[XP] Beveiligde windows map openen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.874 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11 09:07
Vanmiddag is mijn harde schijf er deels mee gestopt. Deze blijft haken en doet alle handelingen compleet 'stotteren'. Tevens was een bestand in het system32 map welke onherstebare schade had opgelopen (geen idee hoe dit is gekomen...).

No problemo, ik heb meerde harde schijven. Dus ik installeer Windows XP opnieuw op een andere harde schijf. Alles werkt weer.

Alleen het belangrijkste, de boel backuppen van de niet goed lopende en half defecte harde schijf. Nu staan de aller-aller-aller belangrijkte documenten in een beveiligde map op de half defecte schijf. Ik kan de schijf nog wel lezen en prima door heen bladeren (hapert wel om de 10 seconde). En op het moment ik deze beveiligde map wil openen krijg ik de melding "F:/Document and Setings/Stephan is niet toegankelijk. Toegang geweigerd.

Deze map is ooit eens simpel beveiligd dat andere users van dat systeem niet in 'mijn documenten' konden komen via het verkennen van de systeemschijf...

Hoe kan ik om deze beveiliging heen gaan?? Ik moet die bestanden echt terug hebben....

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Op wat voor manier beveiligd? Dmv wachtwoord op de desbetreffende useraccount of echt dmv encryptie versleuteld?

In het 1e geval dan moet je even googlen op Take Ownership

Systeem Specs

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik kan het niet op de manier zoals drunkfux aangeeft.

Ik zie bij eigenschappen alleen de tabbladen "algemeen", "delen" en "aanpassen".
Nergens staat dus een tabblad "beveiliging" of "geavanceerd".

Hoe kom ik toch bij mijn bestanden?

Win XP pro SP2

Alvast bedankt,
Jules

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 16:01 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit staat echt gewoon in de FAQ, inclusief de workarounds als je de tab Security niet hebt (simple file sharing uitzetten & safe mode - dan zijn ze wel zichtbaar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device