[Vista]Hoge cpu usage

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik quote m'n posts uit het grote vista topic even:
Jazzle schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:56:
[...]
Maar damn, wat voor processor heb je nodig om vista fatsoenlijk te kunnen draaien?
Ik heb dan wel niet de beste cpu(Celeron 2.4) maar 70-80% cpu-tijd als alleen windows media player aanstaat is toch wel achterlijk veel :(

Of is dit niet normaal?
alt-92 schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:04:
Ik heb een natuurlijke afkeer van Celerons, maar dat ben ik :P

Heb je extra codecs erbij geinstalleerd? Vista en WMP11 zijn wat kieskeuriger, ik kreeg met een oudere FFD behoorlijk wat gezeik namelijk.

[message=000000,noline]Jazzle schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:07[/message]:
Geen codecs geinstalleerd, maar het ligt ook niet aan wmp, alleen taskmanager zelf gebruikt al 15-20% en daar nog eens 20% bij voor Aero en nog een paar procent voor de rest, maakt samen met wmp 80%
Jazzle schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:40:
Ik heb nog even verder gekeken, maar bijvoorbeeld vlc met daarin een 720p divx video koste in xp (ook in vlc) 30-40%, nu met vista is dat 80-90% :/
In xp gebruikte wmp10 5% bij het afspelen van een mp3'tje, nu is dat dus (zoals eerder gezegd) tot wel 80%
Ik heb ook geken of aero het verschil maakte, maar ls ik dat uitschakel scheelt dat hooguit een procent of 2. Het is ook niet zo dat er een proces is dat alles opgebruikt, echt alle programma's doen zo.

Ik denk dat ik maar terugswitch naar xp, want dit werkt echt niet lekker :/
Hermanvh schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:44:
[...]
Check ff of je HD's wel op UDMA draaien en niet op PIO mode, dat wil wel eens een groot verschil uitmaken ;)

[message=0000000,noline]Jazzle schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:55[/message]:
Hij zegt van wel :|
Wat kan er aan de hand zijn? dat het niet hoort weet ik zeker...

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Ik zit zelf hier op 40-50% op een Centrino 1,6Ghz CPU met alleen Media player.
Maar ik denk toch je moet wachten op betere drivers.

www.gijsbesselink.com

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

ShadowBumble

Professioneel Prutser

7% met alleen Windows Messenger Live en Mozilla open. Memory daarin tegen zit ik op de 400MB

1,6 Ghz Celeron M Proc

[ Voor 12% gewijzigd door ShadowBumble op 12-11-2006 22:29 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-03 22:51
Wat is de reden voor je om Vista te draaien? Ik heb wel eens de RC getest, maar Vista is dusdanig zwaar (kwa OS) dat ik het niet ga draaien op deze PC. AMD 4400+ met 7800 GTX. Het zal zeker goed draaien, maar ik zie gewoon geen noodzaak om Vista te draaien. XP werkt voor mijn gevoel nog beter.

Aangezien jij een Celeron 2.4 ghz heb, snap ik compleet niet waarvoor jij Vista zou willen draaien. Is daar misschien een speciale reden voor?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Begrijp ik het goed dat dit hoge CPU load probleem alleen bij video's aanwezig is? Wellicht gaat er iets niet goed qua hardwarematige videoacceleratie? Indien dit in XP uit staat zul je ook een hoge CPU load krijgen, dat zal onder Vista niet anders zijn. Stel dat dat inderdaad het probleem is, dan zou dat inderdaad mogelijk iets met drivers te maken kunnen hebben. :P

@gideon82: Die vraag is hier volkomen offtopic. Ik kan ook wel in ieder Windows topic vragen waarom de TS geen Linux draait.

[ Voor 14% gewijzigd door kamerplant op 13-11-2006 18:19 ]

🌞🍃

• mrFoce
  • Laatst online: 05-03 22:51
Datafeest schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:37:
Begrijp ik het goed dat dit hoge CPU load probleem alleen bij video's aanwezig is? Wellicht gaat er iets niet goed qua hardwarematige videoacceleratie? Indien dit in XP uit staat zul je ook een hoge CPU load krijgen, dat zal onder Vista niet anders zijn. Stel dat dat inderdaad het probleem is, dan zou dat inderdaad mogelijk iets met drivers te maken kunnen hebben. :P

@gideon82: Die vraag is hier volkomen offtopic. Ik kan ook wel in ieder Windows topic vragen waarom de TS geen Linux draait :z
Ik vraag me gewoon af waarom iemand met een 'verouderde' cpu Vista wil gaan draaien. Iedereen weet dat Vista veel 'eye candy' spul bevat en daarom tevens een goede videokaart nodig heeft. Ik snap gewoon niet dat hij met een Celeron CPU MS Vista wilt gaan draaien, omdat dat niet echt soepel zal lopen.

Als de TS een Conroe cpu had o.i.d., had ik niets gepost hoor. Dus je opmerking van Ik kan ook wel in ieder Windows topic vragen waarom de TS geen Linux draait is niet zo sterk als jij doet voorkomen. :)

• Jazzle
  • Niet online
Datafeest schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:37:
Nee, het is eigenlijk bij alles wat ik doe, en of hardware acceleratie aan of uit staat weet ik niet:
Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/4767/untitledwd5.jpg
aero stond even uit om te kijken of dat het verschil maakt, maar dat deed het dus niet (of iig niet verschrikkelijk veel

[ Voor 11% gewijzigd door Jazzle op 13-11-2006 07:38 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even wachten op de echte drivers dus in jouw geval, want de onboard drivers hebben blijkbaar niet genoeg opties :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jazzle
  • Niet online
alt-92 schreef op maandag 13 november 2006 @ 08:03:
Even wachten op de echte drivers dus in jouw geval, want de onboard drivers hebben blijkbaar niet genoeg opties :)
Maar hoe weet ik zeker dat het aan de videokaart ligt?

Edit:
Ik heb de kaart eruit gehaald en geprobeerd of het probleem zich niet voordoet op de onboard video, maar het maakt helemaal geen verschil :( het ligt dus niet aan de Nvidia drivers...

[ Voor 25% gewijzigd door Jazzle op 13-11-2006 17:23 ]

• Ascathon
  • Laatst online: 06-03 16:12
FF een kick. Ik gebruik dit topic omdat het over de CPU load van Media Player gaat in Vista.
Mijn probleem is nog dommer. Als Media Player niks doet heb ik constant een load van 100%. Iemand met die probleem?

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-02 13:35
Draai hier nu:
IE7
MSN
Macromedia Flash 8
Winamp
Explorer
Sidebar
en die standaard zooi, dat levert mij op dit moment een CPU load van 10 ~ 20% en een memory usage van 70% (Intel Pentium M 1.73 GHz en 1 gig geheugen)

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:29

Lightah

Strikes Again

Ascathon schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:18:
FF een kick. Ik gebruik dit topic omdat het over de CPU load van Media Player gaat in Vista.
Mijn probleem is nog dommer. Als Media Player niks doet heb ik constant een load van 100%. Iemand met die probleem?
Kheb hier met Vista Business hetzelfde probleem. (pentium m 2 ghz, 2 gig ram, x700 - asus m6va)

De cpu load is altijd 100%. In task manager is te zien dat System altijd 100% cpu inneemt behalve als andere processen iets opeisen. Het resulteert iig in een dramatische performance en fans die altijd op volle kracht loeien... (ook in safe mode)

Ben nog op zoek naar een oplossing...

edit: lijkt opgelost te zijn met behulp van asus power4gear extreme
nu alleen nog een alternatief voor nhc om de voltages handmatig in te kunnen stellen

[ Voor 11% gewijzigd door Lightah op 26-02-2007 01:25 ]

The Unpredictable Striker!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij blijft WMP op de achtergrond folders monitoren. Als daarin conflicten/problemen/corrupties in ontstaan heb ik dat ook al een paar keer gehad. Even de gehele cache/library wegmikken dan werkte het weer...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:29

Lightah

Strikes Again

Hmm het is nu weer terug.

Een tweede symptoon wat gelijktijdig ermee verschijnt is dat het opstarten van vista 20x zo lang duurt.

En WMP is het zover ik kan checken niet...

The Unpredictable Striker!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 17:14
Voor mediaplayer kan het installeren van de ffdshow-alpha codec met ondersteuning voor SSE/SSE2 instructies de oplossing bieden.

http://sourceforge.net/pr...id=53761&package_id=59355

Ik heb nu in elk geval geen haperingen meer al blijft de cpuload aan de hoge kant 40/50% op een AMD3500+
Pagina: 1