[PC] Sid Meier's Railroads!

Pagina: 1
Acties:
  • 9.927 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.take2games.com/images/slicks/railroads_product_shot.jpg

Summery
Sid Meier's Railroads! marks the return of the watershed title in simulation/strategy gaming that launched the popular Tycoon genre, and inspired a new generation of games. Railroads! comes home to its original creator, the legendary Sid Meier, who, together with his team at Firaxis Games, will take this game to a whole new level of fun!

Features
Real-time action - lay track, route the trains, and the world comes to life. Cities and industries grow up around you as you service them, hauling raw materials to market and carrying manufactured goods away; Cargos are loaded onto train cars and passengers shuffle between cities.
Easy to get started - laying track is as easy as clicking and dragging. Bridges, tunnels, railroad stations and switches sprout up automatically where they're needed.
Challenging to master - with a new market system that tracks supply and demand and complex random events that can cause a boom or bust at any time, players must stay on their toes at all times or risk obsolescence, financial collapse, or hostile takeover.
It's all about the trains! - over 30 trains to use, from the primitive 0-4-0 Planet to the Super powerful 4-6-6-4 Challenger, from the classic diesels to ultra-modern bullet trains.
LocoBuilder - design your own steam engine from the ground up, and deploy it across your rail empire! Customize your train liveries, from color schemes to custom logos.
We've got the goods - over 20 different goods to harvest, produce, and sell, and 30 unique industries, from lumber mills to war factories, each with detailed, unique animations.
Scenario and map editor support - enables user-created maps and scenarios. Want to create a race to complete a transcontinental railroad in 30 years using only steam engines? No problem!
Something for everyone - build your dream train layout in train table mode, or challenge historical giants like Cornelius Vanderbilt, J.P. Morgan, and others in single-player scenarios.
Multiplayer - Ruthless real-time LAN and Internet play. Buy out your rivals or cash in favors to sabotage their shipments! Whether you prefer heads-up competition or the camaraderie of cooperative team play, you'll find a fantastic multiplayer experience here.

Links
http://www.2kgames.com/railroads/railroads.html
http://www.2kgames.com/index.php?p=games&title=railroads

Een geweldig spel dit! Ik heb het een dag uitgeprobeerd en het speelt erg lekker weg!! Het leggen van rails, bruggen en tunnels gaat veel makkelijker en het ziet er op het eerste gezicht prachtig uit!!

DEMO
Mirror 1
Mirror 2
Mirror 3

Koop em bij:
Bol.com

Screens
Afbeeldingslocatie: http://www.express-world.co.uk/rt4/screens/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.express-world.co.uk/rt4/screens/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://games.cnews.ru/trophy/screens/sm-railroads/aag.jpg

Hyves
railroads.hyves.nl

Patches
http://www.gamer.nl/doc/35883

[ Voor 4% gewijzigd door Voxie2 op 13-11-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:28

Spockz

Live and Let Live

Hmm, is dit de remake? Want ik heb hier nog een paar floppy's liggen met Railroad Tycoon erop. Dat is ook van Sid Meyer. :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Spockz schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:41:
Hmm, is dit de remake? Want ik heb hier nog een paar floppy's liggen met Railroad Tycoon erop. Dat is ook van Sid Meyer. :)
Ja, tis wel een soort remake idd. 3D, en het past niet meer op de floppies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182467

Hij is nog wel even verslavend als toen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26474

En is het spel een beetje bugvrij? Want ik kan me civ4 herinneren ;) dat duurde ook een paar patches voordat het een beetje werkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Anoniem: 26474 schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:46:
En is het spel een beetje bugvrij? Want ik kan me civ4 herinneren ;) dat duurde ook een paar patches voordat het een beetje werkte..
Ik ben tot nu toe weinig tegengekomen. Behalve dan dat het idd VERSLAVEND werkt. Zit nu op mijn werk en moet nog héél lang wachten voor ik weer kan spelen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Ik ga eerst even de demo proberen, en dan zien we wel verder. Het ziet er in iedergeval goed uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:28
Een hele tijd geleden is ook ook een treinen sim uitgekomen. Ik heb hem toen ook even gespeeld maar vond het verdienen van geld een beetje ingewikkeld zodat ik niet zoveel kon bouwen en zo de lol er snel vanaf was. Hoe zit dat met dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-12-2024

Cansu

Cirus the Virus

Geld verdienen is makkelijk in dit spel. Grondstoffen vervoeren naar een stad welke deze omzet naar iets anders (eindproduct, bv meubels) en vervolgens dit eindproduct vervoeren naar een andere stad welk erom vraagt. Dit soort opzet brengt bakken geld binnen.

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Startpost even ge-update met wat screens.
Bart1983 schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:51:
Een hele tijd geleden is ook ook een treinen sim uitgekomen. Ik heb hem toen ook even gespeeld maar vond het verdienen van geld een beetje ingewikkeld zodat ik niet zoveel kon bouwen en zo de lol er snel vanaf was. Hoe zit dat met dit spel?
Je kan het redelijk ingewikkeld maken. Je kunt namelijk in aandelen handelen, zo kun je het bedrijf van je concurrent bijvoorbeeld opkopen. Ook kun je zelf industriën bouwen of kopen, zodat je meer geld ontvangt, en ook geld ontvangt op het moment dat een andere speler er goederen afleverd.
Maar je kunt ook gewoon je treintjes passagiers laten vervoeren en dan stroomt het geld vanzelf langzaam binnen. Easy does it. Eigenlijk net als in de vorige tycoon games van Sid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
offtopic:
Sid Meier, dus niet zoals in de topictitle meijer (het is immers geen nederlander, en het is ook geen meyer :P)

Het is wel een beetje de tijd voor de Sid Meier Remakes heb ik het idee, eerst Pirates! al en nu dus ook een nieuwe Railroad Tycoon game. Wel tof, altijd wel erg veel gespeeld :)

[ Voor 18% gewijzigd door ravenger op 13-11-2006 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-01 18:46
ik had toevallig een tijdje terug het origineel weer eens aangeslingerd in DOSbox en dan komen ze met dit. Ik heb nu een tijdje gespeeld en het is echt super verslavend. De gameplay is behouden gebleven (en verbeterd) en nu ziet er het ook nog eens ongelofelijk goed uit! 1e patch is uit btw:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu

Cansu

Cirus the Virus

BlackBull schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:23:
ik had toevallig een tijdje terug het origineel weer eens aangeslingerd in DOSbox en dan komen ze met dit. Ik heb nu een tijdje gespeeld en het is echt super verslavend. De gameplay is behouden gebleven (en verbeterd) en nu ziet er het ook nog eens ongelofelijk goed uit! 1e patch is uit btw:

Ik ben benieuwd of deze patch een hoop problemen fixed. Na een tijdje krijg ik af een toe een application error als het te druk wordt heb ik het idee of het beeld raakt corrupt, map wordt zwart en de steden verdwijnen.. Volgens mij te maken met geheugen adressering? Vanavond eens testen.

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Cansu schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:53:
[...]

Ik ben benieuwd of deze patch een hoop problemen fixed. Na een tijdje krijg ik af een toe een application error als het te druk wordt heb ik het idee of het beeld raakt corrupt, map wordt zwart en de steden verdwijnen.. Volgens mij te maken met geheugen adressering? Vanavond eens testen.
Hmmm,dat zijn wel heftige dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05-2022

Firestone

$ su - vuursteen

Ik heb het zo'n twee weken gespeeld, maar ik ben gestopt door de bugs die het spel onspeelbaar maken. Het begin met één à twee spoorlijnen en evenveel treinen is erg leuk. Je moet ntl ook uitbreiden, waar de problemen beginnen.
Je kan maar max. 3 sporen per station(stad) hebben. Dit is erg weinig zodra je een welvarende metropool hebt. Neem je meerdere sporen, dan lopen deze dwars door het stationsgebouw. Nog erger; het spel rekent het niet als stationspoor, waardoor het gelijk nutteloos is.
Grotere steden is meer (soorten) goederen en dus meer treinen. Zo heb ik na elke 'missie' wel 30 treinen rond rijden. Dit werkt echter voor geen meter. Hoe netjes en geordend ik het spoornet ook maak(5! sporen naast elkaar met vele wissels, omwegen om drukke gedeeltes, meerdere route opties, prioriteiten regeling, bruggen, tunnels, upgrades, etc), ze krijgen het steeds weer voor elkaar om totaal de verkeerde route te nemen en dan kop tegen kop met een tegenliggende trein op één spoor te staan. Maak ik snel een parallel spoor met wissels; opgelost. Prachtig toch? Of toch niet.. Paar min. later staan er 3 treinen vast op dat stuk. 2 op hetzelfde spoor en 1 op het nieuwe zijspoor. Ok... 2e parallel spoor: 4 treinen vast, 3e spoor: 5 treinen vast, etc. En dan op tal van plekken op je map. Om gek van te worden. Op een gegeven moment kun je niet meer bijbouwen door ruimtegebrek(treinen zijn langer dan steden...) en pakken ze de extra wissels niet. Enige oplossing is het systematisch deleten van treinen en weer toevoegen na de spits.
Treinen die 'vast lopen' zijn ook leuk.. Ze draaien plots 180 graden om en rijden dan in zichzelf om bij de laatste wagon weer om te draaien. Zo staan ze dan 10m lang het stukje spoor te blokkeren tot je ze delete. Gebeurt ook nog eens zonder reden.
De tijd gaat ook 'lekker' snel. Zo moet je om de 10m al je treinen af om te upgraden omdat er geen auto-upgrade of 'upgrade all' functie is. Erg RSI bevorderlijk.
Genoeg over treinen. De omgeving nu. De maps zijn eig te klein voor dit spel. Je komt, vooral met meerdere spelers, snel ruimte te kort om alles vloeiend gaande te houden. Verder klopt de verhouding niet. Logisch ntl, maar aangezien de treinen lang zijn heb je gelijk een stationspoor die ver buiten de stad reikt. Manoeuvreerruimte heb je ook amper, waardoor ladende treinen met de voorkant al een hoofdspoor blokkeren. Ook leuk dat de steden/gebouwen zich aanpassen aan je spoorligging. Vooral als je mooi geplande spoor opeens het 'groene cirkeltje' op een onbereikbare plek duwt. Of wanneer het spoor net een andere bocht maakt dan je zag toen je klikte...
Laatste deel; de economie. In het begin spannend, maar na een korte tijd heb nooit meer te weinig geld. Nieuwe treinen koop je in een handomdraai en elk station geef je een upgrade. Ondertussen krijg je gelijk een continue lopende soundtrack van gerinkel(geld) waar je gek van wordt. Ben je met meerdere spelers bezig, dan kan je aandelen kopen/verkopen. Het leuke is echter wanneer één van je tegenstanders net genoeg geld heeft om jouw uit te kopen. Ben je goed bezig en halverwege het spel krijg je zonder waarschuwing een scherm dat je opgekocht bent. Geen kans om het tegen te gaan, maar wel om weer terug te gaan naar het gezellige hoofdmenu... Daar ging je mooi aangelegde spoorweg waar je net 2 uur aan hebt lopen bouwen.

Uit het bovenstaande kan je misschien al afleiden dat ik het geen topspel vind. In het begin is het leuk, maar zodra je een paar dagen bezig bent wordt je gek van de bugs en andere slordige fouten. Ik had begrepen dat er ondertussen een patch is. Misschien lost die veel op, maar ik raad je aan om iig je bonnetje goed te bewaren.

En in de tussentijd veel speelplezier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
bummer! Enig idee of de patch zaken oplost mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccerfan666
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-08-2023
Ik ga vanavond ook de patch eens uittesten. Soms crasht het spel net na het opstarten (als je bv. op de "Tutorial" knop hebt gedrukt), en dan kan je enkel nog herstarten met de reset-knop van je PC...geen reactie op ALT-F4, ALT-TAB, nada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 08:02

Basszje

Reisvaap!]

Ik heb het ook geprobeerd, maar ik vind het te simpel. De pathfinding is beroerd, zeker als je wat ingewikkelders probeert dan recht-toe-recht aan lijntjes. De tijd gaat te snel en het verloopt verre van vloeibaar allemaal.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:20

SilentSimon

Have you been hopped?

Wat Firestone zegt klopt idd allemaal. In het begin is het leuk maar na de eerste paar potjes komen de flaws zo duidelijk naar voren dat er niks meer aan is. Ook zaken zoals pijlers van bruggen die je aanlegt dward op het spoor staat waarover je heenwilt, dat soort bugjes is gewoon zonde van het hele spel.

Is het nou zo moelijk om een goede transport tycoon cloon te maken? Ik bedoel de gameplay van Openttd is nagenoeg perfect behalve de graphics in de trand van dat je maar 4 kanten op kan bouwen.
Zo is Transport Giant ook zo erg jammer gefaald, het idee is top maar de uitwerking van deze spellen laat duidelijk te wensen over.

Als je ook de fanpages e.d. bekijkt van Transport Tycoon worden er zoveel suggesties gedaan aan dit soort spellen dat het volgens mij niet zo moeilijk moet zijn om zulke spellen te maken toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 22:20
Basszje schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:44:
Ik heb het ook geprobeerd, maar ik vind het te simpel. De pathfinding is beroerd, zeker als je wat ingewikkelders probeert dan recht-toe-recht aan lijntjes. De tijd gaat te snel en het verloopt verre van vloeibaar allemaal.
Patchfinding heb ik niet eens gemerkt. Ben na de tutorial al gestopt :+
Speel TTD met veel plezier, moet je tenminste beetje moeite doen om je station goed in een stad te zetten met mogelijkheden tot uitbreiding. Hier is t zo dodelijk simpel, de stad gaat opzij |:(
Ook het punt dat je vanuit 1 start station moet bouwen.. Dat wil ik helemaal niet, wil zelf bepalen waar ik start enzo.

Vrees dat er nooit meer zo'n goed spel als TTD uit komt.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Ik heb zelfs al treinen die door elkaar lopen, en dan van gedaante wisselen. Zo krijg je wel heel rare dingen op het spoor.
Ook de AI van de treinen laat wel eens te wensen over (allemaal op hetzelfde spoor, terwijl er 3 zijn), en ook de prioriteit veranderen helpt niet.

Het is wel een aardig spel, maar kan nog wel wat patches gebruiken.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Patch fixes:
Updates:
AI - Added a negative value to investor level, to slow AI down if he's ever actually winning.
AI - AI no longer initiates an "Industry Auction" for an Industry the Player just won in an "Auction".
AI - Better AI train upgrades- only upgrade trains that have hit full load capacity at least once after the first 3 years of service. Also only upgrade when a comparison of max speeds, given the prior loadouts, proves the upgrade is actually faster.
AI - Edited timing differences in difficulty XML
AI - Fix for AI failing to initiate industry auctions.
AI - Fix for AI failing to set a route in first minute of game.
AI - Fixed AI bug where all its internal values for each good were mixed up, causing passengers to be valued at the price of automobiles, hence passengers were almost exclusively delivered.
AI - Increased maximum AI auction bidding limits.
AI - Less idling on Tycoon difficulty.
AI - Track/train costs constant for all difficulty levels
AI - Train's consist from a bought out AI will no longer have more than 8 cars on the routing screen.
AI - Refresh mission status after each train added (ensures early delivery missions get added)
Art - Correcting naming convention for Class 40 Diesel.
Art - Fix for missing build-up animations.
Art - Fixed rotating truck problem on ES1 and Crocodile locomotives.
Art - fixed sorting transparency issue with Goods Car v1.
Art - Fixes for the Iron Duke and Consolidation.
Crash - Deleting both routes to a train will no longer crash the game when the train comes back.
Crash - Deleting the section of track right before the train will no longer crash the game.
Crash - Double left-clicking on an "Industry Buy" button no longer causes the game to crash to desktop.
Crash - Fix crash when trying to hide auction that hasn't been created yet when going into routing screen.
Crash - Fixed restart crash.
Crash - If user changes the route to a depot the train is just passing the game will no longer crash.
Crash - Laying a rapid amount of track will no longer cause the game to crash when trying to quit.
Crash - Long track is broken up into smaller tracks to address the "long track crash".
Crash - Overlapping a track junction no longer causes a crash to desktop upon quitting to main menu or laying a parallel track off a piece of track.
Crash - stopped a problem with improper links.
Crash - The game no longer crashes after deleting a certain segment of track from the attached save game.
Crash - The game no longer crashes when the user builds track from the Southeast tip of the map to the Southwest tip of the map.
Crash - The game will no longer crash if the player blocks AI's train track at the beginning of the game.
Crash - The liquidate and merge overlay is no longer transferable to other parts of the game.
Crash - User can no longer crash game by holding down the increase/decrease elevation keys.
Crash - When bought out, don't try to update the main game interface if the main game interface does not exist.
Crash - When deleting a track, there is no reason to reroute a train that is using that track if the train has already passed that track and will not cross it in the future.
Crash - When Host or Client is bought out when on the "Train Upgrade" screen they'll no longer crash.
Crash - When two trains are on one track, a double track is laid and connected to original track, and original track is deleted, the game no longer crashes.
Design - Mail price tweak.
Design - Rebalanced starting cash, stock, and difficulty of difficulty levels
Functionality - Added new difficulty level ("Robber Baron")
Functionality - Fix for rerouting issue. If you change your route by adding a new stop while you're loading at the first stop and the way to the second stop is blocked by another train, your train will no longer stop loading at the first stop and start moving towards the second stop (where it wouldn't unload it's cars.)
Functionality - Fix for why sometimes both parallel tracks aren't added to a depot when dropped down.
Functionality - Fixed tutorial progression stoppers.
Functionality - If the user retires with an auction onscreen and chooses to 'keep playing' the current auction and all future auctions will now retain their functionality.
Functionality - Making parallel tracks within looped track will choose the shortest path along the loop to build the track.
Functionality - Opening the Trains screen (F4), clicking the Money sort button, and then deleting a train will no longer cause the sorting order to become randomized again.
Functionality - Remove victory conditions that involve competitor stock when playing with no AI.
Functionality - Stock buy/sell exploit fix.
Functionality - The player who owns the industry now gets the bonus money, rather than the person who delivered the goods.
Functionality - Updated patents to match descriptions, and fixed broken patents
Functionality - User is no longer able to place depot in the water in london on the GB scenario, leaving it inaccessible.
Functionality - When player buys out another player, and they inherit the stock of the remaining player, the remaining player will now be shown as "bought out" if the player now owns all shares of that player.
Graphics - cleared city and industry temporary track grid every time it moves.
Graphics - Deleting track no longer causes the train cars to separate and change direction.
Graphics - Half the alert screen no longer disappears until space is pressed.
Graphics - improved UpdateLeaders performance.
Graphics - Minimizing then maximizing the game no longer causes the Minimap and Train Graph, on Roundhouse screen, to become corrupted
Graphics - Updated Nvidia settings
Graphics - While dragging a track and you loose focus of the railroads window in fullscreen and when you come back the ground texture will no longer go black.
Interface - Added option to not show the era intro screen.
Interface - Clicking on mission objectives takes you to the locatoin instead of re-opening the newspaper.
Interface - Closing load dialog resets focus to load button.
Interface - Closing options dialog resets focus to options button.
Interface - Customize train screen now remembers apply all states. Setting apply all buttons, sets color and/or decal as default for new trains.
Interface - "Event Log" box no longer comes forward when Player tries to "close" out the "Finance" screen.
Interface - First auction bid is now the proposed value rather than being k+ than the proposed value.
Interface - Fixed position of popup menu on lobby member list when list is scrolled.
Interface - Game Alert Log can now be properly closed if a newspaper alert appears above it.
Interface - In the button config option, the "Print Screen" key no longer appears as the "System Request" key.
Interface - Interface can no longer get stuck on the screen if user presses escape and then an F-key.
Interface - Left mouse clicks on the city info box no longer cause unwanted screen movement.
Interface - Newspapers are no longer modal.
Interface - Now show trade-in value when you're upgrading a train.
Interface - Optimization to keep the frame rate from dropping dramatically when objects are mouse-over or selected.
Interface - Preventing the new train and the newspaper screen from appearing at the same time
Interface - Removed the "show all player's floating text" option.
Interface - The world now drops the initial depot before the era popup is closed.
Interface - Selecting a city and having a "New Train Alert" pop up will no longer cause the selected city's resource icons on the mini-map to disappear.
Interface - The in-game Pause prompt now updates after assigning a new letter to the Pause action.
Interface - Update player name for game when changed on options screen from main menu.
Interface - User can no longer assign arrow buttons as hotkeys.
Interface - User can no longer enter over 20 characters of text for the Buyout Taunt Headline or Subhead in the Options menu.
Interface - User's stocks can no longer show a sell price of negative dollars.
Interface - When rotating view, letting go of the center mouse button while over a large city icon now releases the "rotating camera".
Interface - Zoom in and out keymap keys added.
Multiplayer - Code fixes to address MP AI OOS.
Multiplayer - Don't allow the game to access the internet if we're not playing an internet game.
Multiplayer - Enabled AI players in MP.
Multiplayer - Network and sync timing now floats - attempting to resolve the time error accumulation in slower machines.
Multiplayer - Stuttery train fix: turn off vblanksynch in MP.
Performance - Fixed small AI memory leak when a route is valid but the AI can't afford it.
Performance - Improved city and industry placement performance.
Performance - Improved mow field performance.
Performance - Improved track overlap finding performance.
Performance - Improving city and stockpile track cutting, which improves track dragging by ~25%.
Performance - Increased performance of reflection and shadow generation.
Performance - Roundhouse and feature screen no longer load animations (only affects non-precached option).
Performance - Simplified track validation to improve performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:18
lijkt erop dat die pathfinding bug van de treinen niet is opgelost. Vind t trouwens wel mateloos irritant dat ik een hele mooie constructie heb gemaakt en dan treinen zomaar de kant op kiezen waar al een trein rijd die hun kant op komt. En dat terwijl ernaast gewoon een heel vrij spoor is! |:(

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

heb hem net ff geinstaleerd maar na 10 min spelen eik weer uitgedaan, had gehoopd dat het meer een opvolger van railroad tycoon 1/2/3 had geweest maar niet echt. steden zien er nep uit enzo :)

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Je kan ook gewoon een 2de station in een stad neerpleuren voor eht 3 sporen probleem....

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 22:44
Heb dit speel een paar weekjes heel veel online gespeeld,erg verslavend. Dit spel is zeg maar een simpele versie van de railroad tycoon reeks. De gameplay is daardoor ook erg snel, dit maakt online potjes erg leuk. De potjes duren ook maar 1 uur ofzo. Het gaat erom dat je zo snel mogelijk de luceratiefste goederen spot en die naar de goede spot transporteerd.
Het word wel een beetje eentonig als je het een tijdje gespeeld hebt,denk vanwege de simpelheid. Hoewel elk potje winnen wat je speelt ook niet echt helpt :P
Ik speelde trouwens onder de naam "joop" of "joopw"

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu

Cansu

Cirus the Virus

Postius schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:42:
Je kan ook gewoon een 2de station in een stad neerpleuren voor eht 3 sporen probleem....
Je kan toch maar 1 station per stad bouwen? Of je moet iemand overnemen die er al een station gebouwd heeft.

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ohja nu je het zegt idd kon idd niet! Maar verder ben ik het wel met de rest eens, het spel is leuk. Maar gewoon te simpel. Een uitgebreidde bussiness sim hoef ik ook niet maar dit is altijd hetzelfde. En je kan niet eens AI bij je MP games gooien. En daar komt bij dat ik de systeem eisen nogal leip vind, hij vertraagd ALTIJD later als je grote steden hebt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:45

Tarin

Just plain weird.

Heb de demo zitten spelen, en het is best geinig. Jammer dat de treintjes niet altijd even efficient rijden, naar mijn idee (ze komen elkaar idd te vaak tegen).

Viel me trouwens flink mee dat m'n videokaart het heel redelijk trekt (7600GS), op 1280*960. Maar de rest van m'n systeem zal misschien ook wel meehelpen :P.

Maar goed, als ik met treintjes wil spelen denk ik dat ik de Märklin van zolder haal, ik mis toch iets van controle heb ik het idee.

*installeert Roller Coaster Tycoon maar weer*

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Toevallig dacht ik gisteren weer aan de geweldige fun die ik met Transport Tycoon Deluxe heb gehad. Spelen met een vriend via een seriële kabel, helemaal goed. En vandaag lees ik over deze game. Helaas niet heel erg positief als ik dit jonge topic zo doorspit. Maar goed, ik ga de demo eens aanslingeren.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-04 00:47

Leedbek

Luuk Luchtloper

Was erg enthousiast toen ik de topictitel las, na het doorlezen van het topic al een stuk minder. Ik denk dat ik zelfs de demo maar oversla. Jammer, gemiste kans om een geslaagd vervolg op Railroad / Transport Tycoon te maken.

Ik ben echt benieuwd of er ooit nog een remake op Transport Tycoon komt die het origineel kan evenaren...

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Luuk-Online schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:50:
Was erg enthousiast toen ik de topictitel las, na het doorlezen van het topic al een stuk minder. Ik denk dat ik zelfs de demo maar oversla. Jammer, gemiste kans om een geslaagd vervolg op Railroad / Transport Tycoon te maken.

Ik ben echt benieuwd of er ooit nog een remake op Transport Tycoon komt die het origineel kan evenaren...
Ik moet helaas, na het spelen van de demo, dezelfde conclusie trekken. Ik vind vooral het feit dat je vanaf een bepaald station MOET bouwen erg vervelend. Jammer, ik hoop dat er ooit nog een goede TT/TTD remake komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Nog even een kleine aanvulling, er blijkt dus in 2005 een officiële opvolger van Transport Tycoon te zijn uitgekomen. Dit spel is ook van Chrs Sawyer en heet "Locomotion'. Je kunt het bij Bol.com kopen voor €15,-. Er is zelfs een officieel topic over. (nooit gezien :o )

[PC] Locomotion (Transport Tycoon 2) deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Ja alleen het jammere daarvan is dat de graphics hetzelfde zijn als toen, ik vond daar niet zo heel veel aan eigenlijk...

*Can't blame Voxie2 trying to keep his topic alive :X *

[ Voor 19% gewijzigd door Voxie2 op 15-11-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 22:20
The_Bash schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:50:
Nog even een kleine aanvulling, er blijkt dus in 2005 een officiële opvolger van Transport Tycoon te zijn uitgekomen. Dit spel is ook van Chrs Sawyer en heet "Locomotion'. Je kunt het bij Bol.com kopen voor €15,-. Er is zelfs een officieel topic over. (nooit gezien :o )

[PC] Locomotion (Transport Tycoon 2) deel 2
klopt, heb die ook gespeeld maar het is het gewoon niet.
Ik ga niet eens meer opzoek naar TTD vervangers en ze moeten ook maar stoppen met het proberen een opvolger te maken. Het kan gewoon niet :+
Dit soort games zijn bij voorbaad al gedoemd te mislukken als de gamers TTD hebben gespeeld :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Nou het moet wel gezegd worden dat dit spel mischien ook wel hard benanderd wordt. De verwachtingen zijn zeker bij dit soort spellen altijd erg hoog. Het is geen slecht spel, er zitten een hoop leuke dingen aan. Het is makkelijk en speelt gewoon lekker weg. En met 4 man multiplayer is het zeker erg vermakkelijk en de potjes duren niet zolang. Het is alleen dat iedereen er meer van verwacht dat de tendens in het topic wat neerwaards is:P kopen is ie niet waard tenzij je hem in een budget bak ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBull
Luuk-Online schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:50:

jammer dat je al afhaakt zonder het gespeeld te hebben...

men moet niet verwachten dat het een sim is ofzo. Het spel is gebaseerd op de allereerste railroad tycoon (1990):

http://en.wikipedia.org/wiki/Railroad_Tycoon

Het spel mist wat diepgang inderdaad, maar als je dat mist, betekent niet dat het spel slecht is, maar dat het gewoon niet een spel voor jou is. Crashes naar de desktop heb ik er maar weinig van gehad, maar als dat bij jullie wel vaak gebeurd, dan is dat natuurlijk vervelend, hopelijk lost de patch het een en ander op voor jullie.

Het spel is gewoon ontzettend leuk op de manier waarop het is bedoeld. Niet ingewikkeld, maar op redelijke oppervlakkig niveau. Treintjes laten rijden, met een aantal goederen, dit is de basis. Winst maken op een trein is niet moeilijk, maar om alles zo efficient mogelijk te laten verlopen is gewoon erg leuk en vermakelijk. De treinen rijden idd soms nog wat dom, maar soms komt dat ook, omdat men gewoon zelf zeer onlogisch spoor aan het neerleggen is.

Ik zie nu al een uitbreiding voor me met grotere maps, slimmere treinen en wat meer diepgang, zal me niks verbazen als er op deze Railroads wordt verder gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-04 00:47

Leedbek

Luuk Luchtloper

BlackBull schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:22:
[...]
jammer dat je al afhaakt zonder het gespeeld te hebben...
[...]
Ik had nog niet van deze game gehoord totdat ik dit topic zag. Was vroeger enorme fan van de Railroad en Transport Tycoon reeks (vooral Transport Tycoon Deluxe, beste game aller tijden imho), dus ik was aangenaam verrast. Helaas kan ik ook uit jouw verhaal opmaken dat ik me waarschijnlijk zeer snel zal gaan ergeren aan deze game, net als bij bijvoorbeeld Traffic Giant (enorme flutgame).
Ik verwacht gewoon iets meer diepgang, en vooral controle over de treinen. Ik wil werken met seinen, wissels, treinen uitgebreide instructies kunnen geven, enz. Dingen die in TTD allemaal konden en wat die game zo geweldig maakte. Als ze iets zouden maken met dezelfde gameplay maar met graphics van deze tijd, ben ik verkocht. Kennelijk is dat toch lastig voor developers...

[ Voor 37% gewijzigd door Leedbek op 15-11-2006 16:41 ]

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBull
Luuk-Online schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:41:
[...]

Ik had nog niet van deze game gehoord totdat ik dit topic zag. Was vroeger enorme fan van de Railroad en Transport Tycoon reeks (vooral Transport Tycoon Deluxe, beste game aller tijden imho), dus ik was aangenaam verrast. Helaas kan ik ook uit jouw verhaal opmaken dat ik me waarschijnlijk zeer snel zal gaan ergeren aan deze game, net als bij bijvoorbeeld Traffic Giant (enorme flutgame).
Ik verwacht gewoon iets meer diepgang, en vooral controle over de treinen. Ik wil werken met seinen, wissels, treinen uitgebreide instructies kunnen geven, enz. Dingen die in TTD allemaal konden en wat die game zo geweldig maakte. Als ze iets zouden maken met dezelfde gameplay maar met graphics van deze tijd, ben ik verkocht. Kennelijk is dat toch lastig voor developers...
daar heb je gelijk in, diepgang mis ik ook wel. Er is erg weinig controle over treinen en geen controle over seinen, maar wat ze nu hebben afgeleverd is gewoon goed speelbaar (los van de crashes bij sommige mensen). Zoals ik al zei, ik hoop dat ze deze game verder uitbouwen, want de basis is gewoon echt goed, leuk en erg vermakelijk!

Nogmaals, download die demo maar gewoon ff, dan kan je zeggen wat je er van vindt en niet denkt te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik heb het net ff een uurtje gespeeld en ik vind het echt leuk. Ga zo weer verder. d:)b

Leuke game, en zeker niet moeilijk speeld gewoon lekker weg. Ik snap ook niet waarom iedereen loopt te zeiken. Het is niet TTD maar dat maakt hem niet slecht. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-03 20:49
het is een topgame, ik hoop alleen dat er snel een uitbreding komt voor grotere maps en dergelijke. ook de sporen per station zijn soms wat krapjes, maar als je een goede planning hebt en niet te veel wissels bouwt (niet alles hoeft aan elkaar te liggen ;-) ) kan het erg goed draaien.
ik heb vroeger de oude RAILS heel erg veel gespeeld en dit is een prachtige remake, maar nog voor verbetering vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja, misschien een mod ofzo met wat aanpassingen. Hij heeft wel potentie.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172099

Erg prettig spel om te spelen, ik heb de oude ook gespeeld. Maar deze springt er toch echt uit.
Ik hoop inderdaad dat er ook uitbreidingen aan gaan komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ik ben overigens blij dat t allemaal wat minder diepgaand is.
Ik heb juist de laatste jaren het idee dat je je normale leven moet opgeven en alle tijd die je niet besteed aan eten en slapen moet gebruiken voor het spelen van dit soort spellen.
Ff een spel opstarten en gewoon lekker spelen is er niet bij, want je moet de hele tijd op de details letten.

Eigenlijk zouden spelmakers daar gewoon op moeten letten: Het spel moet makkelijk speelbaar zijn voor de casual gamer zoals ik, maar ook leuk genoeg voor de mensen die er veel meer tijd aan willen besteden.
En als ik de tutorial een beetje heb begrepen proberen ze dit met dit spel ook te bereiken, of het helemaal lukt is een 2e. (ik doel erop dat je in makkelijke modus minder op bepaalde details hoeft te letten)

Voor de rest geen idee of ik het echt leuk genoeg ga vinden, ik heb wel het idee dat t beter bij me past dan Railroad tycoon 3. Dat spel heb ik ooit gekocht maar wellicht heb ik er maximaal 3 uur mee gespeeld. (t was gelukkig niet zo duur op dat moment)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBull
rlKoekie schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:15:
het is een topgame, ik hoop alleen dat er snel een uitbreding komt voor grotere maps en dergelijke. ook de sporen per station zijn soms wat krapjes, maar als je een goede planning hebt en niet te veel wissels bouwt (niet alles hoeft aan elkaar te liggen ;-) ) kan het erg goed draaien.
ik heb vroeger de oude RAILS heel erg veel gespeeld en dit is een prachtige remake, maar nog voor verbetering vatbaar.
precies, als je er zelf een zootje van maakt, rijdt het ook als een zootje

ze kunnen hier nog een hoop leuke dingen mee doen inderdaad, dus die uitbreiding or wha'ever komt er wel

• Quacka
Ik heb t spel nu de hele week gespeeld.
En het is echt een leuk spel. Wat dat betreft is het echt een tip.
Het is een arcade-achtig spel, geen echte sim. Dat is duidelijk. Dat moet je er dus echt niet in zoeken.
Gewoon lekker arcade, zonder dat echt super onrealistisch wordt.
Je kan binnen een avond, op t makkelijke niveau, een grote spoorbaan bouwen. Hierdoor zien beginners direct resultaat. Je hoeft je niet te veel druk te maken om details.
Als je bezig bent ben je zo uren verder, omdat je de neiging hebt om het spoor steeds langer te maken, of breder. Dan wil je dit nog even doen, daarna dat. Wat dat betreft merk je echt dat Sid Meier verstand heeft van het maken van games voor een groot publiek.

De nadelen:
Zoals genoemd de bugs. Ik heb de gedownloade versie, zonder de 1e update, maar die valt gewoon 1x per avond uit. Een schande dat het spel met al die bugs in de winkel ligt. Of wellicht kan je het slim noemen, want je zorgt ervoor dat mensen eerst moeten updaten, waardoor het voor illegaal spelende mensen wat lastiger wordt.
Hoe dan ook vind ik het niet klantvriendelijk voor de mensen die geld neertellen. Die moeten updates binnenhalen, terwijl ze gewoon willen spelen.

Dus conclusie: Qua spelplezier is het spel een absolute aanrader. Zeer verslavend en leuk.
Alleen jammer van de vele bugs.

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-05 08:39
Ik heb er geen last van dat het spel uit valt (ook via de illegale weg :N, ik kon het wachten op de sint niet meer aan O-) ).

Dat het wat arcade is maakt het wel erg leuk. En zo als eerder genoemt, jammer dat je maar 3 sporen naast elkaar kan leggen bij een station.

[ Voor 62% gewijzigd door king of rats op 23-11-2006 22:56 ]

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBull
king of rats schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:55:
[...]

Ik heb er geen last van dat het spel uit valt (ook via de illegale weg :N, ik kon het wachten op de sint niet meer aan O-) ).

Dat het wat arcade is maakt het wel erg leuk. En zo als eerder genoemt, jammer dat je maar 3 sporen naast elkaar kan leggen bij een station.
ik had in het begin wel eens 4 sporen naast elkaar gelegd, toen kwam ik erachter dat het wel erg stil bleef op 1 spoor...

Nogmaals, geen last van de crashes, alleen na de patch is het een zootje :(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
king of rats schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:55:
[...]

ik zag gisteren op de internetsite dat je ook een cirkel om de stad heen kan leggen (nu had ik daar de site niet voor nodig gehad), toen ik dat zag kreeg ik het idee dat dit best kan helpen om de drukte rond een stad een beetje te verhelpen. Heeft iemand het wel eens geprobeerd
screen:
Afbeeldingslocatie: http://www.2kgames.com/railroads/screens/21xx.jpg
En hielp het om de drukte te verminderen?

Heeft niemand trouwens het probleem gehad als je een vrij groot spoor hebt (zeg maar dat een groot deel van de steden wel een verbinding heeft via je eigen maatschappij of via een computer-maatschappij) dat als je dan iets veranderd aan je spoor (een stukje wil verwijderen of toevoegen) dat dan je computer een beetje vastloopt. Je moet dan een seconde of 15 of langer wachten en dan gaat t spel weer verder. Het kan zijn dat t aan mijn videokaart ligt, maar het lijkt me dat een 7800GT op medium kwaliteit dit makkelijk aan moet kunnen. Processors worden maar voor 50% gebruikt...

[ Voor 29% gewijzigd door Quacka op 27-11-2006 23:11 ]

• BlackBull
Quacka schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:07:
[...]

ik zag gisteren op de internetsite dat je ook een cirkel om de stad heen kan leggen (nu had ik daar de site niet voor nodig gehad), toen ik dat zag kreeg ik het idee dat dit best kan helpen om de drukte rond een stad een beetje te verhelpen. Heeft iemand het wel eens geprobeerd
screen:
[afbeelding]
En hielp het om de drukte te verminderen?

Heeft niemand trouwens het probleem gehad als je een vrij groot spoor hebt (zeg maar dat een groot deel van de steden wel een verbinding heeft via je eigen maatschappij of via een computer-maatschappij) dat als je dan iets veranderd aan je spoor (een stukje wil verwijderen of toevoegen) dat dan je computer een beetje vastloopt. Je moet dan een seconde of 15 of langer wachten en dan gaat t spel weer verder. Het kan zijn dat t aan mijn videokaart ligt, maar het lijkt me dat een 7800GT op medium kwaliteit dit makkelijk aan moet kunnen. Processors worden maar voor 50% gebruikt...
is dan dat hele rondje een perron?

zal het binnenkort is ff proberen...

verder is het zo dat als je een stukje spoor verwijderd en daar rijden treinen overheen, die treinroutes opnieuw moeten worden berekend, als dat namelijk de enige route is, kan je dat stukje spoor niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgeronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik vind persoonlijk OPENTTD toch wel beter, sid meiers railroads mag dan wel beter graphics hebben, maar liever de gameplay toch wel boven graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xennt
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hier kun je wat aanvullingen vinden o.a. een tendermod, zodat je locs een tenden krijgen
Ook aanvullende maps en een link naar aanvullende skins.

http://www.hookedforums.com/

Je moet je wel registeren, anders zie en kun je deze niet downloaden
Voor de tendermod moet je een aanpassing doen wannnerr je servicepack 1,01
geinstallerd hebt. Hoe dit moet kun je ook op dat forum vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:16
Het principe is wel erg verandert ten opzichte van Transport Tycoon en / of Railroad Tycoon uit de vroegere jaren. Ik kan me de tijden met 256 treinen in Transport Tycoon deluxe nog goed herinneren...maar hier heb je voor 100% dekking genoeg aan 50 treinen.

[ Voor 43% gewijzigd door DrBOB101 op 03-12-2006 12:02 . Reden: dubbelpost-achtig begin ]

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 10:18
Weet iemand hoe je eigen logo's kunt invoegen???
Zou graag mijn logo op de loc's plakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
DrBOB101 schreef op zondag 03 december 2006 @ 12:01:
Het principe is wel erg verandert ten opzichte van Transport Tycoon en / of Railroad Tycoon uit de vroegere jaren. Ik kan me de tijden met 256 treinen in Transport Tycoon deluxe nog goed herinneren...maar hier heb je voor 100% dekking genoeg aan 50 treinen.
transport tycoon is ook een heel ander spel.
Het lijkt toch meer op de oude railroad tycoons uit t verleden, dan jij denkt.
De gameplay is alleen ietsjes simpeler, maar het meeste is naar mijn mening gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Ik heb het speel eergisteren geinstalleerd, eergisteren gespeeld en eergisteren er weer afgegooid.

Is het een slecht spel? Naar mijn mening niet, maar goed is anders. Veel van wat ik zal zeggen is al eerder aangestipt door andere mensen in dit topic.

Het relaxte van dit spel is dat het zo simpel is; niet nadenken maar rails en treintjes bouwen. Leuk en zeer verslavend (Railroad Tycoon was dat ook al). Ik heb alleen single player gespeeld, ik had geen zin om tegen de computer te spelen.

Maar om toch maar te ranten:
- waarom blijven de steden zo dom klein? Ze groeien echt nergens naartoe, in TT kreeg je tenminste fraaie conglomeraties van steden.
- een 3 sporen station als maximum? Ja, lekker handig. :/
- Binnen een uur ofzo heb je alles gebouwd wat je kan bouwen, alle connecties gelegd en zou je hem net zo goed eindeloos door kunnen laten gaan... Toen was mijn networth iets van 150 miljoen en heb je 100 miljoen in cash.
- Dat updaten van oude treinen is mateloos irritant als je er meer dan 5 hebt. Zoals eerder gezegd: RSI anyone?
- Buggy as whatever. Crasht om de haverklap, rails die hij in loops aanlegt, domme treinen etc.

Maar de grootste verbazing, naar mijn mening, kwam voor mij eigenlijk door het idee dat Railroad Tycoon (ja, de old school, echte Sid Meier game) veel, en veel leuker was. En ook uitgebreider. Ik zie gewoon niet in waarom ze deze game hebben gemaakt. Er is niets te behalen als speler... in SimCity kan je tenminste nog de hele map volbouwen, in TT bleven de steden tenminste groeien. In SMRR!... uurtje of twee spelen en de map is klaar.

Zeer jammer, want ik ben een zeer groot Sid Meier fan, van het eerste uur; ik durf zelfs te beweren dat ik Civilization nog steeds een van de beste spellen ooit vind. Zo blijkt maar weer dat graphics helemaal, maar dan ook helemaal niets te maken hebben met hoe goed/leuk een spel is. Geef mij maar ugly-ass pixels a la Railroad Tycoon, zolang het dan ook maar de feel daarvan heeft en zo speelt.
Ik vraag me af wie hier geld voor neer gaat tellen, en voor de mensen die dat hebben gedaan: is dit niet DE aankoop waar je spijt van krijgt?

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Cavorka schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:26:
Ik heb het speel eergisteren geinstalleerd, eergisteren gespeeld en eergisteren er weer afgegooid.

Is het een slecht spel? Naar mijn mening niet, maar goed is anders. Veel van wat ik zal zeggen is al eerder aangestipt door andere mensen in dit topic.

Het relaxte van dit spel is dat het zo simpel is; niet nadenken maar rails en treintjes bouwen. Leuk en zeer verslavend (Railroad Tycoon was dat ook al). Ik heb alleen single player gespeeld, ik had geen zin om tegen de computer te spelen.

Maar om toch maar te ranten:
- waarom blijven de steden zo dom klein? Ze groeien echt nergens naartoe, in TT kreeg je tenminste fraaie conglomeraties van steden.
Moet je er wel goederen van en naar toe brengen, anders blijven ze inderdaad klein. Ga dat maar eens goed doen en dan moet je eens zien hoe groot de steden worden. En dan bedoel ik dus echt groot!
- een 3 sporen station als maximum? Ja, lekker handig. :/
- Binnen een uur ofzo heb je alles gebouwd wat je kan bouwen, alle connecties gelegd en zou je hem net zo goed eindeloos door kunnen laten gaan... Toen was mijn networth iets van 150 miljoen en heb je 100 miljoen in cash.
3 sporen heb ej gelijk in. Althans 3 sporen bij stations, daarbuiten is meer mogelijk.
Verder moet je misschien een moeilijker niveau proberen?
- Dat updaten van oude treinen is mateloos irritant als je er meer dan 5 hebt. Zoals eerder gezegd: RSI anyone?
Was vroeger ook zo irritant...
- Buggy as whatever. Crasht om de haverklap, rails die hij in loops aanlegt, domme treinen etc.
Eens. Zeer irritant. Amateuristisch.
Maar de grootste verbazing, naar mijn mening, kwam voor mij eigenlijk door het idee dat Railroad Tycoon (ja, de old school, echte Sid Meier game) veel, en veel leuker was. En ook uitgebreider. Ik zie gewoon niet in waarom ze deze game hebben gemaakt. Er is niets te behalen als speler... in SimCity kan je tenminste nog de hele map volbouwen, in TT bleven de steden tenminste groeien. In SMRR!... uurtje of twee spelen en de map is klaar.
Ja, als je het spel slecht speelt, dan ben je zo klaar.
Als je het spel goed speelt, dan groeien de steden snel. Dan moet je om de haveklap de routes aanpassen, omdat het anders niet goed meer werkt.
Zeer jammer, want ik ben een zeer groot Sid Meier fan, van het eerste uur; ik durf zelfs te beweren dat ik Civilization nog steeds een van de beste spellen ooit vind. Zo blijkt maar weer dat graphics helemaal, maar dan ook helemaal niets te maken hebben met hoe goed/leuk een spel is. Geef mij maar ugly-ass pixels a la Railroad Tycoon, zolang het dan ook maar de feel daarvan heeft en zo speelt.
Ik vraag me af wie hier geld voor neer gaat tellen, en voor de mensen die dat hebben gedaan: is dit niet DE aankoop waar je spijt van krijgt?
Ik denk dat vooral de crashes zorgen voor het idee dat je iets slechts gekocht hebt.
Ik heb Railroad tycoon 3 gekocht, ooit, dat was pas een waardeloos spel. Dat vond ik pas zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200158

Ik heb eergisteren de DEMO gespeeld en het was wel leuk.

Gisteren Railroads gekocht en wat beginnen te spelen.

Nu na een paar uurtjes spelen heb ik ook wat zenuwslopende meningen die hier al werden aangehaald.

Maar ik heb hierover toch wat vraagjes en ik weet niet of iemand van jullie hier ook last van blijken te hebben. ik heb hiervoor ook Transport Tycoon Deluxe gespeeld en ik dacht even wat nieuws te proberen. Valt heel goed mee alleen dit:

Dat de treinen eens verkeerd rijden vind ik niet zo erg. Maar als ik een route heb aangelegd en ik wil een trein kopen duurt het redelijk lang voordat ik in het scherm zelf kom. Dit geldt ook als ik bepaalde wagons wil aanpassen of uitbreiden op bestaande treinen. Dan duurt dit ook erg lang. Dit is eigenlijk de reden voor mij dat ik het netjes terug opberg of moet gaan inruilen als mogelijk.

Ik weet niet hoe het komt. Maar zelfs vanaf het begin in het spel duurt dit bijna 1 minuut. Met een 2200 Mhz en 1 Gb aan RAM met een (schamele) 4200 Ti met 128 RAM zou ik toch voldoende moeten hebben om het spel vlot te kunnen draaien.

Nu aan de gameplay zelf heb ik niet veel op te merken, maar het is inderdaad wel iets te gemakkelijk omdat je na een tijdje al geld genoeg hebt. En ook wat bugs zoals aangegeven door de vorige posts.

Als er iemand hier misschien een oplossing voor zou hebben, in ieder geval bedankt

Greetz

Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Anoniem: 200158 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:14:
Ik heb eergisteren de DEMO gespeeld en het was wel leuk.

Gisteren Railroads gekocht en wat beginnen te spelen.

Nu na een paar uurtjes spelen heb ik ook wat zenuwslopende meningen die hier al werden aangehaald.

Maar ik heb hierover toch wat vraagjes en ik weet niet of iemand van jullie hier ook last van blijken te hebben. ik heb hiervoor ook Transport Tycoon Deluxe gespeeld en ik dacht even wat nieuws te proberen. Valt heel goed mee alleen dit:

Dat de treinen eens verkeerd rijden vind ik niet zo erg. Maar als ik een route heb aangelegd en ik wil een trein kopen duurt het redelijk lang voordat ik in het scherm zelf kom. Dit geldt ook als ik bepaalde wagons wil aanpassen of uitbreiden op bestaande treinen. Dan duurt dit ook erg lang. Dit is eigenlijk de reden voor mij dat ik het netjes terug opberg of moet gaan inruilen als mogelijk.

Ik weet niet hoe het komt. Maar zelfs vanaf het begin in het spel duurt dit bijna 1 minuut. Met een 2200 Mhz en 1 Gb aan RAM met een (schamele) 4200 Ti met 128 RAM zou ik toch voldoende moeten hebben om het spel vlot te kunnen draaien.

Nu aan de gameplay zelf heb ik niet veel op te merken, maar het is inderdaad wel iets te gemakkelijk omdat je na een tijdje al geld genoeg hebt. En ook wat bugs zoals aangegeven door de vorige posts.

Als er iemand hier misschien een oplossing voor zou hebben, in ieder geval bedankt

Greetz

Danny
Helaas heb je gewoon een bejaarde videokaart. Dat is een belangrijke reden. Nieuwe pc is geen overbodige luxe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200158

Tja, heel de pc is eigenlijk be(h)jaard. Is ondertussen toch al wat ouder. Maar thanx voor het antwoord. Misschien toch een Dual Core overwegen met een degelijk grafisch kaartje.

Greetz

Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Vandaag is patch 1.10 uitgekomen. Heb nog geen patchnotes kunnen vinden, maar ik heb al wel gezien dat je nu 4 tracks binnen kan laten komen op een station, ipv 3. Dat maakt het meteen alweer een stuk intressanter.

--edit--
Ah dit zijn de patch notes:
AI - AI now takes industry potential into consideration when making route decisions.
AI - Changed AI's criteria for building new trains (now uses individual goods rather than depots)
Functionality - Added new option "Use All Trains", which allows the use of all trains in the game, when in TT mode.
Functionality - Added the ability to manipulate the camera freely when paused. To do this, pause the game and press "CTRL+F". In this mode, cursor keys move the camera and the camera can be rotated by holding the left mouse button and moving the mouse.
Functionality - Cities can now accept raw materials directly from resources properly.
Functionality - Clouds can now be disabled in the options screen.
Functionality - Enabled terrain editor. To enable the terrain editor, you must add "EditorEnabled = 1" to your settings.INI.
Functionality - Enabled larger size maps.
Functionality - Exposed scenario timescale in scenario XML. If "iTurnsPerMonth" is found in the Scenario XML, it will override the default scale of 16 turns per month (every 4 seconds). If the timescale is greater than 60 (a new month every 15 seconds), the date display will also display the current day of the month.
Functionality - Fixed rerouting cash exploit.
Functionality - Made track selection easier. (track now takes precedence over depots)
Functionality - Terminals can now accommodate up to four tracks connected to them.
Graphics - Parallel tunnel tracks now draw correctly (no longer overlap)
Graphics - Tracks connected to depots/stations/terminals draw with special graphics to distinguish them from "normal" tracks.
Interface - Added new city routing icons and chevrons to show which stops on your route map accept the goods in your current consist.
Interface - Auction window repositioned so it no longer obscures scores on larger resolutions.
Localization - Misc. localization fixes.
Multiplayer - XFire support added.

[ Voor 82% gewijzigd door pingkiller op 22-12-2006 23:47 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18

Pieroman

/me

Goed dan zal ik ook nog even helpen om het spel (helaas) af te kraken. Ik heb hem via de minder legale wegen verkregen gister maar omdat het spel niet al te duur is wilde ik het misschien nog wel gaan kopen. Dit ga ik nu dus mooi niet doen, zoals hier al genoemd is het gebruiken van al bestaande rails om naar een nieuwe plaats te gaan erg onhandig, hierdoor moest ik om iets fatsoenlijk aan te leggen eerst iets verbinden, weer afbreken, opnieuw verbinden, weer een stuk afbreken en uiteindelijk goed aansluiten.
Verder valt het me op dat een trein vrolijk kooltjes op gaat halen, zichzelf vol gooit (gaat ook al niet altijd goed) naar het eindpunt rijdt en daar op het perron blijft staan om zogenaamd het station te bereiken en dus niets kan lossen of terug gaat. De enige oplossing is dan om je trein weg te smijten en dan opnieuw te laten rijden wat meestal ook niet helpt. Zolang deze bug er in zit kan ik het niet lekker spelen en ga ik het dus ook zeker niet kopen...
Ik heb trouwens de hierboven staande patch geïnstalleerd.

Jammer dat het nog steeds wat bugs bevat want het kan een zeer vermakelijk spelletje zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccerfan666
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-08-2023
Pieroman schreef op woensdag 27 december 2006 @ 01:26:
...
Verder valt het me op dat een trein vrolijk kooltjes op gaat halen, zichzelf vol gooit (gaat ook al niet altijd goed) naar het eindpunt rijdt en daar op het perron blijft staan om zogenaamd het station te bereiken en dus niets kan lossen of terug gaat. De enige oplossing is dan om je trein weg te smijten en dan opnieuw te laten rijden wat meestal ook niet helpt. Zolang deze bug er in zit kan ik het niet lekker spelen en ga ik het dus ook zeker niet kopen...
Ik heb trouwens de hierboven staande patch geïnstalleerd.
Ik heb dit probleem ook gezien, maar enkel bij de illegale versie die te vinden is.
Via eBay voor een prikje de legale versie gekocht, en geen problemen van die aard meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Pieroman schreef op woensdag 27 december 2006 @ 01:26:
Zoals hier al genoemd is het gebruiken van al bestaande rails om naar een nieuwe plaats te gaan erg onhandig, hierdoor moest ik om iets fatsoenlijk aan te leggen eerst iets verbinden, weer afbreken, opnieuw verbinden, weer een stuk afbreken en uiteindelijk goed aansluiten.
Hier is een oplossing voor. Wanneer je een nieuw stukje rails probeert aan te sluiten op een oud stuk rails, dan geeft de track aan met een ander icoontje wanneer er verbinding gemaakt kan worden. Pas als je dit ziet dan krijg je een aansluiting. Maar goed, als het niet lukt is het ook niet zo'n probleem, je verwijdert het oude stukje track en je legt dan de track gewoon opnieuw.
Verder valt het me op dat een trein vrolijk kooltjes op gaat halen, zichzelf vol gooit (gaat ook al niet altijd goed) naar het eindpunt rijdt en daar op het perron blijft staan om zogenaamd het station te bereiken en dus niets kan lossen of terug gaat.
Bij mij was dit ook zo, maar toen was het mijn fout. Stel het treintje moet van station A -> B -> C. Als station B bezet is, dan probeert het treintje een oplossing te vinden. Hij neemt een alternatieve route en gaat toevallig naar C toe. Bij C aangekomen merkt de trein dat hij nooit naar B zal kunnen komen. Na een tijdje reset het treintje zich of hij draait opeens op, om dit probleem automatisch op te lossen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ben ook maar aan dit spel begonnen, weer heerlijk het oude gevoel van Railroad tycoon :D
Best verslavend weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145962

Ik heb dit spel laatst eens opgepakt. Het is best leuk. Wat het spel betreft blijft RT2 mijn favoriet, maar deze is veel mooier.

Ik zag laatst trouwens bij toeval dit ik toch een station had met vier actieve sporen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Ik krijg steeds als ik aan het spelen ben en een vrij lang spoor wil aanleggen een crash in het spel, vlieg terug naar Vista met de mededeling dat het spel niet meer reageert.

Iemand hier toevallig nog een oplossing voor, draai patch 1.10 laatste vga drivers, maar hij blijft problemen geven.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Renever schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:55:
Ik krijg steeds als ik aan het spelen ben en een vrij lang spoor wil aanleggen een crash in het spel, vlieg terug naar Vista met de mededeling dat het spel niet meer reageert.

Iemand hier toevallig nog een oplossing voor, draai patch 1.10 laatste vga drivers, maar hij blijft problemen geven.
Ik heb exact hetzelfde probleem :(

Heb het spel vanmiddag gekocht, en nu al 5 crashes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Kleine kick.

Ik heb nu een aantal uren gespeeld op Vista met Railroads in de Compatability modus, nog geen crash gezien.

Ik vind het overigens een heel erg leuke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

PWM schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:21:
Kleine kick.

Ik heb nu een aantal uren gespeeld op Vista met Railroads in de Compatability modus, nog geen crash gezien.

Ik vind het overigens een heel erg leuke game.
Ben ik weer ;)

Nu met een echte oplossing :)

Het probleem van de Vista crashes is de manier hoe het spel het geheugen aanspreekt. Er is een oplossing voor, en het werkt allemaal echt:
Just download that:
http://files.filefront.co...p/;6791818;/fileinfo.html

In this zip file, you should find editbin (this zip file was for "patching" supreme commander)
Don't forget to backup your original railroads.exe file (for futur patch compatibility)

FOR VISTA 32 and 64 "Vista 32 users may have to apply second step as well."
1. Copy your railroads.exe from your RailRoads folder to your editbin "3gb_enabler2 unzipped" directory.

2. Open an Elevated Command Prompt with Administrator Privileges " See below if you're not sure how"
3. Change to your unzipped 3gb directiory where you have editbin.exe.
4. type "editbin.exe /LARGEADDRESSAWARE railroads.exe" no quotes

EXTRA STEP VISTA 32: x64 users do not have to do this at all as x64 has no problems giving 4gb+ ram to 32 bit apps.. however.. Vista 32 users may.

5. type "BCDEDIT /set increaseuserva 2900" no quotes. NOTE: System boards vary. if 2900 does not work try 3072

6. Copy the patched railroads.exe back to your /bin directory.

How to Open Elevated Command Prompt with Administrator Privileges in Windows Vista.
1.Click on Vista Start button.
2.Locate the Command Prompt menu item (buried deep inside Accessories under All Programs or appear on program access history).
3.Right click on Command Prompt.
4.On the pop-up right click context menu, select “Run as Administrator”.
Details:
http://www.mydigitallife....vileges-in-windows-vista/

editbin.exe works with securom protected railroads.exe or with nodvd version. Don't work with starforce protected russian version.

Other Notes:
The clue is 32-bit application without LARGEADDRESSAWARE can't see and use more then 2 GB on any Microsoft OS (32 or 64 bit). Not depend on how many GB you have installed. Stalker on max settings use more then 1,5 GB memory. Vista after start use about 500 MB. 1,5 GB + 500 MB = 2 GB - max memory limit reached and cause application crash when STALKER try to use more memory. With LARGEADDRESSAWARE flag 32-bit application can use 3 GB on 32 bit Windows and 4 GB on 64 bit Windows. It is more then enough for STALKER max settings handle.
BTW the same issue is true for Gothic 3 with max settings and Vista.
En klaar. Dit werkte bij mij direct. Ik had echter na uren spelen toch nog een crash. Het blijkt dat RailRoads zichzelf om zeep helpt doordat hij het SuperFetch process op een abnormale manier verstoord.

Dit is een Railroads bug, geen Vista bug.

Wel eenvoudig op te lossen.

Ik heb een .BAT file aangemaakt met:

Net Stop SuperFetch
Start /w railroads.exe
Net Start Superfetch

En klaar. Het lijkt allemaal wat ingewikkelt, maar het is in 5 minuten gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 14:19
Ik downloadde vandaag via Steam de demo, maar tot mijn schrik is het spel in het Nederlands! Ik heb gezocht, maar kon niks vinden of dit te veranderen is of dat de full versie dit ook heeft. Kan iemand dit misschien bevestigen of ontkennen?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:12:
[...]

Ben ik weer ;)

Het probleem van de Vista crashes is de manier hoe het spel het geheugen aanspreekt. Er is een oplossing voor, en het werkt allemaal echt:

[...]

En klaar. Dit werkte bij mij direct. Ik had echter na uren spelen toch nog een crash. Het blijkt dat RailRoads zichzelf om zeep helpt doordat hij het SuperFetch process op een abnormale manier verstoord.

Net Stop SuperFetch
Start /w railroads.exe
Net Start Superfetch

XP 32bit heeft het zelfde probleem (zoals ook in de quote staat)
(al moet je daar iets in de boot.ini veranderen).

Dit geldt overigens niet alleen voor Railroads, maar ook voor andere spellen, zoals bijvoorbeeld Supreme Commander.

Het is jammer dat de spelletjesmakers niet automatisch die flag aanzetten dat de exe meer dan 2Gb aan kan spreken (al is daar misschien een reden voor? Weet iemand dat?).

Maar wel grappig dat we hier blijkbaar tegen de limiet van de 32bit aan beginnen te lopen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik ben met dit spel gestopt omdat het steeds zo crashde en er geen patch of what so ever voor was (paar maand geleden). Ben blij dat er iig een fix voor is.. misschien binnenkort maar weer een keer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33
Ik heb t eindelijk aan de praat onder Windows Vista 64 bit & 4 gb ram. Op mn oude computer (met 1 gb) kon ik de grote maps nooit spelen omdat het op een gegeven moment zo traag werd dat t onspeelbaar was. Nu gaat dat gewoon goed en helemaal geen last meer van crashes _/-\o_

Nog wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/SMRailroads!0000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/SMRailroads!0002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/SMRailroads!0003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/SMRailroads!0005.jpg

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Ziet er nice uit sv3n. Maar als je eens een echt vol gebouwde map wilt zien moet je multiplayer spelen. Ik heb steden gezien met 4 stations met elk 4 sporen, gaat echt nergens meer over dan maar wel grappig :p

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ja dat blijft het probleem van dit spel. De maps zijn veel te klein, het wordt te snel een chaos. De economie is ook te eenvoudig, in het begin is het heel moeilijk, maar als je eenmaal na 15 minuten de boel aan de praat hebt.. dan maak je zo snel zo veel geld. dat het ook niet meer leuk is.

Gemiste kans, verder leuk spel.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

Ik weet niet of iedereen al helemaal uit is gespeeld met dit al wat oudere spel, maar ik ben er iig net mee begonnen.
Ik heb de patch geïnstalleerd, maar ik snap geen *** van het aanleggen van wissels. Waar moet je nou precies de wissels aanleggen? De treinen blijven om de haverklap op elkaar wachten, ondanks dat ik bij elk station 1 wissel heb aangelegd.

Ik vind het eigenlijk wel een grappig spel. Niet te uitgebreid, daarom makkelijk om 'even tussendoor' te spelen. Jammer dat het idd wat buggy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik ben al een tijd uitgespeeld op dit spel. Het spel is mij te buggy waardoor het gewoon onspeelbaar is. Hoe wissels precies werken weet ik niet meer, is me veel te lang geleden. Ik weet nog wel dat dit gewoon altijd goed ging bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xof schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:18:
Ik ben al een tijd uitgespeeld op dit spel. Het spel is mij te buggy waardoor het gewoon onspeelbaar is. Hoe wissels precies werken weet ik niet meer, is me veel te lang geleden. Ik weet nog wel dat dit gewoon altijd goed ging bij mij :)
ja t is idd niet helemaal bugvrij. maar verder best een leuk spelletje. ik vind ttd een beetje te oudbollig worden (nog steeds goed daar niet van) maar het word toch wel tijd voor een leuke 3d transport tycoon achtige opvolger. Ik heb ondertussen hier een aardige (beknopte) wiki gevonden:
http://www.hookedgamers.com/wiki/Sid_Meier's_Railroads!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wissels aanleggen is toch gewoon twee sporen langs elkaar leggen
===================
en dan van het bovenste een spoor op aanlikken en vervolgens op het spoor eronder klikken? Als je dat niet door hebt, dan gaat er iets mis. Dan zit er misschien een bergje of whatever in de weg. Lijkt me stug dat je er anders neit wa uitgekomen.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Is het ook nu zo dat bij de oudste / eerste versie dat als je compleet uitzoomt op de map en shift f4 indrukt (dollarteken) je echt full loaded of money om take over the world te doen!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

siepeltjuh schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:30:
Wissels aanleggen is toch gewoon twee sporen langs elkaar leggen
===================
en dan van het bovenste een spoor op aanlikken en vervolgens op het spoor eronder klikken? Als je dat niet door hebt, dan gaat er iets mis. Dan zit er misschien een bergje of whatever in de weg. Lijkt me stug dat je er anders neit wa uitgekomen.
ja opzich wel, maar ik bedoel niet zozeer hoe je ze moet leggen, maar WAAR. Achter elk station zit namelijk een sein en als je de wissel vanaf daar legt word de cursor groen en is het volgens mij weer anders dan als je ze gewoon ergens midden in een spoor legt. Ik heb igg vaak vastlopende treinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:56
[...]

Ben ik weer ;)

[...]

Net Stop SuperFetch
Start /w railroads.exe
Net Start Superfetch

Hiermee word niets zelf aan het systeem veranderd, alleen de exe file van railroads?
Ik speel het spel nu op Vista, maar krijg om een kwartier een crash of wanneer ik bijvoorbeeld een te lange spoor wil bouwen of een of andere random actie waardoor ie ook crasht.

Het is wel een leuk spel, maar jammer dat het zo instabiel is als de pest. Misschien wachten op Railroad Tycoon 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 10:20
Ja oplossing werkte bij mij ook prima!

Vista 64 Ultimate met 4 GB en 6600 dual.

Gaaf spel! ik ga snel weer spelen! ;-)
[...]

Ben ik weer ;)

[...]

Net Stop SuperFetch
Start /w railroads.exe
Net Start Superfetch

Asus X670 Hero; 7900X3D; AORUS 4090 Master Edition, Corsair Dominator DDR5 6000 64Gb ; Fractal Meshify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Ik heb gisteren Sid Meier's Railroads! gekocht: precies het soort spel waar ik zin in had: niet te ingewikkeld en toch leuk. ;) Nu valt de manual mij wat tegen en sommige dingen heb ik m'n vragen bij. Dus vandaar dat ik weer leven breng in dit oude topic. ;)

Een van de dingen die lastig vind, is het aanpassen van een bestaande dienstregeling van een bepaalde spoorlijn: stel ik heb een spoorlijn van A naar C en wil ik B, die in het midden ligt, toevoegen. Dat gaat dus niet: elke stad of wat dan ook die ik wil toevoegen aan een bestaande dienstregeling komt onderaan de lijst te staan. Ik moet dus, mocht ik iets willen wijzigen, eigenlijk de hele lijn leeghalen en alles in de gewenste volgorde invoeren. Kan dat niet anders?

Gisteren had ik twee steden met elkaar verbonden via twee lijnen, bovenlangs en onderlangs, dus in feite had ik een hele grote cirkel. Nu wilde ik dat de trein via de onderste lijn (die korter is) zou gaan rijden, maar wat ik ook doe, hij gaat via de bovenste lange lijn, waar al heel veel verkeer zit. Hoe kan ik een trein dwingen een bepaalde lijn te nemen?

Ik kan ook nergens een goede uitleg vinden van alle icoontjes: alhoewel je het meeste wel kan achterhalen, vind ik dat toch wel jammer, want ik heb ze nog niet allemaal door. Een overzicht daarvan in de manual had mij logisch geleken.

Tot slot: hele domme vraag wellicht, maar ook dit wordt NERGENS uitgelegd: als er bij aanbod een passagier staat met het cijfer 6 ernaast.... betekent dat dan dat die stad 6 wagons met passagiers kan leveren? En is het dan handig ook steeds aan die vraag te voldoen of moet je de treinen niet te lang maken? Stel ik doe steeds maar twee wagons voor passagiers, wat dan? Verdien ik dan alleen maar minder dan ik zou kunnen of heeft het gevolgen? Ik zie nergens iets over tevredenheid van klanten dus ik neem aan dat dat niet meespeelt?

Al met al vind ik het trouwens een erg leuke game! ;) Maar de uitleg is wat summier. Ik heb al guides gezocht op internet en youtube, maar geeneen kan me bovenstaande uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
Gefeliciteerd! Het is inderdaad een erg leuk spel, maar ik heb het nooit goed kunnen spelen door de constante crashes. Als je googlet zie je overal problemen staan met de game, door de vele bugs die erin zitten.

Ik vind het heel jammer dat ze zo'n buggy spel naarbuiten hadden gebracht... had wel een leuk spel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij loopt 'ie redelijk. Wel inderdaad een crash zo nu en dan maar echt niet vaak. Maar alsnog wel te vaak...

De uitleg van de icoontjes heb ik ondertussen gevonden: boven de map kan je op zo'n knopje drukken en dan zie je alle icoontjes met de naam erachter. Zo langzamerhnad krijg ik het steeds beter door. Zo gaf de tutorial de indruk dat als je eenmaal een trein ingedeeld hebt, dat 'ie dan op elk station zo moet blijven: maar dat moet je dus echt wel per station indelen anders rij je heel veel voor niets.

Ik vermaak me prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog 1 vraagje: zit er ook een of andere logica achter het aantal personen en post dat klaar staat op het perron? Zonder erts staat er geen staal klaar, en zonder staal geen auto's: da's duidelijk (alhoewel ik me afvraag of het ook uitmaakt hoeveel je aanlevert...), maar ik heb het idee dat er altijd personen klaar staan, ook al lever je geen eten aan de stad of zo. Sowieso lijkt er geen straf te zijn voor het niet aanleveren van wat gevraagd wordt: de enige straf lijkt dat je het product van dat materiaal dan niet kan ophalen. Ik heb net de tweede missie volbracht door me voornamelijk te richten op wat ik voor m'n doel nodig had: ik heb heel veel niet afgeleverd waar wel om gevraagd werd maar wat voor mijn doelen niet belangrijk was, en alles is gelukt. Schijnbaar hoef je niemand tevreden te stellen...? Je kunt steden ook compleet links laten liggen zonder dat het gevolgen heeft, zo lijkt het. Of heeft dit allemaal te maken met het feit dat het een 'simpele' game is?

Ik vind het trouwens heerlijk dat het spel simpel is. ;) Voordat ik 'm kocht had ik wat reviews gelezen en het enige nadeel aan het spel vond men de simpelheid, dat je zonder teveel moeite alles kan doen. Dat was precies de reden waarom ik besloot het spel meteen te kopen! :P Leuke graphics, simpele gameplay en toch een hoop lol!

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 14-12-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
Als je bijvoorbeeld een dorpje links laat liggen zal deze niet verder groeien. Echter als je deze stad met verbindingen in staat stelt om te groeien komen er vanzelf meer vraag en aanbod van producten, en omdat jij er dan al zit met je netwerk is het eenvoudiger om daar handel te drijven.

De personen en post is altijd vraag naar en aanbod van, er gaan dagelijks mensen met de trein naar werk en terug en ook brieven versturen zal niet ineens ophouden.

Het jammere aan deze game vind ik dat het bij mij niet speelbaar is door de constante crashes. Echt jammer.

[ Voor 10% gewijzigd door ninc op 14-12-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje Klaasje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:55
In Windows 7 x64 heb ik veel moeite gehad om het spel zonder vastlopen werkend te krijgen. Zeker omdat de oplossing in dit topic niet meer beschikbaar is.

http://www.ntcore.com/4gb_patch.php

Als je het programma op de deze pagina draait word het mogelijk 4Gb aan virtueel geheugen te gebruiken. Daardoor lopen de spellen niet meer vast. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:08
Sid Meier’s Railroads gaat uitkomen voor iOS en Android deze lente.

https://www.feralinteractive.com/en/mobile-games/railroads/

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Pagina: 1