[Bedraad netwerk] Kabelprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-03 21:47

Acradavos

Poetsfanaat

Topicstarter
In ons huis zitten in de woonkamer 3 aansluitingen voor een netwerk, de kabels zitten in de muur verwerkt. (Luxeprobleem :+ ) Ik vroeg aan mijn vader welke kabels het waren, vanzelfsprekend straight. Ik internet nu nog via de USB modem, maar binnenkort komt de router in de meterkast. Internet in de woonkamer is vanzelfsprekend dan wel beschikbaar. Alleen boven op mijn slaapkamer waar nog een computer staat heb ik alleen een telefoonaansluiting.

Voor het geval, in de meterkast zit zo'n kastje met 20 aansluitingen. Technisch weet ik niet helemaal hoe het werkt, maar het zou goed moeten zijn. Nu was de vraag van mijn vader, kan ik internetten via de bekende telefoonkabel als ik die aansluit op mijn netwerkkaart? Rood/Groen kabeltje. Ik maak dan wel gebruik van zo'n connector, RJ45? Of moet ik een straightkabel langs de muur naar boven trekken?

Afbeeldingslocatie: http://www.leerict.nl/netwerken/kabels/crosskabel/step4.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Acradavos op 12-11-2006 21:13 ]

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2025
Over je telefoondraad zou ik niet doen;
Zet of een draadloze router neer,
of koop van die 'ip door het stopcontact' adapters. http://www.dedigitalerevolutie.tv/toontext.asp?id=6361
Of trek een kabel erbij.
De laaste is het goedkoopst maar het minst mooie.

Je kunt natuurlijk ook proberen door je trelefoonkabel als 'trekveer' te gebruiken in dezelfde buis een telefoondraad en een utp kabel naar boven te trekken. Zelfs de Gamma heeft afdekkapjes voor rj45 en Rj11 in 1 doosje.

[ Voor 41% gewijzigd door Boogie op 12-11-2006 21:20 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik heb werkelijkwaar géén idee hoe jullie netwerk nu is opgebouwd. Kun je nog iets duidelijker zijn?

Tevens kun je géén telefoonkabel in een netwerkkaart prikken nee.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• papa_san
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-07-2021
De impedantie van de telefoonkabel is niet goed.

Netwerk kabel moet 150 ohm zijn als ik me goed herriner.

Dus beter ff naar een kabelboer een x meter cat 5 kabel halen.

Ik denk niet dat het gaat werken via de telefoon.

Je moet zowiezo 4 draden hebben, 2 x 2 pairs

zo uit me hoofd 2,,6 en 3, 4 maar google weet het beter

de groente

Michel

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-03 21:47

Acradavos

Poetsfanaat

Topicstarter
We hebben zegmaar het huis een jaar geleden verbouwd. M'n pa maakte toendertijd in de woonkamer 3 aansluitingen. Het is 1 contactdoos, met 2 aansluitingen naast elkaar voor de maximale grote van een RJ45 connector.

Ik kende dat systeem al ja, maar het is vrij prijzig ja. :/ Die afdekkapjes hebben wij hier thuis in de woonkamer ook, het zijn kapjes voor 2 keer RJ45 maar RJ11 past ook (die verzinkt een niveau lager), de aansluiting achter het kapje is aangepast. :)

Overigens foto van het kastje:

Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/8441/dsc00013cy1.th.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Acradavos op 12-11-2006 21:51 ]

• Jan_
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Jan_

Discussie is daar >>>

Wat voor een kabel zit er tussen dat kastje en je kamer ? alles wat er uit dat kastje komt lijkt Cat5e/6 kabel.
Als dat het geval is en de beide aansluiting zijn rj45 en straight bedraad dan zou je dat zwarte kabeltje (wat nu waarschijnlijk richting modem gaat) kunnen vervangen voor een normale straight utp die je in je router drukt en op je kamer dan hetzelfde.

Alleen kom je dan weer in de knoei met de telefoon .. mischien toch draadje extra in de buis trekken ?

[ Voor 12% gewijzigd door Jan_ op 13-11-2006 21:32 ]

www.elecdev.nl

Verwijderd

Hier is ook een nieuw product voor in de markt, je heb tegenwoordig namelijk internet via het stroom netwerk, op deze manier heb je geen kabel nodig. Je kan dus met een stekker vanaf je modem naar het sroomnet(stopcontact) en dan binnen hetzelfde stroomnet een nog zo een verloop om weer terug te gaan en die op je PC aansluiten en dan kan je interrnet op.

spammen doen we hier niet aan

[ Voor 23% gewijzigd door Equator op 16-11-2006 08:29 ]

Pagina: 1