[Vista] counter strike: source

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Ik had het eig wel verwacht maar heb toch vista geinstalleerd en nu draait counter strike dus erg traag (alles high: 30-50 fps tegenover 130-150 fps in xp) ik heb 96.33 vista drivers geinstalleerd (heb RC1 5600) ik kan het weer speelbaar maken door een aantal settings terug te schroeven maar daar zit ik eig niet op te wachten.
Zijn er mensen die dit probleem ook hebben gehad en een snelle oplossing weten?
(Kan ik bijv voor even al de nieuwe dingen in vista uitschakelen zodat ie CSS weer speelt als vroegah?)
Ik heb al wel even rond gezocht maar heb niet veel kunnen vinden over vista+games en ervaringen..
bij voorbaat dank!

Mijn systeempje:
x2 4400+ (2,4 ghz), 7800 gtx, 1 gb mem

M3P - M3LR - 6320Wp

• bokkow
  • Nu online
Ik zit zo eens na te denken zou een overstap naar 2 gb geheugen het verschil kunnen maken? Want dat is het enige verschil wat ik aan kan treffen in taskmanager; dat het geheugen gebruik bijna 40% hoger ligt dan met xp...

M3P - M3LR - 6320Wp

• Irridium
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02 20:31
Het is zeker aanteraden om 2gb aan geheugen te gebruiken bij vista.
Ik verwacht dat het een boost zal opleveren voor je framerate
Verder is de RC1 build vere van optimaal.
De laatse build die ik draaide (5744) was echt stukken beter

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik denk dat het vooral ligt aan de drivers van Nvidia die nog niet helemaal goed zijn. Ik verwacht binnenkort wel een nieuwe driver van Nvidia. Tot die tijd zal ik als ik jouw was niet upgraden.

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

• bokkow
  • Nu online
offtopic:
och zoveel kost 1 gb toch niet extra
en daarbij hoop ik op een actie bij de hcc dagen :p

ontopic:
Ik wou eerst de RC2 drivers installeren maar heb dat maar niet gedaan aangezien er uitdrukkelijk bijstond dat het niet op ouwere vista versies mocht worden geinstalleerd, toch doen miss?

M3P - M3LR - 6320Wp

• RobbieD
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10-2024
Lage fps in CSS ligt niet aan de hoeveelheid geheugen, alhoewel 2gb bij vista geen overbodige luxe is :P Met mijn systeem, Amd3700+/2GB dual channel/7900GT, krijg ik ook maar 20-60fps waar dat onder XP 100+ was.

'Tis puur en alleen een kwestie van drivers, nvidia heeft gewoon nog geen fatsoenlijke drivers voor vista ontwikkeld. Ik gebruik de 100.59 versie, de meest recente en snelste versie, en zelfs deze zit nog in de beta-fase.

Verwijderd

KickinAzz schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:45:
Lage fps in CSS ligt niet aan de hoeveelheid geheugen, alhoewel 2gb bij vista geen overbodige luxe is :P Met mijn systeem, Amd3700+/2GB dual channel/7900GT, krijg ik ook maar 20-60fps waar dat onder XP 100+ was.

'Tis puur en alleen een kwestie van drivers, nvidia heeft gewoon nog geen fatsoenlijke drivers voor vista ontwikkeld. Ik gebruik de 100.59 versie, de meest recente en snelste versie, en zelfs deze zit nog in de beta-fase.
hey, heeft nog iemand problemen met vista en CSS? want ik krijg 70FPS minimum en max 120 met een geoverklokte 8800GTS, waar ik normaal 200 zou moeten mee krijgen...
wanneer denken jullie dat de drivers goed zullen werken?

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-02 10:43
mijn laptop poept er ook maar weinig fps in CSS uit met vista. de drivers zijn nog verre van optimaal, maar toch zou een extra gig ram in jouw systeem niet verkeerd zijn
Pagina: 1