Mp3 speler werkt op ene pc wel andere niet?

Pagina: 1
Acties:

• Sandertjuhh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
Hoi,

Ik ben nieuw hier en aangezien er hier veel mensen met veel kennis en ervaring zitten besloten mijn probleem even hier neer te zetten.

Situatie:

PC1:
1.7 Ghz
384 MB RAM
Win XP PRO (SP2)
USB 1
USB Legacy Support AAN en UIT gehad tijdens testen.

PC2:
1.7 Ghz
256 MB RAM
Win2k (SP4)
USB 1

MP3 speler:
Time DPA-165 PMP

Mijn mp3 speler (usb) werkt fijnloos in PC 2. Aansluiten en hij laad op en kan hem ook gewoon gebruiken.

Echter in PC1 geeft deze mp3 speler problemen (andere doen het wel). Als ik hem rechstreeks aansluit op de usb lijkt die helemaal niets te doen... Soms geeft windows een fout dat die het usb apparaat niet kent (of iets dergelijks). Soms doet die ook helemaal niets

Als ik hem via een USB verleng kabel aansluit lijkt die het beter te doen. Hij geeft netjes de verwisselbare schijf aan. Dus ik denk mooi hij doet. Maar niets is minder waar. Als ik de schijf probeer te benaderen gaat de pc hangen. Soms krijg ik nog wel de melding dat de timeout verlopen is.

Ook het opladen gaat op PC2 Vlekkeloos echter op PC1 geeft die al snel aan Full. Maar als ik hem dan op PC2 aansluit gaat die gewoon verder met laden. En dan niet een paar minuten maar gerust een half uur of langer

Zelf zat ik te denken kan het misschien de spanning/voltage van de USB zijn? Zoja is dit op te lossen met software? Of een PCI USB kaart (die ik nog heb liggen). Die is ook USB 1

Of weet iemand anders hoe dit probleem op te lossen is. De mp3s er op zetten via PC2 is geen blijvende optie aangezien die niet altijd aanwezig is.

In afwachting en hopend op een reactie.

Sander

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Probeer eens een andere aansluiting op de PC, misschien een half defecte USB-poort. Heb je wel de nieuwste drivers van onder andere je chipset geïnstalleerd?

En het lijkt me inderdaad handig het eens te proberen met die losse USB-kaart die je hebt. Zorg ook hierbij dat je de juiste drivers installeert.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Sandertjuhh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
Sorry voor late reactie.

Ik heb alle USB poorten in de PC gebruikt en allemaal zelfde probleem.. Drivers zijn up2date

Ik ga het zodra ik weer bij de betreffende pc ben eens ff een USB-kaart in bakken.