8800 GTS en Sonata II

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Hallo,

Een klein vraagje: over 2 weken wil ik mijn nieuwe PC gaan bestellen. De videokaart wordt een Asus 8800 GTS. NU twijfel ik nog over de kast, in principe wil ik een Sonata II aanschaffen, als alternatief de Antec P180B maar deze vind ik eigenlijk iets te groot.

2 vraagjes over de combo sonata II/8800 GTS:

- gaat de GTS er qua formaat in passen?
- Gaat de 450W voeding van deze kast dit trekken (overige onderdelen: Asus P5B deluxe, Intel E6600, WD Raptor 150GB, dvd brander, dvd speler en diskette station).

Er zal niet overgeclockt gaan worden

Indien mesnen deze combo al hebben hoor ik graag hun ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat passen jah
en de voeding gaat het ook wel redden, de 450W van antec is een goede stabiele voeding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheizberd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 14:39
Ik heb de originele sonata in combinatie met een 7900GTO en in mijn geval is het zo dat de PCI-E stekkers achterop de videokaart maar net tussen de kaart en de interne 12 cm fan in past. Dus als de PCB van de 8800 GTS groter is dan die van de 7900GTO (GTX), dan is het heel goed mogelijk dat je in de problemen komt. Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat de Sonata II even groot is als de Sonata I.

Kortom: Sonata I + 12 cm fan + 7900 GTO houd niks over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Maar goed dat de PCI-e spanningsconnectoren aan de zijkant zitten dus :Y)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ben ik in het bezit van een sonota 2 en denk dat de videokaart wel gaat passen, anders zou je altijd de airduct er nog uit kunnen laten. Echter is mij bij de kast vooral opgevallen de airflow door de voorste 12*12 ventilator niet echt goed is. Warmte hoopt zich snel op tussen de harde schijven en onder bij het moderbord. Aangezien WD raptors niet de minst hitte producerende hardeschijven zijn, kan ik je de Antec Performance TX1050B aanraden, ik weet dat het niet de kleinste kasten zijn, maar qua airflow en voeding ook zeer goed! Ik heb zelf de temperaturen van de WD raptor in deze kast met 15 graden zien afnemen (van 50 naar 35).

Ook door de grote airduct wordt ook de airflow naar je grafische kaart erg bemoeilijkt. Bovendien heeft de Antec Performance TX1050B kast een 500W voeding voor ongeveer hetzelfde geld.

Kortom als ik nog een keer voor de keuze sta, dan neem ik de antec performance kast. Hij is misschien que compactheid en design niet de mooiste kast, maar hij doet zijn werk echt goed. Hij is gemakkelijk los te halen, houdt je hardware koel en de voeding is ook nog eens 50 Watt groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
Past 100%, ken iemand die de combo heeft :) (wel zonder airduct)

[ Voor 19% gewijzigd door Black_Adder op 13-11-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
thanx for the help/tips!

Ik zal de TX1050B zeker overwegen.., ben gebonden aan een hoogte*diepte van 57*50cm (vanwege buro) dus daar moet de TX1050B nog inpassen.
Vind eigelijk de P180B de mooiste maar gaat net niet passen :'( of hij steekt een stukje uit het buro en met de stekkers er achterin zelfs een behoorlijk stukje, vandaar de oorspronkelijke keuze voor de Sonata II...maar wellicht dat dit (TX1050B) inderdaad een beter alternatief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Ik heb een sonata2 met een 8800GTX erin, en als die past past een GTS zeker!

De voeding trek het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
DJ_The_SP schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:08:
Maar goed dat de PCI-e spanningsconnectoren aan de zijkant zitten dus :Y)
jammer genoeg zit hij (enkelvout) dat bij een GTS dus niet. Gelukkig is het PCB wel korter dan dat van een GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Breagor, doe jezelf een groot plezier en koop die sonata 2 kast.
Waarom?
  1. De kast is van een degelijke kwaliteit en is heel netjes afgewerkt.
  2. De bijgeleverde voeding is een erg goed merk voeding en heeft een werkelijke 450 W capaciteit.
  3. De kast is erop gebouwd zo weinig mogelijk geluid te produceren.
  4. De prijs is met 100 euro echt heel goed voor zo'n kast + voeding !
Normaal gesproken betaal je voor een voeding van een dergelijke kwaliteit op zichzelf al 100 euro en nu krijg je er een heel erg mooi afgewerkte kast bij.
Deze voeding trekt de 8800gts zeker te weten zonder enkele moeite.

Ikzelf heb de sonata 1 en heb nog nooit een kast gehad die zo stil is in gebruik. Soms twijfel ik of de fans nog draaien >:) .

En nee, ik werk niet bij Antec :P .
Als een bedrijf goed spul maakt, mag dat ook wel eens gezegd worden, toch ;) .
Succes met de keuze van je kast.

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet overdrijven want de truepower 2.0 die erin zit is 65 euro waard.

Ik denk er zelf ook over die kast aan te gaan schaffen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Niet denken , doen ! >:)

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Pagina: 1