[elektronisch drumstel] Midi out -> custom geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54332

Topicstarter
Beetje ongelukkig topictitel, is ook erg moeilijk om goeie zoektermen te bedenken om op te zoeken, maar here goes.

Ik ben de gelukkige eigenaar van een elektronisch drumstel. Maar op de midi geluidjes die standaard uit het apparaat komen ben ik wel een keer uitgekeken.

Dus nu zoek ik naar een programma waarmee ik softwarematig zelf geluiden kan toewijzen aan de pads. D.w.z.: via de midi-out naar de pc, alwaar ik in een programma kan aangeven dat bij die aanslag die sample gespeeld moet worden op de pc.

Ik neem aan dat er genoeg programma's zijn die dit kunnen, maar ik heb geen idee hoe zoiets kan heten en dat maakt het zoeken des te lastiger. Weet iemand hier een goede naam voor, en nog beter: kent iemand hier software voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik neem aan dat Reason van Propellerhead dat wel kan, maar er zijn ongetwijfeld eenvoudigere (en goedkopere) programma's te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11-2024

Cool_Mod_E

9200 Wp

Okay dan, klein voorzetje:

FL Studio

Maar als je op een gemiddelde shareware site op het woordje "drum" zoekt, dan zijn er tientallen meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54332

Topicstarter
Laat ik nou net vanmiddag in mijn zoektocht Reason ge..uuh...kocht hebben... Niet dat ik te lui ben om te zoeken maar ik ben ontzettend niet thuis in de hele audio wereld, maar waar moet ik in dat programma naar zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 54332 schreef op maandag 13 november 2006 @ 01:21:
Laat ik nou net vanmiddag in mijn zoektocht Reason ge..uuh...kocht hebben... Niet dat ik te lui ben om te zoeken maar ik ben ontzettend niet thuis in de hele audio wereld, maar waar moet ik in dat programma naar zoeken?
Nofi, maare...RTFM :P
Reason is te complex om "even aan te geven waar je moet beginnen". Je kunt ook gewoon een synth op je drumstel aansluiten namelijk. Kan leuke effecten geven :P
Om je een zetje in de goede richting te geven: Reason 3 getting started

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
je kunt ook cubase gebruiken met vst instruments, dan kun je zo'n beetje alles maken wat je verzint.

Veel vst_instruments werken ook als standalone applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:05

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Pagina: 1