Toon posts:

Ipod enkel herkend als verwisselbare schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 746 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heykes,

Ik ben ten einde raad en denk dat dit mijn laatste toevluchtsoord is.
Ik heb namelijk een U2 Ipod 4 de generatie(enkel audio) van 20gB en die bezorgt me heel wat kopzorgen.
Om duidelijk te zijn ik draai niet op mac maar op windows
Als ik de ipod aansluit op de PC wordt deze niet herkend in Itunes en windows herkend enkel een verwisselbare schijf.
Als ik de Ipod updater (23-03-2006) opstart krijg ik enkel de mogelijkheid om te herstellen niet om bij te werken.
Wanneer ik dit doe wordt hij na het configureren terug herkend in Itunes dus plaats ik terug alle muziek erop.
Als ik de Ipod na het afkoppelen terug aansluit wordt deze weeral niet meer herkend door Itunes en is hij voor windows terug een simpele schijf. :'(
Na wat problemen te hebben gehad met de PC heb ik eens een format C toegepast alles terug erop gezet Itunes (6.0.2.23) en weeral dezelfde miserie.
Heb voor de format C ook eens geprobeerd met Itunes 7 maar ook geen geluk.
Voor de rest doet de Ipod alles (laden, muziek afspelen) en heb ook al alles geprobeerd wat Apple aanraad op de site.

Kan er mij a.u.b. iemand van dienst zijn want ik ben het zoeken moe ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 08:40
heb je uberhaubt de installatie procedure gevolgt? Je mag namelijk niet zomaar de ipod aansluiten op windows, eerste de installatie cdrom volgen, vervolgens als hij zegt dat je de ipod moet aansluiten moet je dat doen. Dan moet je serie nummers e.d. opgeven en wordt de ipod 'geprepareerd' voor gebruik als muziekspeler.

Ik mis deze stap in je beschrijving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Nielsvr zegt. Deze stap is wel noodzakelijk, omdat het anders simpelweg niet werkt. Zit er niet een plakkertje op je stekker? First CD, then connecting? Meende dat ik toen zoiets had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb je uberhaubt de installatie procedure gevolgt? Je mag namelijk niet zomaar de ipod aansluiten op windows, eerste de installatie cdrom volgen, vervolgens als hij zegt dat je de ipod moet aansluiten moet je dat doen. Dan moet je serie nummers e.d. opgeven en wordt de ipod 'geprepareerd' voor gebruik als muziekspeler.

Ah dit zal ik vergeten zijn, heb direct itunes 6 en de ipod updater erop gezet.
De ipod heb ik dan bewerkt door gebruik te maken van de updater.
Zal de installatie met de cdrom eens proberen die er bij zit, maar moet ik dan terug eerst itunes en de updater verwijderen?

Grtz. Bjorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles gedeïnstalleerd en de map Itunes op de C partitie verwijderd.
De prullenmand is leeggemmakt en PC heropgestart.
Nu alles geïnstalleerd met de cdrom, maar ik moest terug de ipod herstellen van de ipod updater.
Dit gedaan, aha daar is hij in Itunes alle muziek er terug op en alles afgesloten.
Itunes opnieuw opgestart de ipod geconnecteerd en wordt terug niet meer herkend door Itunes.
Dan komt er een schermpje van de ipod updater dat deze terug moet hersteld worden.

Wel eerlijk gezegd ik snap er de ballen meer van, alle hulp is welkom

Grtz. Bjorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:59:
Ik heb nu alles gedeïnstalleerd en de map Itunes op de C partitie verwijderd.
De prullenmand is leeggemmakt en PC heropgestart.
Nu alles geïnstalleerd met de cdrom, maar ik moest terug de ipod herstellen van de ipod updater.
Dit gedaan, aha daar is hij in Itunes alle muziek er terug op en alles afgesloten.
Itunes opnieuw opgestart de ipod geconnecteerd en wordt terug niet meer herkend door Itunes.
Dan komt er een schermpje van de ipod updater dat deze terug moet hersteld worden.

Wel eerlijk gezegd ik snap er de ballen meer van, alle hulp is welkom

Grtz. Bjorn
sorry dat ik het zeg, maar ik begrijp niet wat je hier nu probeert te zeggen, behalve dat het niet werkt... Maar verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hendrikjan schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:05:
[...]

sorry dat ik het zeg, maar ik begrijp niet wat je hier nu probeert te zeggen, behalve dat het niet werkt... Maar verder..
Wat ik dus wil zeggen is dat ik de stappen verwijderen van itunes en ipodupdater heb uitgevoerd.
Alles terug geïnstalleerd vanaf de bijgeleverde cdrom, en na de configuratie van de ipod (herstellen via de ipod updater) heb ik terug alle muziek via itunes op de ipod gezet.
Als ik nu terug de ipod inplug (na afsluiten van itunes, afkoppelen van de ipod en itunes terug opstarten) wordt deze niet herkend in itunes en in windows zie je juist een wisselbare schijf.
Ik heb dus gewoon de stap uitgevoerd die Nielvr hier schreef.
Sorry als dit onduidelijk lijkt maar weet ook niet hoe ik het anders moet noteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heykes,

Ik heb nu nog eens hetvolgende geprobeerd maar zonder succes.
Mijn gedacht was om de ipod eens te formatteren via windows (configuratiescherm>systeembeheer>computerbeheer>schijfbeheer) maar na de muziek terug op de ipod te plaatsen en te herstarten wordt deze terug niet herkend in itunes en neemt ie terug de vorm aan van een verwisselbare schijf in my computer.
Zelfs als ik na het terugstellen van de muziek op de ipod veranderingen wil instellen op de ipod via itunes kunnen deze niet opgeslagen worden wegens niet herkennen van de uipod.

Iemand heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goei nieuws :)

'k Heb daarjuist eens uit nieuwsgierigheid mijn ipod aangesloten op mijn PC via de firewire kabel die in de lader zit en...........................alles werkt perfecto _/-\o_
Stom van me dat ik dat niet eerder geprobeerd heb 8)7

allez alvast bedankt voor jullie moeite,

Grtz Bjorn.
Pagina: 1