Ik weet dat vista uitkomt in een 64 bit versie, maar staat de 64 en 32 bit versie samen op 1 dvd omdat er ook alle versies van vista zelf op 1 dvd staan?
Voor zover ik weet staan van alle versies zowel de 32 als de 64 bit versies op één dvd.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik vraag me af in hoeverre de 64-bit voor de normaal gebruik voordeel biedt?
Ik denk dat je de voor- en nadelen zelf wel een beetje kan bedenken. 64bits processoren werken blijkbaar beter met 64bits OS'en en is ook compatible met 32bits OS'sen.Vooruitgang in processortechnologie, geboekt door AMD en Intel hebben deze gebruikers nu de kracht van 64-bits computergebruik gebracht. Door uitbreiding van de mogelijkheden van de x86 architectuur kan de gebruiker moeiteloos 32-bits en splinternieuwe 64-bit applicaties door elkaar te gebruiken, of om de huidige 32-bits applicaties op een 32-bits besturingssysteem draaien. Microsoft heeft een nieuwe 64-bits versie van Windows XP Professional uitgebracht om optimaal gebruik te kunnen maken van deze nieuwe architectuur. Deze eerste uitgave van Windows XP Professional x64 Editie is vooral bedoeld voor gebruikers die vandaag de dag tegen de geheugenlimieten van 32-bit systemen op lopen.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ja, ik had het ook niet over voordeel van een 64-bit processor, maar het voordeel van het installeren van een 64-bit OS. Want voor zover ik weet is het vooral handig voor servers, maar niet zozeer direct voor gebruikerstoepassingen.Outerspace schreef op maandag 13 november 2006 @ 01:57:
[...]
Ik denk dat je de voor- en nadelen zelf wel een beetje kan bedenken. 64bits processoren werken blijkbaar beter met 64bits OS'en en is ook compatible met 32bits OS'sen.
[ Voor 3% gewijzigd door Bernaar op 13-11-2006 02:30 ]