Beste instellingen om m'n game sneller te maken...

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-07 07:28
Heeft iemand enog idee hoe ik mijn spellen (in dit geval Scarface) moet instellen om alles zo snel mogelijk te maken op mijn GeForce kaart?

Ik heb bij Scarface de volgende opties:

- Anti Alias (uit - 4x)
- Special Effects (aan/uit)
- Draw Distance (drie standen)
- Anisotropic Filtering (uit - 16x)
- Trilinear Filtering (aan/uit)

Uiteraard heb ik meteen Anti Alias uit gedaan. Werkt altijd meteen, maar nog steeds loopt het niet erg soepel. Vooral in situaties met struiken en bladeren in combinatie met ondergaande zon etc...

Ik heb ook bij andere spellen vaak het probleem dat ik niet weet wat alle termen inhouden en ook niet weet welke ik nou aan of uit moet doen voor de beste prestaties (betreft snelheid). Uiteraard kan ik via het nVidea control panel ook nog van alles forceren enzo.

Mijn computertje:

Asus P5LD2-VM SE met Intel i945G chipset (onboard VGA uitgeschakeld in BIOS)
Intel Core2 Duo E6300 (1,83GHz)
1024MB DDR2 667MHz (2x512 dual channel)
Peak GeForce 7600GS 256MB PCI-E

Ik heb de nieuwste drivers van alles geinstalleerd.
Liefst laat ik de resolutie wel op 1024x768 aangezien dat de native resolutie is van mijn beamer.

Alle tips zijn welkom! Bedankt!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Bij de driver instellingen kan je ook nog kiezen voor High Performance, je kan er zelfs een apart profiel voor aanmaken, zodat het niet botst met je andere spellen :)

Je cpu overclocken kan ook helpen, daarnaast natuurlijk ook je gpu overclocken :D

[ Voor 20% gewijzigd door aramdin op 13-11-2006 01:18 ]

Instagram / YouTube

Verwijderd

Alles uitzetten en alles zo laag mogelijk. Dat is snel. Maarja dan ziet het er ook niet uit. Dus 'zo snel mogelijk' is wat vaag .. ik neem toch aan dat je een afweging wilt maken tussen snelheid en beeldkwaliteit. En dat is hoe je het ook gaan wenden of keren een persoonlijke keuze.

Wat betreft de termen: daar heb je google voor. Er zijn best wel veel sites die je vrij helder uitleggen wat een bepaald effect is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 01:50 ]

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

Een lagere resolutie helpt ook nogal eens en je levert daarbij niet zoveel in op het gebied van 'grafisch geweld'

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-07 03:40
Zo veel mogelijk andere programma's uitschakelen, desnoods je virusscanner en firewall uit (als je geen internet nodig bent), de bureaublad achtergrond uitschakelen. Eventueel kun je ook nog je HD defragmenteren. Als het dan nog traag is dan zul je misschien een snellere processor moeten overwegen. 1.8 ghz is niet echt snel meer. Ik neem aan dat je ook weer niet zo veel wilt minderen in het spel dat je straks het idee hebt dat je weer Doom zit te spelen ofzo :)

Mijn YouTube Channel

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Snowwie schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:29:
Zo veel mogelijk andere programma's uitschakelen, desnoods je virusscanner en firewall uit (als je geen internet nodig bent), de bureaublad achtergrond uitschakelen. Eventueel kun je ook nog je HD defragmenteren. Als het dan nog traag is dan zul je misschien een snellere processor moeten overwegen. 1.8 ghz is niet echt snel meer. Ik neem aan dat je ook weer niet zo veel wilt minderen in het spel dat je straks het idee hebt dat je weer Doom zit te spelen ofzo :)
Heb je eigenlijk wel een idee van die C2D? Die runned zo een 3000+ eruit hoor.

Goedkoop bellen via VoIP

• question
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 19:44
MensionXL schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:44:
[...]

Heb je eigenlijk wel een idee van die C2D? Die runned zo een 3000+ eruit hoor.
maak je me toch echt een beetje nieuwschierig, wat bedoel je nou met 'runned' ?

@demasterbaas

zet al je grafische instellingen eens op low/off.

Zorg dat je Chipset/Audio/Video drivers up-to-date zijn.
Ook het installeren van de laatste DirectX kan een oplossing zijn.

Mocht dit alles nog niet helpen zou je toch eens een andere grafische kaart moeten overwegen.

Dat laatste neem ik terug:
http://forums.vugames.com/forum.jspa?forumID=226&start=0

lees hier maar eens over een hoop mensen met 'overkill-hardware' die dezelfde problemen omschrijven.

[ Voor 14% gewijzigd door question op 15-11-2006 12:13 ]

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-07 09:49

EnnaN

Toys in the attic

densoN: daarmee wordt bedoelt dat die Core 2 Duo valt onder het kopje "snelle processoren", en dat een proc-update niet zo zinvol is... je trapt in de mhz-mythe :) ...

met runned bedoeld hij natuurlijk "loopt"

sig

• question
  • Laatst online: 19-07 19:44
EnnaN schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:11:
densoN: daarmee wordt bedoelt dat die Core 2 Duo valt onder het kopje "snelle processoren", en dat een proc-update niet zo zinvol is... je trapt in de mhz-mythe :) ...

met runned bedoeld hij natuurlijk "loopt"
wat ik niet begreep was de betekenis van het woord 'runned'. maar nu weet ik het :> bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door question op 15-11-2006 12:16 ]

• demasterbaas
sorry was twee dagen weg: lees dus alles nu pas!
aramdin schreef op maandag 13 november 2006 @ 01:18:
Bij de driver instellingen kan je ook nog kiezen voor High Performance, je kan er zelfs een apart profiel voor aanmaken, zodat het niet botst met je andere spellen :)

Je cpu overclocken kan ook helpen, daarnaast natuurlijk ook je gpu overclocken :D
high performance had ik al gedaan! verder ben ik niet zo'n overklokker: ik weet niet zo goed hoe en hou mn pc liefst zo stil mogelijk en heb geen zin in waterkoeling...
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 01:49:
Alles uitzetten en alles zo laag mogelijk. Dat is snel. Maarja dan ziet het er ook niet uit. Dus 'zo snel mogelijk' is wat vaag .. ik neem toch aan dat je een afweging wilt maken tussen snelheid en beeldkwaliteit. En dat is hoe je het ook gaan wenden of keren een persoonlijke keuze.

Wat betreft de termen: daar heb je google voor. Er zijn best wel veel sites die je vrij helder uitleggen wat een bepaald effect is.
zo snel mogelijk is idd wat vaag: ik bedoel eigenlijk speelbaar. 100 fps heb ik ook niks aan, maar laten we zeggen "zoals op een playstation", dus niet schokkend door de bocht of controls die blijven hangen/laat reageren.
McDutch schreef op maandag 13 november 2006 @ 02:13:
Een lagere resolutie helpt ook nogal eens en je levert daarbij niet zoveel in op het gebied van 'grafisch geweld'
800x600 en alles laag gaat het bijna overal goed, maar nog steeds niet alles... bovendien is het niet erg mooi!
Snowwie schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:29:
alles progs uit ga ik proberen! en je opmerking over de cpu klopt idd niet helemaal, maar dat hadden anderen ook al gemeld...
question schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:08:
[...]

maak je me toch echt een beetje nieuwschierig, wat bedoel je nou met 'runned' ?

@demasterbaas

zet al je grafische instellingen eens op low/off.

Zorg dat je Chipset/Audio/Video drivers up-to-date zijn.
Ook het installeren van de laatste DirectX kan een oplossing zijn.

Mocht dit alles nog niet helpen zou je toch eens een andere grafische kaart moeten overwegen.

Dat laatste neem ik terug:
http://forums.vugames.com/forum.jspa?forumID=226&start=0

lees hier maar eens over een hoop mensen met 'overkill-hardware' die dezelfde problemen omschrijven.
drivers zijn up to date (zoals ook al in eerste bericht stond)
zonder directx 9.0c start het spel niet, dus dat zit ook goed!

heb nog geen tijd gehad om het forum te bekijken, maar bedankt voor de tip! mocht ik daar wat vinden dan laat ik het jullie weten!

@ Allemaal: bedankt voor jullie reacties!!!!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 22:06
Ik denk dat je het meest baat zou hebben met een nieuwe videokaart, die huidige is echt niet snel genoeg vrees ik.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Idd, zo'n 7600GS is eigenlijk niets meer dan een refresh van de 6600GT met trager geheugen.

En zou toch es proberen te overklokken, die 7600 cores gaan meestal redelijk hard. Via coolbits of rivatuner gaat dat makkelijk, en je hebt geen waterkoeling nodig om wat te oc'en :). Stilte is toch geen probleem, als je gamet hoor je je pc toch niet meer.

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Instaleer anders fraps, dan zie je bovenin je beeld staan hoeveel fps (frames per second) hij heeft.
Zorg dat deze boven (of rond) de 30 zitten. onder de 20 wordt het beeld trager.
Je begint met alles op z'n laagst, langzaam zet je dan je settings omhoog, totdat je de 30fps grens aantikt. Op deze settings laat je hem staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Spitie op 15-11-2006 17:38 ]

Signature

• Da_maniaC
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:11:
Idd, zo'n 7600GS is eigenlijk niets meer dan een refresh van de 6600GT met trager geheugen.
Oftewel gewoon een refresh van een 6600. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 16-11-2006 00:23 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• demasterbaas
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:11:

En zou toch es proberen te overklokken, die 7600 cores gaan meestal redelijk hard. Via coolbits of rivatuner gaat dat makkelijk, en je hebt geen waterkoeling nodig om wat te oc'en :). Stilte is toch geen probleem, als je gamet hoor je je pc toch niet meer.
ben een beetje met de frequenties gaan rommelen (via software), heb hem nu van 400 naar 480 en mem van 666 naar 760 mhz...

hij wordt wel een stuk warmer uiteraard, maar hoe warm mag hij eigenlijk worden? (zit nu op ongeveer 68 graden als ik hem een tijdje belast). mijn geheugen chips worden waarschijnlijk ook warmer als ze sneller draaien? die hebben namelijk geen koelvin erop (ook geen passief stuk ijzer).

heb je nog een advies hoe ver ik kan gaan?

Verwijderd

Zolang je geen artifact krijgt kun je het zo ver pushen als je durft. Alles op eigen risico natuurlijk.

Verwijderd

2nd. Je gpu core loopt pas 't risico op schade bij temperaturen over de 110 graden, je zit nog wel safe dan :).

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-07 03:40
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 02:29:
Zolang je geen artifact krijgt kun je het zo ver pushen als je durft. Alles op eigen risico natuurlijk.
Waarom lees ik hier nu "hartinfarct" ?

Mijn YouTube Channel

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07 16:45
Snowwie schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 05:13:
[...]

Waarom lees ik hier nu "hartinfarct" ?
Lees het nog maar een keer als je helemaal wakker bent. En als je net thuis komt ga dan eerst slapen en lees het dan nog maar een keer als je weer wakker bent

En voor het geval je niet weet wat een artifact is http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_artifact

[ Voor 17% gewijzigd door Jazekerrrrr op 17-11-2006 07:03 ]

Pagina: 1