Toon posts:

koeling voor qx6700 oc

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek koeling voor een lga 775 moederbord 680i, met de qx6700 quad core processor.
(nemesis elite cas)
ik wil graag de fsb, voltage en multiplier verhogen.

ik zoek alleen nog een goede koeler, ik dacht eerst aan de freezer 7 pro omdat ik die ook in de bit-tech conroe heatsink test zag. maar dit weet ik nog niet zeker. ook weet ik dat je kunt overclocken zonder extra koeling maar dit lijkt me te gevaarlijk.

wat voor koeling ben ik nodig?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
tuniq tower, scythe ninja
de beste aircoolers op dit moment.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Wat dacht je van een mooie waterkoeling kit?
Kan geen air koeling tegen op.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:43

Theo

moederbord

Zalman 9500 of 9700?? Zijn één van de beste luchtkoelers op het moment

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Idd, high-end waterkoeling is flink beter dan luchtkoeling, maar... de koelers die El Snorro noemt zijn ongeveer zo goed als een low/mid-end waterkoeling. Met als verschil dat waterkoeling veeeeel duurder is, en bovendien veel meer gekloot.
Het ligt dus aan het geld wat je ervoor over hebt; als je er een paar honderd € voor over hebt moet je voor waterkoeling gaan; zo niet, voldoenen de genoemde luchtkoelers ook :)

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
El Snorro schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:55:
tuniq tower, scythe ninja
de beste aircoolers op dit moment.
zoals el snorro zegt :)

zalman etc. zijn mooie koelers met een goede cooling/geluidsproductie verhouding. Maar leggen het af tegen de Ninja, Tuniq Tower of Ultra120 (thermalright)

Let op dat als je de tuniq tower koop, hij standaard nogal een grof contactoppervlak heeft, lappen levert dan wel een aantal graden winst.

btw, als je fanatiek wilt overclocken, zou je dan zelf niet een beetje research doen van te voren :S

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Volgensmij heb je niet echt het advies opgevolgt van je vorige topic. (Die terecht gesloten was, ga eerst informatie inwinnen) Volgensmij is jouw kennis van overclocken 0. Dus open niet steeds een topic maar ga eerst veel lezen en zelf opzoeken :/

Verwijderd

Topicstarter
Is mach 2 koeling goed en makkenlijk te installeeren?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:03:
Is mach 2 koeling goed en makkenlijk te installeeren?
ja mach2 is goed. Maar dat is wel totaal iets anders aan aircooling.
Niet makkelijk te instaleren nee

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hehe, iemand die niet weet wat hij doet + Mach2 koeling.

* Da_maniaC ziet beelden van verbrandde CPU's door zijn hoofd flitsen. :P

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
DJ_The_SP schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:13:

* lawtshjj ziet beelden van verbrandde CPU's door zijn hoofd flitsen. :P
naja eerder een gefrituurd systeem door condens :P

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Van weinig tot geen kennis naar PhCh staat bijna garant voor frustraties en doorgebrande componenten :p Begin eerst maar met luchtkoeling en werk je dan geleidelijk naar boven is mijn advies...

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Moet je wachten of stress testen met fsb overclocken?

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
DJ_The_SP schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:13:

* Rey Nemaattori ziet beelden van verbrandde CPU's door zijn hoofd flitsen. :P
Erg jammer van een bijzonder veel belovende quadcore cpu :'(
Lawtje schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:39:
[...]
naja eerder een gefrituurd systeem door condens :P
Naah, uit ervaring kan ik je vertellen, dat je systeem dat erg lang volhoudt en hoogstens je mobo/beeldkaart aantast... na een weekje op de verwarming deed de beeldkaart het weer, ondanks dat er een plas water op lag....
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:53:
Moet je wachten of stress testen met fsb overclocken?
Eerst stresstesten...dan wachten..tot je stresstest klaar is...
Meestal ga je gewoon omhoog totdattie niet meer boot, dan ga je daar iets onder zitten en draai je een bench prog oid tot dat dat crashed(bevobbelt prime) of een uurtje of 5-10 gewoon stabiel loopt :)

[ Voor 23% gewijzigd door Rey Nemaattori op 15-11-2006 21:16 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
werkt dit hetzelfde voor multiplier tweaking en voltage verhogen?

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:47:
werkt dit hetzelfde voor multiplier tweaking en voltage verhogen?
Jesus, Timeclonecd :/
Ga eerst eens wat literatuur op het internet lezen. En als je er gewoon geen verstand van hebt, doe het dan gewoon NIET. (Want volgensmij weet je nog niet eens wat een multiplier doet |:( )

[ Voor 9% gewijzigd door niels88 op 16-11-2006 12:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
waar vind ik dat?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Frequently Asked Questions T&C

Als je gaat overklokken is het wel heel belangrijk dat je weet waar je mee bezig bent. In die link staat zo'n beetje alles wat je moet weten dus zorg er voor dat je begrijpt wat er staat voor dat je echt gaat overklokken.

[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 16-11-2006 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:22:
[...]
Frequently Asked Questions T&C
Als je gaat overklokken is het wel heel belangrijk dat je weet waar je mee bezig bent. In die link staat zo'n beetje alles wat je moet weten dus zorg er voor dat je begrijpt wat er staat voor dat je echt gaat overklokken.
dat heb ik al doorgelezen weet ik nu alles?
ik bedoel ook overclock ervaringen met dit moederbord en processor. moet ik daar nog iets van weten. trouwens ik heb niet zoveel aan alleen een link naar google waar zou ik naar moeten zoeken en hoe weet ik nou welk advies ik moet kiezen :|

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
wacht nou maar eerst tot je je spulletjes binnen heb. Dan kan je zelf gaan expirimenteren. En misschien zelf wel je eigen vragen oplossen. ;)

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Verwijderd

Topicstarter
Is koelpasta echt noodzakelijk?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ja, dat egaliseert het oppervlak van de IHS en zorgt daardoor voor maximale overdracht van de warmte naar de heatsink/cooler. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:00

Snippertje

Light up your life

Is het niet verstandiger eerst dingen te proberen met makkelijke luchtkoeling en een simpele processor?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

Topicstarter
Razor.Timo schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:35:
Is het niet verstandiger eerst dingen te proberen met makkelijke luchtkoeling en een simpele processor?
ik zie niet in waarom de kans dat ik iets opblaas lijkt mij heel klein, en mijn conroe + 680i hardware is veel geschikter voor overclocken

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik wil je aanraden om toch nog wat meer zelfwerkzaamheid te doen en ook vooral rustig aan te beginnen met overklokken :) ga dus neit gelijk een mach2 op je systeempje zetten of met mega stappen proberen die PC te overklokken..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.