Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 13:06

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Topicstarter
Ik was zo aan het surfen en kwam op www.aximsite.com terecht in dit topic: http://www.aximsite.com/boards/showthread.php?t=129674

(Dit aanpassen van menu's en zo kan ook gebruikt worden voor bepaalde mobiele telefoons)

Deze heeft een ontwerp gemaakt waardoor je windows het design krijgt van Vista. Nou ben ik al wat aan het proberen geweest, maar krijg het toch niet voor elkaar. Er wordt o.a. gewerkt met Wisbar Advanced Desktop en Wisbar Advanced 2.
Ik will graag mijn startmenu onderin krijgen en niet boven.

Ik zal zo even mijn resultaat laten zien, dan zul je zien wat een puinhoop het is geworden. Dus ik hoop dat iemand er al ervaring mee heeft en dat ik met dit topic verder kan komen tot een Vista look.

Dit is wat ik graag wil

Afbeeldingslocatie: http://img370.imageshack.us/img370/2541/windowsvistaportable1wq.png

Afbeeldingslocatie: http://winsupersite.com/images/showcase/vista5270_002.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door IndoBoy op 20-11-2006 22:05 . Reden: Update ]

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Verwijderd

interresant... Ik ben hier ook benieuwd naar!

Verwijderd

Wisbar is nou niet echt het meest betrouwbare en stabiele programma. Ik heb meerdere versies daarvan geprobeerd, zowel onder PPC2002, WM2003SE en WM5. Hoe geavanceerder de pda, hoe krakkemikkiger Wisbar werkt, lijkt wel.
Het kan dus zijn dat Wisbar helemaal niet goed op jouw pda werkt en dat je nu veel ergernis voor Jan met de korte achternaam hebt.

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Als je de desktop plugin van wisbar advacne avtiveerd, krijg je een leeg scherm waarin je zelf opjecten kan maken. Als het goed is heb je dan een pakket met alles plaatjes om die vista look te creeren (deze op je pda zetten), echter moet je wel zelf alle plaatjes in je desktop plaatsen, links maken etc. Door dan dan bevoorbeeld een plaatje van deze computer zo in te stellen, dat deze aleen zichbaar is als je op deze computer klikt.

Verwijderd

Wisbar werkt inderdaad niet altijd even stabiel. Ik heb het wel draaien omdat ik zo'n vista layout erg mooi vind.
Het grote nadeel is dat het erg traag is. Je maakt namelijk als het ware zelf een besturingssysteem.
Ook kost het aardig veel tijd om zo'n besturingssysteempje te maken. Er zijn verschillende sites waar de bestanden te downloaden zijn. Die bestanden zet je dan over op je PDA en met Wisbar Advanced kun je vervolgens een thema maken. Dat is niet altijd even makkelijk.

Voor mensjes die de interface van WM echt lelijk vinden en houden van een blingbling-interface (zoals mij) is het een uitkomst!
Voor mensjes die liever iets sneller hun gegevens willen laden kan ik het niet aanraden.

Hieronder een screenshot van mijn interface:
Afbeeldingslocatie: http://www.tinux-design.nl/zooi/screen_acerN311.jpg

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 17:01
naps schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:53:
Als je de desktop plugin van wisbar advacne avtiveerd, krijg je een leeg scherm waarin je zelf opjecten kan maken. Als het goed is heb je dan een pakket met alles plaatjes om die vista look te creeren (deze op je pda zetten), echter moet je wel zelf alle plaatjes in je desktop plaatsen, links maken etc. Door dan dan bevoorbeeld een plaatje van deze computer zo in te stellen, dat deze aleen zichbaar is als je op deze computer klikt.
dit moet niet, normaal bij de huidige skins zit een .skin bestand die dan alles al geordend staan heeft

kvind trouwens deze versie ietwa geslaagder:

Afbeeldingslocatie: http://xcskins.50webs.com/images/skinpresentations/vistaqvgapres.jpg
van trouwens een nederlander!
http://xcskins.50webs.com/index2.html

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Het gaat moeizaam maar het is me een beetje gelukt. Op één of andere manier verdwijnen de "docks" (zeg maar de links naar andere menu's) zo maar en kan ik ze niet meer naar voren halen. Ik heb nu dus ook bijvoorbeeld een Dock: My PDA2

http://lh6.google.com/Ind...zG9gzEW4Y/pc_capture3.jpg

http://lh5.google.com/Ind...X7xNEBg7M/pc_capture1.jpg

http://lh6.google.com/Ind...OJpKROZQ4/pc_capture2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door IndoBoy op 13-11-2006 21:31 ]

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
571Pro schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:15:
[...]

dit moet niet, normaal bij de huidige skins zit een .skin bestand die dan alles al geordend staan heeft

kvind trouwens deze versie ietwa geslaagder:

[afbeelding]
van trouwens een nederlander!
Ik link nu ook alles. Dat met een skin laden lukt me ook nog niet echt goed.
Ik heb ook van hem. Hij is degene die de iconen heeft gemaakt.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:03:
Wisbar werkt inderdaad niet altijd even stabiel. Ik heb het wel draaien omdat ik zo'n vista layout erg mooi vind.
Het grote nadeel is dat het erg traag is. Je maakt namelijk als het ware zelf een besturingssysteem.
Ook kost het aardig veel tijd om zo'n besturingssysteempje te maken. Er zijn verschillende sites waar de bestanden te downloaden zijn. Die bestanden zet je dan over op je PDA en met Wisbar Advanced kun je vervolgens een thema maken. Dat is niet altijd even makkelijk.

Voor mensjes die de interface van WM echt lelijk vinden en houden van een blingbling-interface (zoals mij) is het een uitkomst!
Voor mensjes die liever iets sneller hun gegevens willen laden kan ik het niet aanraden.

Hieronder een screenshot van mijn interface:
[afbeelding]
Dat ziet er erg netjes uit :)... maar hoeveel geheugen/cpu power ben je er nu aan kwijt...?

Ennuh.. ik denk dat die niet echt bruikbaar is op een resolutie van 240x320?... want ik zie dat de jouwe 480x640 heeft als resolutie...

Gallery V&A

Verwijderd

Mijn interface is inderdaad gemaakt voor een vga'tje dus aan mijn bestandjes zal je niets hebben maar er bestaat wel een geconverteerde versie afaik

Opzich valt het mee wat ik eraan kwijt ben aan cpu.. wisbar is gewoon langzaam; het ligt dus niet direct aan het geheugen of de cpu. Programma's runnen (zoals een mediaplayer, office oid) werkt even snel als zonder wisbar op de achtergrond.

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
BiG-GuY schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:39:
[...]

Dat ziet er erg netjes uit :)... maar hoeveel geheugen/cpu power ben je er nu aan kwijt...?

Ennuh.. ik denk dat die niet echt bruikbaar is op een resolutie van 240x320?... want ik zie dat de jouwe 480x640 heeft als resolutie...
De site die Tinux aangaf heeft zowel een VGA versie als een QVGA versie. Zorg gewoon dat je de juiste gebruikt

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:03:

Ik heb er wel een tijd mee gewerkt, maar het werkelijke nut is me in de loop van tijd ontgaan. Het ziet er allemaal smeuiger uit, dat wel, maar ik kan er niet goed tegen als je met een 624Mhz processor en 256Mb geheugen nog op je applicatie moet wachten. Het doel van WA2 was de zogenaamde taskmanager die an sich wel goed werkt, maar schijnbaar toch teveel van je systeemgeheugen inpikt. Momenteel draai ik mijn pda op WM5 en dat lost al niet veel op. Je werkgeheugen is niet zo supergroot en als je dan al veel applicaties wilt draaien, dan ben je bijna genoodzaakt om alles op je SD of CF te installeren om ruimte over te houden om WA2 normaal te draaien.
Eigenlijk wil ik van dat hele Windows Mobile af en daarvoor in de plaats een Linux versie draaien, maar dan kom ik helaas in de knoei met zowel een goedwerkende versie en mijn applicaties die (hoogstwaarschijnlijk) niet onder Linux werken.
Maar goed, ieder zijn ding. Overigens, dat screenshotje ziet er prima uit.

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Tinux is dat een skinpack die je zelf gemaakt hebt of een bestaande die je hebt aangepast ? Als het een bestaande is kun je ons dan eens in de goede richting duwen qua url ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Verwijderd

Nee, die heb ik helemaal zelf gemaakt. Was erg veel werk kan ik wel zeggen. (heb dan ook wel veel detail erin verwerkt)

• C.44

C.44

Zit bij jouw app standaard de startknop linksonder of linksboven ? Ik wil namelijk hier ook wel eens mee aan de slag maar dan wil ik wel de startknop linksonder :) Tips ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Tinux ik heb een paar vragen aan je, aangezien jij toch meer ervaren bent hierin.

-weet jij hoe die kalender links krijgt?
- hoe krijg ik dat effect krijg in die startknop?
- Ik krijg ook die oconen niet veranderd in m'n verkenner
- Ik heb ook paar verdwaalde docks die ik niet terug kan vinden maar wel nog selecteren.

• C.44

C.44

IndoBoy, als je je nu een button maakt die de dock moet showen, dan op die button drukt en dan je dock wigmikt ? Zo heb ik het gedaan :)

Die iconen worden geloof ik veranderd met IconXT, moet je even naar zoeken.. ik begin er eventjes nog niet aan ;)

Over welk effect in het start menu heb je het ? Startknop onderin krijgen is eenvoudig, kwestie van balk maken voor onderin het scherm (button zonder uitvoering) en dan een button die een dock activeert waar je dan je startmenu in creert.

Ben zelf nog niet bezig geweest met een kalender maar dat zal wel komen omdat ik op de m3000 maar een qvga scherm heb... beetje minder ruimte voor leuke dingen ;)

• C.44

C.44

Dit is wat ik zover heb gefixt :)

Desktop:
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/4885/desktopportraitgg5.jpg

Startmenu:
Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/193/startmenubj7.jpg

Programs:
Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/5199/startprogramssp0.jpg

Quickdial:
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/4536/startquickdialxy6.jpg

Config:
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/9572/configxb0.jpg

My PDA:
Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/5059/mypdako2.jpg

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
C.44 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:17:
IndoBoy, als je je nu een button maakt die de dock moet showen, dan op die button drukt en dan je dock wigmikt ? Zo heb ik het gedaan :)

Die iconen worden geloof ik veranderd met IconXT, moet je even naar zoeken.. ik begin er eventjes nog niet aan ;)

Over welk effect in het start menu heb je het ? Startknop onderin krijgen is eenvoudig, kwestie van balk maken voor onderin het scherm (button zonder uitvoering) en dan een button die een dock activeert waar je dan je startmenu in creert.

Ben zelf nog niet bezig geweest met een kalender maar dat zal wel komen omdat ik op de m3000 maar een qvga scherm heb... beetje minder ruimte voor leuke dingen ;)
C.44 dat is juist het probleem. Die docks komen niet meer te voorschijn. Kan dus zodoende niets weggooien en moet dus dan maar een nieuwe dock maken.

Worden die iconen veranderd met IconXT? Volgens mij heb ik die wel geïnstalleerd, maar zag ik bijvoorbeeld in mijn verkenner gewoon nog de standaard inconen. Ik zal is even checken.

Ah, zo werkt dat effect even checken.

Die calender die lijkt me echt gaaf en handig. Ik had wel wat gelezen over een kalender waarvan elk jaar per maand een nieuw plaatje moet maken en elke dag handmatig de datum moet veranderen. Niet echt handig dus. Verder wil ik nog iets uitproberen wat iCalender heeft of zo.

Je creatie ziet er goed uit. Ik ben ook ongeveer dat stadium. Ik zal de mijn voortgang ook nog even posten.

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
C.44 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:55:
Dit is wat ik zover heb gefixt :)

Desktop:
[afbeelding]

Startmenu:
[afbeelding]

Programs:
[afbeelding]

Quickdial:
[afbeelding]

Config:
[afbeelding]

My PDA:
[afbeelding]
Wat is Pien?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

• C.44

C.44

Hmm als je de docks niet meer kunt showen dan moet je es kijken in de skin file, die moet je meen ik met een normale texteditor kunnen bewerken.

Ow btw...pien is gewoon een link naar een foonnummer ;)

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
ah stom hoe had ik het kunnen vergeten, heb ook een "***pien***" in mijn telefoonboek staan. :) Vandaar dat het een belletje bij mij deed rinkelen. ;)

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
C.44 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:21:
Hmm als je de docks niet meer kunt showen dan moet je es kijken in de skin file, die moet je meen ik met een normale texteditor kunnen bewerken.

Ow btw...pien is gewoon een link naar een foonnummer ;)
Ok bedankt voor de tip. Ik neem aan dat je de skinfile bedoeld die nieuw wordt aangemaakt in de Desktop directory?

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Even een kickje geven. Zou het wel leuk vinden als kunnen leren van elkaar in dit topic en tips uitwisselen. Ik heb nog een hoop te leren op dit onderwerp. Dus graag jullie creaties en tips plaatsen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:17
"Quick dial", dus iemand uit z'n telefoonboek ;)

Dit ziet er allemaal erg mooi uit _/-\o_ . Ik heb geen PDA dus kan het niet gebruiken. Maar een nadeel is wel dat het traag wordt ja.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 19-11-2006 21:47 ]

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:47:
[...]

"Quick dial", dus iemand uit z'n telefoonboek ;)

Dit ziet er allemaal erg mooi uit _/-\o_ . Ik heb geen PDA dus kan het niet gebruiken. Maar een nadeel is wel dat het traag wordt ja.
Dit is niet alleen voor een PDA bruikbaar maar ook voor bepaalde mobiele telefoon.

Pagina: 1