Externe Netwerkharddisk ook te benaderen als UNC naam?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Jullie kennen deze dingen wel. Van die Externe harddisk behuizingen die je op je switch aansluit.

Nu zijn deze dingen er in alle soorten en maten, en je kunt zelfs van een linksys variant een complete webserver maken.

Alle netwerkhdd's zijn via het FTP protocol te benaderen, maar ook via bijvoorbeeld HTTP, via een bepaalde webaccess om dat ding te beheren...

Maar ik zie nooit in een documentatie staan of deze ook gewoon via Windows zijn te benaderen. En dan bedoel ik "Start ==> Uitvoeren: \\netwerkhdd ".

Ik kan dit nergens vinden! Bestaat dit eigenlijk wel? Welke apparaten ondersteunen dit dan?

Weet iemand hier meer van?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het ding via ftp te benaderen is, dan zou volgens mij
Start --> uitvoeren --> ftp:\\netwerkhdd
ook tgewoon moeten werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Je bedoelt dat deze als windows share te bereiken is? Ik denk het niet, alhoewel het misschien wel mogelijk is, maar dan zal je het besturingssysteem moeten bewerken dat er op draait, waarschijnlijk een Linux versie.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Er zijn twee soorten.

de ene die heeft een werkt via een apart protocol, NDAS, van Ximeta. (schijnt nog een fabrikant te zijn met een soortgelijk protocol, maar weet zo 123 niet welke).

De andere soort heeft meestal een linuxvariant aan boord, en draait samba oid.

Die met een apart protocol werkt alleen als je dat protocol installeert.
Daarna kun je hem ook via windows sharing benaderbaar maken, maar dan wel als een share op je eigen pc.

De variant met onboard linux is meestal wel gewoon via unc en/of ip adres bereikbaar.

Maar het staat er meestal niet bij, daar heb je gelijk in.

Abort, Retry, Quake ???

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:18
aZuL2001 schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:11:
Er zijn twee soorten.

de ene die heeft een werkt via een apart protocol, NDAS, van Ximeta. (schijnt nog een fabrikant te zijn met een soortgelijk protocol, maar weet zo 123 niet welke).

De andere soort heeft meestal een linuxvariant aan boord, en draait samba oid.

Die met een apart protocol werkt alleen als je dat protocol installeert.
Daarna kun je hem ook via windows sharing benaderbaar maken, maar dan wel als een share op je eigen pc.

De variant met onboard linux is meestal wel gewoon via unc en/of ip adres bereikbaar.

Maar het staat er meestal niet bij, daar heb je gelijk in.
Externe HD's met Samba ondersteuning zijn volgens mij allemaal met Windows-share te benaderen. Hier dus even op letten! :)

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hmmm...

Ik ga me nu dus afvragen welke van de 10 via Windows share te benaderen zijn. Zie namelijk niet zitten om een DVD te bekijken via FTP ;)

Is het misschien iets om dit eens uit te gaan zoeken, zodat we strakks een mooi lijstje hebben welke wel/niet via Windows share zijn te benaderen?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:52
Welke 10 bedoel je?

99% van de NAS-dingetjes (IDE-schijf erin, netwerkkabel erin en je kunt vooruit) hebben namelijk gewoon ondersteuning voor SMB :) Die Ximeta netdisk lijkt me eerder de uitzondering dan de regel.

Zie trouwens ook [Ervaringen]Ethernet harddisks :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1