PC besturen via email commando's ?

Pagina: 1
Acties:

• lowrider2025
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01-2025
Hallo,

Ik vroeg me af of jullie weet hebben van een programma die bv. mails leest en die dan aan de hand van een bepaald protocol opgesteld zijn waarmee je dan toepassingen op je pc kunt laten uitvoeren. Iets in de trend van Control Pc (http://www.sharewareconnection.com/control-pc.htm) of Whereverugo (http://nederland.softpick...e/WhereverUgo_nl-3520.htm). Maar dan iets meer volwassen of software die nog te verkrijgen is.Het zou dienen om samen met de webcam bepaalde bevelen door te sturen naar de pc op basis van een snapshot genomen met de webcam die dan als attachment doorgestuurd wordt naar je mailbox, dan je mail bekijken op mobieltje en dan een mailtje opmaken met gepaste acties die genomen moeten worden ahv het beeld. Iemand enig idee ? Bedankt alvast.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Doe-het-zelf-oplossing: maak een script in [insert programmeertaal] dat een e-mailbox uitleest (kan gewoon met POP of IMAP, you choose) en dan a.d.h.v. de body van een bericht (check evt. de afzender) een actie uitvoert.

Een aantal sleutelwoorden in PHP: substr, ereg, eregi, exec (en dan voor de mailfuncties maar die weet ik niet)

We are shaping the future

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hee dat is leuk om te hacken :*)

zorg je er wel voor dat je iets met een GNUPG achtig iets doet om te voorkomen dat ik je systeem op afstand nuke oid?

• lowrider2025
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01-2025
Dat er een authenticatie moet gebeuren op één of andere manier weze duidelijk ja :P .Dus voorlopig geen commerciële pakketten die dit kunnen verwezenlijken...bummer.Ga java maar weer vanonder het stof moeten halen :+ .

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 09:54
Met PHP in eventueel een cronjob moet zoiets makkelijk kunnen. D.m.v. exec() kun je dan de software voor je webcam aanroepen. Deze software moet wel commandline ondersteunen natuurlijk; wellicht dat je daar problemen kunt verwachten.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

het staat in windowsclients.
cornjob + windows == :?
Pagina: 1