Omdat ik al jaren (bijna) geen plezier meer heb in recente games op m'n pc en/of xbox360. Heb ik besloten al m'n oude gesloopte pc's weer uit de schuur te halen en hier weer één werkende pc van te maken. Emulators zijn toch anders dan de "real thing".
Hopelijk is het eindresultaat een 486 op 450mhz, een soundblaster AWE32, een Nvidia TNT kaart met Voodoo 1 add on kaart.
De games die ik weer eens wil spelen omdat ik daar ooit veel plezier aan beleefde zijn Unreal, alle Quake 1 games en zijn addon disks (stuk of 6 cd's), Starcraft, Doom, Dukenukem3D, Descent 1 en 2.
Maar nu komt het, ik heb echt geen idee meer waaronder die games liepen, DOs, Win95, Win98se of hoe dat werkte. Dos had altijd drivers die je in hoog geheugen moest laden. Win98 kon geloof ik wel DOS games aan, maar dan moest je op eea manier vanuit win98 naar dos booten. Of moet je eerst dos installeren en dan pas windows 98 met dualboot.
Iemand die wat beter in deze materie zit?
Oeps bedenk me net dat deze misschien beter naar games problemen had gekund
hij mag verplaatst worden hoor..
Hopelijk is het eindresultaat een 486 op 450mhz, een soundblaster AWE32, een Nvidia TNT kaart met Voodoo 1 add on kaart.
De games die ik weer eens wil spelen omdat ik daar ooit veel plezier aan beleefde zijn Unreal, alle Quake 1 games en zijn addon disks (stuk of 6 cd's), Starcraft, Doom, Dukenukem3D, Descent 1 en 2.
Maar nu komt het, ik heb echt geen idee meer waaronder die games liepen, DOs, Win95, Win98se of hoe dat werkte. Dos had altijd drivers die je in hoog geheugen moest laden. Win98 kon geloof ik wel DOS games aan, maar dan moest je op eea manier vanuit win98 naar dos booten. Of moet je eerst dos installeren en dan pas windows 98 met dualboot.
Iemand die wat beter in deze materie zit?
Oeps bedenk me net dat deze misschien beter naar games problemen had gekund
[ Voor 7% gewijzigd door ErikRo op 12-11-2006 23:34 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant