[Vista] geluid in spellen brak met nforce4 o/b sound.

Pagina: 1
Acties:

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:59

Dark

who tweaked the light?

Topicstarter
Hoi, zoals de topic titel al zegt:
In vista (rc1,rc2, pre-rtm en final) is het geluid van mijn onboard nForce4/Realtek alc850 niet goed in spellen. Ik hoor het geluid van het spel maar gedeeltelijk en het lijkt alsof er een aantal 'stemmen' niet in het totale eind geluid komen.

Bijvoorbeeld: bij "Dark Messiah of Might and Magic" vallen de stemmen van de acteurs weg, waardoor je je opdracht mis als je geen ondertiteling gebruikt. Bij "Settlers 10th aniversary" hoor je wel alle bijgeluidjes, maar valt het muziekje weg... Dit beperkt zich niet tot 1 spel, maar gebeurd dus met een aantal spellen die ik geprobeerd heb. Ook heb ik andere drivers geprobeerd, naast de drivers die vista binnenhaalt van windows update na de install heb ik de beta's van nVidia en Realtek geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan.

Is dit een probleem wat meer mensen hebben en is het afwachten tot er betere drivers komen ,of ligt het aan mij of aan mijn systeem en is het wel op te lossen?

edit:
Ah, ik lees nu net dat dit normaal is :( jammer maar direcsound3d werkt niet meer direct met de hardware waardoor er effecten verloren gaan... kennelijk net de actor stemmetjes in spellen die daar gebruik van maken 8)7 ... lekker dan...
With Microsoft's decision to remove the audio hardware layer in Windows Vista, legacy DirectSound 3D games will no longer use hardware 3D algorithms for audio spatialization. Instead they will have to rely upon the new Microsoft software mixer that is built into Windows Vista. This new software mixer will give the users basic audio support for their old Direct Sound games but since it has no hardware layer, all EAX® effects will be lost, and no individual per-voice processing can be performed using dedicated hardware processing.

[ Voor 28% gewijzigd door Dark op 13-11-2006 12:03 ]