Biedt UPC niet bij al hun TV klanten kabelinternet aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Topicstarter
Ik ben me momenteel even voor iemand anders aan het orienteren op welk internet abbo hij het beste kan nemen in zijn nieuwe huis. Nu hoeft hij geen vaste telefoonaansluiting te hebben en hij stelt geen hoge eisen aan zijn internet (behalve altijd beschikbaar) dus kwam ik uit op de kabel.

Nu is in zijn nieuwe woonplaats (Oosterbeek) UPC de kabelprovider. Maar als ik zijn postcode intik bij UPC krijg ik de melding dat internet (nog) niet beschikbaar is.

Nu dacht ik eigenlijk dat tegenwoordig overal in NL wel internet via de kabel aangeboden werd. Ik zal morgen even bellen naar UPC maar vooruitlopend hierop vroeg ik me af of het i.d.d. zo is dat (nog) niet overal kabelinternet aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat klopt. Niet overal is het rendabel om het kabelnet retourgeschikt te maken. Dan is kabelinternet ook niet mogelijk. Gebeurt ook her-en-der met telefooncentrales die niet geschikt gemaakt zijn voor adsl.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK. Dat verbaast me dan wel want Oosterbeek is geen klein dorp.

Verder heb ik een tijdje in Zeeland gewoond en daar bood Zeelandnet volgens mij in elk gehucht kabelinternet aan.

Het probleem in Oosterbeek is ook dat Tiscali daar niet beschikbaar is. Die abbo's van hen zijn zo goedkoop dat je daar nog wel een telefoonlijn voor wil laten aansluiten. Maar ik vrees dat hij nu toch aan KPN overgeleverd is.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 13-11-2006 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zeelandnet is een beetje een geval apart in dit opzicht. Maar ik zou iig eerst even UPC bellen, wellicht was er gewoon iets mis met hun systeem. Maar het is niet onmogelijk dat 't gewoon nog niet beschikbaar is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Zeelandnet heeft het zelf aangeslecht bij mijn weten. UPC netwerk bestaat uit gekochte onderdelen van kleinere andere partijen. Dus daar zitten nog gebieden in die afzonderlijk aangepast/omgebouwd/vernieuwd/retourgeschikt gemaakt moeten worden ooit nog. Casema heeft ook nog van die gebieden waar ze nog bezig zijn.

Op de centrale Arnhem-Oosterbeek zit wel KPN (natuurlijk) en BBned zo te zien. Misschien Wanadoo of Tele2 proberen anders?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, ik heb net UPC gebeld. Het einge wat zij konden vertellen was dat ze wel bezig zijn om hun hele verzorgingsgebied geschikt te maken voor internet, maar in Oosterbeek is het voorlopig nog niet beschikbaar.

@bjck; bedankt, ik wist niet dat Wanadoo en Tele2 via BBNed werken. Ik ga eens kijken of zij een goede aanbieding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net wanadoo en tele2 geprobeerd. Beide hebben ze goede aanbiedingen. Wannadoo (tegenwoordig blijkbaar Orange) is niet beschikbaar.

Bij Tele2 moet je, naast je PC / huisnr. ook een telefoonnummer invullen. Aangezien er nog geen telefoonlijn ligt, maar even een willekeurig nummer ingevuld. Vervolgens de mededeling dat hun aanbieding niet beschikbaar is, maar wel een duurde abbo:
De gekozen internetsnelheid is niet beschikbaar op uw adres. U kunt wel Tele2 ADSL Lite bestellen:

Tele2 ADSL lite voor € 24.95 per maand
Ik heb eerlijk gezegd het vermoeden dat de aanbiedingen van Tele2 niet aangeboden worden omdat er weinig concurrentie is in Oosterbeek... (geen kabel en beperkt ADSL).

Edit: ook bij Speedlinq is dit het geval. Ze hebben op alle netwerken aanbiedingen maar voor de betreffende PC gelden deze niet. Ik vrees dat het niet onder de 35 euro p/m (incl. BelBudget) gaat lukken...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 13-11-2006 10:50 ]

Pagina: 1