adaptor aansluit in xp onder bootcamp, flikkerd mijn scherm ook af en toe maar krijg ik geen beeld op men tv.. een beetje gelijkaardig zoals in de eerste post.
Het is de orriginele Apple mini-dvi naar svideo adaptor. Ligt dit nu ook aan een defect van het moederbord of ..? Heeft iemand dezelfde ervaring?

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
tsja ik heb mn macbook regelmatig op mn tv aangesloten voor het kijken van films enzo, maar zodra ik de stekker inplug doet ie het gewoon. Als er een apple center in de buurt zit zou ik ff langs gaan. kunnen ze het checken met een andere monitor, of evt. een ander verloopkabeltje. Als het dan aan je macbook ligt kunnen ze je gelijk helpen...
Pagina: 1