Toon posts:

Pagina laden gaat traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende site: www.forzablauwe.nl
Bestaat uit een achtergrond een iframe, een paar afbeeldingen en een tweetal scripts van rss-to-javascript.com

Wanneer ik deze pagina aanroep in IE duurt het best wel lang en staat hij er compleet op
In FF gaat het veel sneller, en komt de invulling van de twwe scriptjes van rss-to-javascript.com er later bij.

Ik heb al gemailed met de betreffende website, maar die geven al dagen "niet thuis", en heel veel gezocht, maar ik kan geen oorzaak vinden.

Kan iemand mij in de goede richting duwen?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Tsja, tijdens het laden van de pagina worden de volgende calls gemaakt:
http://convert.rss-to-jav...2Ffeeds.xml&target=_blank
http://convert.rss-to-jav...ction%3Drss&target=_blank

Bij de eerste wordt dus via rss-to-javascript.com ook nog eens een call gemaakt naar www.voetbalopzaterdag.com. Niet gek dat dit lang duurt.

Maar wij kunnen daar niks aan doen, en om dit probleem op te lossen moeten de sitebeheerders gewoon wat code wijzigen. Zolang zij niet terugmailen is er 0,0 wat jij kunt doen om de site sneller te laten werken, behalve door Javascript uit te schakelen op de site.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11 19:33
De basis van het design van de website berust eigenlijk op 1 grote afbeelding van 223KB. Die moet wel efficiënter op te knippen zijn. Verder kun je beter je site opbouwen met sematische minimale HTML en alles stijlen via zo min mogelijk CSS. Ik zou die spacer afbeeldingen ook droppen. Dan zou het een en ander al wat sneller te laden moeten zijn. Hoeveel je hierop kunt verbeteren weet ik niet.

edit:

Volgens mij begreep ik het probleem niet helemaal goed. Misschien heb je nog wat aan mijn tips.

[ Voor 12% gewijzigd door Michali op 13-11-2006 00:07 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:02Zolang zij niet terugmailen is er 0,0 wat jij kunt doen om de site sneller te laten werken, behalve door Javascript uit te schakelen op de site.
Dit is geen oplossing want dan ben ik de rss ook kwijt. Zijn er nog andere mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen?

• Alex)
  • Laatst online: 18-11 20:57
Kun je niet zelf een php-script maken dat RSS-feeds ophaalt en cachet? Op die manier kun je rss-to-javascript.com dumpen en ben je een stuk sneller klaar.

We are shaping the future

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Is het nou je eigen site, of enkel een site waarbij je bij het bezoeken problemen ondervindt?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Het is een site van mijn voetbal vereniging. De jongens die dit maken
Hebben geen oplossing voor het probleem. Ik dact ik denk eens mee.
Ik heb erder geen verstand van scripting, maar alleen van html. Ik kom dus niet verder.
jammer.....

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Dat RSS-gebeuren heb je als inline scripts staan. Mijn blocked-content-list in Opera wordt momenteel voor een groot deel opgevuld door (links in) sites die dat soort grappen voor statistieken en reclame gebruiken. Waarom? Omdat die inline scripts eerst uitgevoerd moeten worden alvorens de browser verder gaat met parsen van de HTML. (althans.. dat vermoed ik). Het gevolg is dat je een tijd naar een wit scherm zit te staren terwijl je ondertussen de KB-teller ziet oplopen. Het voelt weer net als in 1998 met een modem: hhheeeeelllll ssslllloooooommm.

De oplossing zit dan wellicht ook om die scripts bij een onload-event uit te laten voeren. Dat event wordt pas getriggerd als de pagina al gewoon zichtbaar is voor de gebruiker. Misschien geeft het een wat onrustig beeld (content floept er opeens in) maar je laat de gebruiker iig niet wachten op trage aanlevering van andere sites.

De punten die Michali aandraagt kloppen zeker wel, maar de hoeveelheid HTML lijkt me hier nou niet de bottleneck.

offtopic:
Je site werkt slecht in moderne browsers. De footer werkt bijv. niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Fuzzillogic op 13-11-2006 01:35 ]

Pagina: 1