Toon posts:

Random freezes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn pc heeft sinds kort last van random freezes. Het beeld bevriest, de eventuele muziek die aanstaat stopt en de pc reageert niet meer. Mijn USB-muis krijgt geen stroom meer (lampjes e.d. uit), kortom, het hele systeem is dood. Druk ik vervolgens op reset, dan boot de pc niet meer. Ik krijg geen signaal naar mijn beeldscherm en mijn pc maakt niet de gebruikelijke boot-geluiden. Het HD-lampje blijft constant aan. Pas als ik de voeding eruit haal en er weer in doe gaat hij weer booten, maar het rare is dat hij aangaat zonder dat ik op de power on/off knop drukt, zodra de voeding er weer in zit. Deze freeze gebeurt soms na 3 dagen, soms na 10 minuten, en soms dan draait hij een week stabiel.

Ik heb een MSI 865G Neo2 moederbord, een 3,0 ghz Pentium 4 HT, XFX GF6600GT @ 520/1100 mhz, 2 hd's (Samsung 40gb en Maxtor 160gb) en 1024 mb RAM verdeeld over 3 reepjes. Bij dit systeem heb ik een Codegen (kwaliteit?) voeding à la 350Watt. Is dit onvoldoende ? Ik vermoed namelijk dat het probleem bij de voeding ligt. Af en toe maakt de voeding zo'n 'zaag'-geluid en wanneer je er dan op slaat dan houdt het op. Ik heb verder gelezen in het forum en kwam erachter dat dat er op zou kunnen wijzen dat mijn voeding aan het overlijden is.

Ik heb de spanning gecheckt met Everest, maar deze lijken prima te zijn:

http://www.uploadit.biz/uploads/images/voltage86397.png

Weet iemand waar mijn probleem ligt ? Kan iemand me hiermee helpen?

Thanks in advance,

~Excellency

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Het zou best eens je voeding kunnen zijn met dit soort problemen. Het zagende geluid is denk ik je voedings fan die aanloopt. Helaas zeggen de voedingslijnen niet alles, dus om er zeker van te zijn zou je even een andere voeding moeten proberen.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-02 18:55

Theo

moederbord

Als je een andere voeding in je systeem zet heb je dan ook last van random freezes?? Als voeding kun je een goede 250 watt voeding gebruiken (zonder dvd/cdrom en met maar 1 HD). Heb je dan nog steeds problemen is je mobo stuk. Werkt e andere voeding wel goed dan is je huidige voeding stuk.

en hier op GoT groeten wij elkaar niet, dat is vrij ongebruikelijk op eenm forum. Kijk maar naar mijn post of naar de post boven mij, daar staat ok geen "Hallo"en "groetjes" :)

[ Voor 24% gewijzigd door Theo op 13-11-2006 00:41 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
theodouma schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:39:
Als je een andere voeding in je systeem zet heb je dan ook last van random freezes?? Als voeding kun je een goede 250 watt voeding gebruiken (zonder dvd/cdrom en met maar 1 HD). Heb je dan nog steeds problemen is je mobo stuk. Werkt e andere voeding wel goed dan is je huidige voeding stuk.

en hier op GoT groeten wij elkaar niet, dat is vrij ongebruikelijk op eenm forum. Kijk maar naar mijn post of naar de post boven mij, daar staat ok geen "Hallo"en "groetjes" :)
Ik heb zo geen voeding bij de hand, maar mijn moederbord is nog vrij nieuw en de voeding is relatief oud. Hij maakt ook heel veel lawaai en ik denk dat 350Watt ondermaats is voor mijn systeem, of niet ?

En PS, beleefdheid kan geen kwaad. ;)

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Welke voeding heb ik nodig :O
Zelf een beetje onderzoek doen kan ook geen kwaad :+

[ Voor 15% gewijzigd door Crijnn op 13-11-2006 06:32 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-02 18:55

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 05:04:
[...]

Ik heb zo geen voeding bij de hand, maar mijn moederbord is nog vrij nieuw en de voeding is relatief oud. Hij maakt ook heel veel lawaai en ik denk dat 350Watt ondermaats is voor mijn systeem, of niet ?

Een goede 350 watt voeding is wel voldoende voor je systeem

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1