Toon posts:

B&W 500 series vs Eltax vs Tannoy??

Pagina: 1
Acties:
  • 2.202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie het weet mag het zeggen:

Voor m'n Marantz slimline set ben ik op zoek naar nieuwe speakers. Na enig speuren in winkels en het www slaat de twijfel toe, vandaar mijn vraag hoe jullie denken over de onderstaande opties (vanzelfsprekend icm de bijhorende prijzen):

# B&W 500 series (DM 550?): Zijn me aangeboden voor 100euro (2 stuks) maar hoe oud en goed zijn ze en zijn ze dus een topdeal of nauwelijks die prijs waard?
# Tannoy Sensys 1 (dus NIET de Sensys ): Ik kan ze krijgen, z.g.a.n., voor 200 euro/2 stuks maar kan ze nergens bij mij in de buurt beluisteren. Prijs lijkt in orde (?) maar hoe zijn ze?
# Eltax Monitor III: 150 euro/2 stuks (gloednieuw terwijl die andere dus 2e hands zijn). Was eigenlijk het plan te kopen maar nu met bovenstaande opties.....?!

Roept u maar!
Vanzelfsprekend vast dank,
Wasmand

Verwijderd

Topicstarter
Excuus,

Bij optie 2 bedoel ik dus de Tannoy Sensys 1 en (helaas) niet de Tannoy Sensys DC 1

Wasmand

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:44:
Excuus,

Bij optie 2 bedoel ik dus de Tannoy Sensys 1 en (helaas) niet de Tannoy Sensys DC 1

Wasmand
offtopic:
Je hebt een EDIT knop, gebruik die a.u.b. om je bericht alsnog aan te passen.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Verwijderd

Ziet er goed uit, Ik ken de 2 eerste speakers niet, maar ik weet wel dat de die Eltaxen zeer goed zijn. Ik heb die ook beluisterd in een luister ruimte en daar ben ik zeer over te spreken. Nogmaals: de andere ken ik niet dus ze kunnen beter zijn...

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor zowel B&W als Tannoy geldt dat dit fabrikanten zijn die uitstekende luidsprekers op de markt zetten of hebben gezet. Ik heb door de jaren heen diverse type's van beide merken mogen beluisteren en ik kan me niet herinneren dat de luister_ervaring t.o.v. de luidspreker_omvang me ooit tegengevallen is. B&W en Tannoy zijn of waren uit Engeland afkomstig als ik me niet vergis?

Met Eltax heb ik helaas geen enkele ervaring.

Het lijkt me wel verstandig om de luidsprekers voor aankoop even te beluisteren.

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 13-11-2006 13:17 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

Merken, serie's, het is weinig zeggend, behalve dat namen garant kunnen staan voor kwaliteit. Wat een speaker je echter nooit kan garanderen is of dat hij, voor jou, lekker klinkt. Het beste is dan ook altijd om de speakers te gaan beluisteren en wel met 3-5 muziek cd's uit je eigen collectie, ongeacht het genre muziek wat je aanhangt.

Zo kun jezelf het beste ervaren wat je het prettigste vind klinken, aangezien ook ieder mens een ander "gehoor" heeft. Iemand kan iets mooi vinden en een ander kan het weer spuug lelijk vinden, qua geluid. Ik heb zelf ervaring met JBL, Bose ( volgens vele geen speaker, JBL, Spirit, Yamaha en Alesis.

Voor mij persoonlijk was het vroeger JBL all the way, maar sinds hun commerciele aanpak ben ik meer Tannoy gaan waarderen vanwege hun warme geluid, met name het laag. Maar nogmaals, het blijft allemaal persoonlijk en over smaak valt niet te twisten. Luisteren dus :)

Verwijderd

Topicstarter
De Eltaxxen zijn veel mensen blij mee (i.i.g de Monitor III 's) maar zou graag iets van mensen horen die danwel de Tannoys Sensys 1kennen/hebben maar vooral de B&W 500/550 serie. Vooral deze laatste lijkt zeldzaam, ook in (oude) prijslijstjes die her en der te vinden zijn ontbreken ze vaak.

Ik ben het met jullie eens dat het beter is om gewoon naar ze te luisteren, zou ik ook graag doen maar juist deze speakers kan ik nergens in de buurt testen, vandaar mijn vraag hier. (en voor deze bedragen loont het ook niet echt een dag vrij te nemen en of het hele land door te gaan). De luistermiddagen worden dus gereserveerd voor wanneer er ooit eens 'echt grote mensen speakers' gekocht moeten worden ;)

Hoop dan ook op nog wat reacties/ervaringen/voorkeuren en suggesties.

(wat betreft de edit knop om mijn eerste bericht aan te passen: het ligt ongetwijfeld aan mij maar ik kan die bewuste knop nog niet vinden, het spijt me)

Wasmand

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16

voodooless

Sound is no voodoo!

^

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif rechts boven je post :)

[ Voor 82% gewijzigd door voodooless op 13-11-2006 14:27 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Zonder luister test zou ik voor die Eltax gaan, zeker omdat de andere 2dehands zijn en oudere type's zijn, de Tannoys zijn te duur voor 2de hands imo.

Ben zelf geen Eltax man, ben niet bekend met ze, maar het lijkt me de beste keus uit de 3. Hier een linkje van wat positieve gebruikers :

http://www.kieskeurig.nl/...DE035C1256CD4004797D8.htm
Pagina: 1