mod_ruby aan de praat krijgen in Windows

Pagina: 1
Acties:

• papa_san
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-07-2021
Klinkt misschien een beetje raar maar heeft er iemand het voor elkaar gekregen om ruby in een webapp aan de praat te krijgen.

Ik krijg de indruk dat mod_ruby op windows helemaal niet werkt. In ieder geval niet met een recente versie van ruby (1.8.5).

En het enige dat ik op dit moment wil is geen toeters geen bellen maar gewoon een ruby script uitvoeren zoals ik dat met php scripts doe.

Op linux is het nog een 10 minuten werk, maar windows kan (bij mij) nix compileren en de binaries die ik zo links en recht van het net pluk werken gewoon niet. En wat er uitkomt aan foutmeldingen weet zelfs google geen raad mee.

Mijn hoop is dat er iemand mod_ruby op zijn pc heeft gecompileerd met ruby 1.8.5 en mij zijn versie wil sturen?.

Ik gebruik op dit moment Apache/2.0.59 (Win32) PHP/5.1.6 maar Apache 2.2 is ook prima.

bedankt!

Michel mh at didata dot be

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik denk dat de mensen die fulltime devven hier meer ervaring mee hebben, dus verplaats ik je vraag van CSA naar Development Tools & Environments :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• papa_san
Ja bedankt. Ik lees al lang tweakers maar het forum is nog nieuw moet nog ff de weg vinden

• papa_san
Voor de mensen die hier via het "programming" forum komen en het geblaat van devschuur hebben gelezen ff het volgende. Onder die betreffende post stond dus: Sorry voor de dubbele post in verkeerd forum, mod hem maar weg.

En dat meel adres!! Ja ik ben dus op zoek naar een binary en op de meeste forums waarderen ze binaries niet zo (om begrijpelijk redenen) vandaar dat meel adres. Ik ben dus echt niet van plan om overal te gaan blaten dat e.a niet werkt. Want het werkt, alleen niet in windows.

Hier is dus alles vogens de instructies geladen en mij apache log zegt dit:

Apache/2.0.59 (Win32) mod_ruby/1.2.4 Ruby/1.8.5(2006-08-25) PHP/5.1.6

en vervolgens:

[error] mod_ruby: failed to require apache/ruby-run
[error] mod_ruby: error in ruby
[error] mod_ruby: ruby:0:in `require': no such file to load -- apache/ruby-run (LoadError)

Ik vermoed dat er een aantal zaken hardcoded zijn maar geen idee wat en in de mod_ruby's die ik tot nu toe gevonden heb werd er daar niets over gezegd.

Volgens de verschillende blogs moet ik fcgi gebruiken maar de argumentatie is net iets te krom (of boven mijn pet). Ik draai maar een applicatie en waarschijnlijk niet meer dan een handvol scripts.

Ik denk zelf dat ruby prima moet kunnen draaien zoals op de vmware server analog aan de manier waarop php draait.

Bedankt voor enige suggesties.

Michel