Toon posts:

Leuke PC

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste leden,

Ik heb sinds kort de AMD 4800+ X2 Toledo core aangeschaft
De rest van mijn systeem ziet er als volgt uit,

- AMD 4800+ X2 Toledo core [2,4 GHZ][2*1124kb Cache]
- Ati X1900XTX Zalman VF900-Cu LED [Overgeclocked 1600 MHZ DDR3, 700 MHZ Core]
- 2GB Kingston 400mhz
- Asrock 939Duel VSTA
- 450 Watt [Be Quit]

Nou heb ik 3Dmark 2006 even gedraaid de gewone trial version die op 1280*1024 draait en daar haal ik een 6000 points score mee. Nou mijn eerste vraag is dit wel redelijk voor mijn systeem?

Nou een tweede vraag weet iemand een goed overclock programmatje voor mijn videokaart? Want ik wil hem nog wat sneller hebben.

De derde en laatste vraag is kan ik met mijn Asrock mobo wel mijn CPU overclocken? Zo ja met welk programma of hoe kan ik het dan het beste doen?

Alvast bedankt.
MVG PauluS

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Jahoor het is wel een goeie score.

Met 3dmark06 haal ik 6500 ongeveer.

Kijk mijn specs maar in me signature.

Goed programmatje voor je videokaart is AtiTools.

Met de Asrock kan je wel degelijk je CPU overclocken al gaat het niet makkelijker dan met een Asus / Gigabyte etc.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:19:
[...]
Nou heb ik 3Dmark 2006 even gedraaid de gewone trial version die op 1280*1024 draait en daar haal ik een 6000 points score mee. Nou mijn eerste vraag is dit wel redelijk voor mijn systeem?
Voor een antwoord op die vraag kun je je score vergelijken met andere (vergelijkbare) systemen op de Futuremark ORB.
Nou een tweede vraag weet iemand een goed overclock programmatje voor mijn videokaart? Want ik wil hem nog wat sneller hebben.
Die kun je met Google ook wel vinden. Denk aan ATiTool, RivaTuner, etc.
De derde en laatste vraag is kan ik met mijn Asrock mobo wel mijn CPU overclocken? Zo ja met welk programma of hoe kan ik het dan het beste doen?
ASRock is een budgetlijn van Asus. Deze borden zijn vaak gelimiteerd qua instellingsmogelijkheden en worden eerder instabiel op hoge snelheden/voltages. Ermee overklokken is niet onmogelijk, maar daar is ook alles mee gezegd.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
Score lijkt me in orde.
Aangezien je een ATi kaart hebt, kan ik ATi Tray Tools goed aanraden.
Via de bios imho.

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Kijk hier eens:

[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 28

Overclocken van je CPU

[OC] ATI Radeon X1K Series

En hier voor het overclocken van je videokaart

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
geez schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:34:
Score lijkt me in orde.

[...]

Aangezien je een ATi kaart hebt, kan ik ATi Tray Tools goed aanraden.
Waar ik dus mee zitmet atitraytool is: Hoe zet ik de 3d snelheden aan? Want gewoon in windows staan ze op 2d afstelling.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:10

Thandor

SilverStreak

Vergelijk dat even met scores die reeds online staan. Er zijn vast wel reeds behaalde resultaten te vinden waarmee je kunt gaan vergelijken :)
ATiTool wellicht? Zoek eens rond zou ik zeggen.
Als je het moederbord reeds in huis hebt --> Probeer het uit :). Anderzijds doe je er verstandig aan om eens te zoeken omtrent
ASrock moederborden en overclockmogelijkheden. Over het algemeen is het zo dat overclocken met ASRock moederborden tegen gaat vallen t.o.v. de duurdere borden.

Afijn, dit topic gaat op slot. Je kunt met zelf zoeken best wel wat vinden. Naast dat hoort dit topic niet thuis in CSL :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.