[php] mail NAAR website en afbeelden

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Topicstarter
Voor een besloten website wil ik mail die aan een groep gestuurd wordt als naslag op de website toegangkelijk maken. Ik heb volop mogelijkheden op de server (PHP5, MySQL). De mail forwarden naar een speciaal mailaccount/pop-box voor de website is prima te doen. Ook kan ik best een cronjobje maken die een pop3 box uitleest en de mail dan in een MySQL database stopt.

MAAR....

1) Is dit de beste oplossing? Zijn er mogelijkheden die beter zijn? Bijvoorbeeld door direct iets te doen in de ontvangende pop box of zo. Iets zonder cronjob?

2) Wie heeft al eens zoiets gedaan of zoiets kant en klaar gezien? Beter goed gejat dan ....

Beveiliging hiervan is even geen discussie punt. Ben me er volop van bewust en ik zal ook wat voorzieningen hiervoor inbouwen.

Op GoT stonden enkele oude topics over dit onderwerp maar die kwamen niet echt met goede informatie (lees: meer dan ik zelf ook al bedacht had).

[ Voor 198% gewijzigd door RobIII op 12-12-2023 10:59 . Reden: TS terug gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:10

DataGhost

iPL dev

code: aliases
1
test:           "|/var/majordomo/wrapper resend -l test test-list"

Dat wordt met bijv. majordomo gebruikt in de aliases-file van postfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Ooit gehoord van pipen? Maak een alias aan, bv. pietje --> |/usr/bin/php -f /path/naar/script.php (let op de |)

Via dat script kan je dan leuke dingetjes doen :)

Aargh, DataGhost was me te snel af :P

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 7998 op 13-11-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 15:52
Krijg je bij een grote hoeveelheid mailtjes met die pipe naar je php script geen performance problemen? Als je een cron 1x per uur (oid) de mailbox laat uitlezen lijkt me bij grotere hoeveelheden mail efficienter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Deruud schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:19:
Krijg je bij een grote hoeveelheid mailtjes met die pipe naar je php script geen performance problemen? Als je een cron 1x per uur (oid) de mailbox laat uitlezen lijkt me bij grotere hoeveelheden mail efficienter.
Bij zulke hoeveelheden mail krijg je zonder php ook wel performanceproblemen, dunkt me :+ php is maar 1 proces boven de (uit mijn hoofd) 4 die gespawned worden door postfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 31-10-2023 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Anoniem: 57381 schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:28:
Het gaat niet om grote aantallen mailtjes hoor. performance is geen issue.

Dat pipen spreekt me wel aan om eens wat dieper op in te gaan. Echter hier ga ik de mij bekende zaken verlaten en me met nieuwe dingen bezig houden. Dat is heel mooi (je voelt je weer jong, een newbie...).

Enige tips hoe je dat dan opzet zou ik fijn vinden. Ik heb Direct Admin op de server overigens. Ondertussen ga ik in google eens zoeken naar 'pipe & PHP'.
Je draait dus gewoon een phpscript, maar dan vanaf de commandline. Volgens mij is het enige waar je je in hoeft te verdiepen het lezen vanaf STDIN, daarna komt alles goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 31-10-2023 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 31-10-2023 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-07 22:05

PanMan

Spun!

Dat is wellicht niet eens zo'n slechte oplossing. Je laat alleen wel al je gegevens in je popbox staan, waardoor ze wellicht moeilijker doorzoekbaar zijn dan in een database.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 31-10-2023 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Hm, dit is wel een hele platform-specifieke oplossing... niet echt fijn als je je server gaat migreren, omdat je dit dan allemaal moet meenemen. Sowieso dus GOED documenteren wat je erbij bouwt dat niet your-everyday-php-script is, en uitkijken dat je oplossing op een eventuele volgende server mogelijk blijft.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-07 22:05

PanMan

Spun!

Hoezo? Zolang op de volgende server de php mail functies werken, kan hij gewoon popboxen aanspreken. Volgens mij zou het het geheel zelfs zo tussen windows en linux servers moeten kunnen verhuizen. Dit lijkt me een stuk MINDER serverafhankelijk dan het pipen van je mail.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Nou, een geschedulde job aanmaken op een server, dat is eigenlijk het meest gevoelige in een migratie. En ja, daarin spreek ik uit ervaring. Hoe meer losse dingetjes je erbij moet installeren om het te laten werken, hoe meer er fout kan gaan (en dat gaat het) in de migratie.

日本!🎌

Pagina: 1