Intel Core 2 Duo E6600 Beschadigd?

Pagina: 1
Acties:

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:27
Ik heb onlangs nog een Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) gekocht via een webwinkel. Als ik nu in de verpakking kijk, door het stukje plastic, zie ik dat er een soort van metaalkras op de processor zit. Het is geen diepe kras, maar meer een lichte streep vormige kras. Het lijkt een schuivingskras van metaal op metaal zeg maar.

Misschien door de machine die de batch op de processor zet? Of is dit een beschadiging? Hebben jullie zoiets ook al eens geconstateerd?

Update:

Het ziet er ongeveer hetzelfde uit, als op de vier afbeeldingen hieronder, die ik met google heb gevonden:

http://home.tiscali.nl/~jumpman/conroe_01.jpg

http://home.tiscali.nl/~jumpman/conroe_02.jpg

http://home.tiscali.nl/~jumpman/conroe_03.jpg

http://home.tiscali.nl/~jumpman/conroe_04.jpg

Ik zie het dus op meerdere processors, dus ik denk dat het met het opdrukken van de batch te maken heeft. Kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 38% gewijzigd door Jumpman op 13-11-2006 09:48 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Foto?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:44
Als de kras zich bovenop de processor bevindt is alleen de heat spreader beschadigd.
De core(s) er onder zullen waarschijnlijk niks hebben en zullen normaal functioneren.
Maar, het idd niet normaal dat daar een kras op zit.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Jumpman
Die zal ik vanavond proberen te maken. Ik ben momenteel op me werk, maar een foto gaat wel lastig, omdat de processor nog in de sealde verpakking zit en je door het plastic schitteringen ziet.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik zou gewoon naar de winkel terug gaan. Geen risico nemen imho.
Een kras hoort niet op de heatspreader.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

op de foto's is geen kras te zien, enkel een vlek van de opdruk.
Als er een kras op je heatspreader zit komt daar koper naar boven.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 14:48

DaOverclocker

Overclocker for life...

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:03:
op de foto's is geen kras te zien, enkel een vlek van de opdruk.
Als er een kras op je heatspreader zit komt daar koper naar boven.
idd lijkt mij ook. Zeker bij de laatste foto kan je goed zien dat de kop die de batch info erop print gewoon vierkant is, en op de hoeken wat extra inkt achter laat.
Als je het zo gaat bekijken zie je het op de overige foto's ook.
Niks aan de hand lijkt me dus.

systeem specs

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Is idd normaal, al gezien bij 2 andere processoren ook.
Dacht de eerst keer: "OLA maar da is genen nieuwen, is al gebruikt :? " (dacht door de cooler of zo)
Blijkbaar niet dus :z

Simke

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 20:28
Heb je hem al getest? Ik neem aan dat hij gewoon werkt en dan is er toch niks mis? Ik kan me voorstellen dat je er even niet zeker van was, maar als je zoveel fotos op internet tegenkomt van processors met dezelfde 'kras' zal het wel normaal zijn... misschien kun je het er zelfs wel afvegen (als het inkt is)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 19:20

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Is normaal, had ik ook toen ik hem kocht, ik vroeg nog in de winkel over het hoe en wat daarmee (toen ik nog niet afgerekend had, maar de doos wel al in mijn handen), schijnen meerdere C2D te hebben. Mss te maken met productie ofzo. I.i.g. zolang het oppervlakkig is en lijkt op een veeg van indd een koeler dan is er niets aan de hand.

T60P Widescreen

• Jumpman
Okay, bedankt allemaal! :)

Toen ik de images vond i.c.m. met de verhalen die ik hier lees, hoef ik me geen zorgen te maken en kan ik gerust de verzegeling verbreken en de verpakking openmaken.

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 09:07
als je een 6600 heb gekocht, waarom zie ik dan foto's van een 6400? of zijn die van iemand anders met hetzelfde probleem?

edit
sorry, heb over een zin heen gelezen. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door CarJunkyXL op 14-11-2006 18:47 ]

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Kijk of je de CPU onder een hoek kunt bekijken door het plastic heen. Een kras zal namelijk ervoor zorgen dat je ook een soort van schaduw ziet. Lastig uitleggen, maar iedereen zal wel eens iets van heel dichtbij hebben bekeken voor krassen en dan gezien hebben hoe ze er vanuit een hoek uitzien.

Net zoals de rest hier denk ik dat het gewoon een inkt overblijfsel is van de opdruk printer/stempel. Zolang de heatspreader volkomen glad is, zal er geen probleem ontstaan.
Pagina: 1