In ons huis zitten in de woonkamer 3 aansluitingen voor een netwerk, de kabels zitten in de muur verwerkt. (Luxeprobleem
) Ik vroeg aan mijn vader welke kabels het waren, vanzelfsprekend straight. Ik internet nu nog via de USB modem, maar binnenkort komt de router in de meterkast. Internet in de woonkamer is vanzelfsprekend dan wel beschikbaar. Alleen boven op mijn slaapkamer waar nog een computer staat heb ik alleen een telefoonaansluiting.
Voor het geval, in de meterkast zit zo'n kastje met 20 aansluitingen. Technisch weet ik niet helemaal hoe het werkt, maar het zou goed moeten zijn. Nu was de vraag van mijn vader, kan ik internetten via de bekende telefoonkabel als ik die aansluit op mijn netwerkkaart? Rood/Groen kabeltje. Ik maak dan wel gebruik van zo'n connector, RJ45? Of moet ik een straightkabel langs de muur naar boven trekken?
Voor het geval, in de meterkast zit zo'n kastje met 20 aansluitingen. Technisch weet ik niet helemaal hoe het werkt, maar het zou goed moeten zijn. Nu was de vraag van mijn vader, kan ik internetten via de bekende telefoonkabel als ik die aansluit op mijn netwerkkaart? Rood/Groen kabeltje. Ik maak dan wel gebruik van zo'n connector, RJ45? Of moet ik een straightkabel langs de muur naar boven trekken?
[ Voor 3% gewijzigd door Acradavos op 12-11-2006 21:13 ]