HELP !! Hoe maak ik van een server een werkstation

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Michel1965
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-12-2024
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij te vertellen hoe ik van mijn dell power edge
600SC een Redelijk presterend workstation kan maken.

Hierbij doel ik voornamelijk op de video kaart want ik heb geen agp of pci-e sloten
allen 4stuks 64-bit, 33-MHz sloten and 1stuks 32-bit, 33-MHz slot en daar past dus
niet zomaar een leuk pci kaartje in.

alvast bedankt

_/-\o_

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wel leuk als je vertelt wát je precies met dat werkstation wil gaan doen en wat de huidige specs verder inhouden.

Voor een beetje Word heb je geen GeForce 8xxx serie nodig, zeg maar...

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Welkom in V&B

Misschien dat je dat eerst even door moet lezen.., dan kom je er achter dat dit niet de manier is om een Topic te openen..
Wat heb je er zelf al aan gedaan om hier informatie over te zoeken??? :?

• Michel1965
Hoi gelijk heb je
Het hoeft geen game pc te worden maar als ie maar niet over de zeik gaat van het eerste de beste 3d kaart spelletje

-geheugen heb ik al kunnen opkrikken
-en ik " weet " (lees : heb gehoord ) al dat de fout meldingen van bv een dvd ipv een cd bij het opstarten geen kwaad kan en dat deze dan toch gewoon werkt. tell me if i'm wrong
- audio heb ik denk ik het zelfde prob;leem als bij de vga kaart

• Michel1965
hier staan mij huidig specs bij dell
http://support.euro.dell....e600sc/en/ug/1r234aa0.htm

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Snelle 3d kaarten zijn er eigenlijk alleen in AGP of PCI-E. Een gewoon PCI slot is veel te langzaam.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik heb zelf dan maar even specs opgezocht:
# Single Intel® Pentium® 4 or Celeron processor
# 400MHz Front Side Bus
# Up to 4GB Registered ECC DDR SDRAM
# PCI Slots: 4 x 64-bit/33MHz, 1 x 32-bit/33MHz
# Single 250W power supply
En daar komen meteen de gebreken aan het licht. Geen AGP, maar enkel PCI, zoals je al meldde. Hiervoor is het het niet waard om nog te upgraden. Ie-de-re euro die je uitgeeft voor een videokaart is verspilde moeite, simpelweg omdat de nieuwste games die op de snelste PCI-videokaart speelbaar zijn in de richting van Tomb Raider 2 gaan.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
http://www.2cpu.com/articles/38_1.html voor meers pecs van de machine

Verwijderd

Michel1965 schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:20:
Hoi gelijk heb je
Het hoeft geen game pc te worden maar als ie maar niet over de zeik gaat van het eerste de beste 3d kaart spelletje

-geheugen heb ik al kunnen opkrikken
-en ik " weet " (lees : heb gehoord ) al dat de fout meldingen van bv een dvd ipv een cd bij het opstarten geen kwaad kan en dat deze dan toch gewoon werkt. tell me if i'm wrong
- audio heb ik denk ik het zelfde prob;leem als bij de vga kaart
Over welke "spelletjes" heb je het dan??...Oblivion, tetris?

De enige "beetje" videokaarten die er voor PCI zijn dat zijn de radeon 9250 van ATI, en de FX5200 van nVidea...maar dit zijn niet bepaald goede kaarten...
En als er PCI-X sleuven in de server zitten...daar kun je aleen matrox graka's voor krijgen van +/- 500a600€

Dus als je het gewoon goed wil doen moet je dat ding gewoon verkopen en een gewone desktop kopen ;)

• Michel1965
Ja precies dat stauk had ik ook al gelezen en vooral het laatste regeltje nl : There is no AGP slot in the 600SC so don't think you'll be ripping off Dell and acquiring a cheap workstation.

maar eigenwijs als ik ben wil ik toch graag een second opinion .... die van jullie!

• Michel1965
Ok , Pieter daar schiet ik dan echt wat mee op (serieus bedoeld) nl dat het onzinnig is om verder te zoeken naar een "goedkope" oplossing
Jammer nmaar toch bedankt !!

• Michel1965
Trouwens allen bedankt voor het mee denken dus... binnenkort te koop 1stuks dell 600sc

gr Michel

Zal er volgende keer aan denken _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Michel1965 op 12-11-2006 21:36 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

geen id of je het weet maar er bestaat zoiets als een edit-knop ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En dit is dus niet echt de bedoeling hier. Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) even door ajb :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.