2x DVI x1950 pro beschikt ook over VGA ?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 17:17

aex351

I am the one

Topicstarter
Zou iemand mij kunnen vertellen of de "Sapphire Radeon X1950 PRO 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI)" ook een VGA poort bevat. Dus zodat je er ook een CRT scherm erop kan aansluiten. Ik kan dit nergens terug vinden, documentatie op de Sapphire site is ronduit slecht. Er word op de product pagina alleen gesproken van dual DVI.

Ik weet dus niet of 2xDVI in de pricewatch betekend dat zo'n videokaart alleen gebruikt kan worden voor een dual LCD-TFT setup, LCD-TFT schermen zijn immers populair, of dat er gewoon helemaal geen VGA poort meer opzit.

Winkels welk deze videokaart verkopen weten het volgens mij ook niet. Zo is er een populaire webwinkel welk de kaart "Sapphire VGA Radeon X1950 Pro 256 MB" noemt en afleidend uit de naam er wel een VGA poort beschikbaar is.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:33
Ja, hier kan je ook een CRT op aansluiten dmv een omzetter van DVI naar VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 21:33
aex351 schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:23:
Zou iemand mij kunnen vertellen of de "Sapphire Radeon X1950 PRO 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI)" ook een VGA poort bevat. Dus zodat je er ook een CRT scherm erop kan aansluiten. Ik kan dit nergens terug vinden, documentatie op de Sapphire site is ronduit slecht. Er word op de product pagina alleen gesproken van dual DVI.

Ik weet dus niet of 2xDVI in de pricewatch betekend dat zo'n videokaart alleen gebruikt kan worden voor een dual LCD-TFT setup, LCD-TFT schermen zijn immers populair, of dat er gewoon helemaal geen VGA poort meer opzit.

Winkels welk deze videokaart verkopen weten het volgens mij ook niet. Zo is er een populaire webwinkel welk de kaart "Sapphire VGA Radeon X1950 Pro 256 MB" noemt en afleidend uit de naam er wel een VGA poort beschikbaar is.
Je hebt geen VGA aansluiting, er staat 2xdvi, en alle videokaarten hebben 2 aansluiting behalve de quadro volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:29

Krizzie

Progressive Music \o/

Daar zal je hoogst waarschijnlijk een converter bij krijgen :)

Die heb ik toen der tijd ook bij mijn Sapphire X800XL gekregen.

Omdat je 2x DVI hebt zul je er denk ik ook 2 bij krijgen. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt er 2 verloopstukjes bij van DVI naar VGA, dus je kan ook je CRT (of oude LCD) monitor aansluiten.

edit: damn jullie zijn snel O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
verloopstukjes krijg je er bij

dus ja, je kan je crtmonitor erop aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
en nog een linkje met wat aanvullende info :)

DVI-I en DVI-A hebben de 4 pinnetjes waar een "normaal" analoog vga-signaal opzit dat je dmv een verloopje op je monitor kan aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezellig al die zelfde reactie's, ik doe ook maar mee. :)

Je krijgt een DVI>VGA verloopstukje bij de kaart meegelevert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Sterker nog: je krijgt er zelfs twee bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

aex351, helaas moet ik constateren dat je wederom eenvoudige opzoekwerk vertikt en dat aan anderen op GoT overlaat :/

Wat je dus had moeten doen:
1) naar de site van Sapphire gaan
2) daar deze kaart opzoeken
3) kijken exact welke DVI uitgangen het heeft
4) als je niet weet wat dat type inhoudt, daar even naar zoeken

Dat is niet meer dan we van iedere andere GoTter verlangen en blijkbaar lukt het 8 andere mensen wel prima. Doe eens een keer zelf de moeite...

Edit:
En dat een kaart met alleen DVI nog "VGA" heet heeft niets te maken met winkels die niet zouden weten wat ze verkopen, maar eerdere dat jij niet weet wat "VGA" eigenlijk betekent en er verkeerde conclusies aan verbindt. Ook daar: zoek op :o

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 12-11-2006 23:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.