webcam problemen win xp

Pagina: 1
Acties:

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
ik stel deze vraag even voor mijn schoonmoeder en de vraag is als volgt:

Mijn pc herkent de webcam niet meer, ook niet als ik de bijgeleverde cd-rom er in doe. Voordat jij hem kreeg deed hij het nog wel. Dus daarom mail ik jou even.
Gisteren veel geprobeerd met de bijgeleverde software, stekker in verschillende usb-aansluitingen en het zoeken naar hardware op de pc. Op een bepaald moment deed de cam het weer. Maar nadat ik de pc uitgedaan had, en een aantal uren later weer opgestart, deed hij t weer niet.

Als je de pc aan doet brand het lampje van de cam (wel contact met energie dus). Maar als de pc opgestart is is het lampje uit. De pc zegt dan steeds ook dat hij een nieuw apparaat heeft gevonden. En als ik dan kijk bij de webcam (messenger, instellingen webcam) dan zegt de pc dat hij geen webcam heeft gevonden.
De drivers heeft hij wel staan in de lijst van programma's op confuguratiescherm. Gisteren eerst nieuwe drivers geinstalleerd, maar maakte geen verschil. Dus de nieuwe weer weggegooid en de oude teruggezet. Daarna deed de cam het. Pc uit en weer aan: niet dus. Wel weer de melding dat hij nieuwe hardware heeft gevonden.

kunnen jullie haar misschien verder helpen? Alvast bedankt.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Behalve dat die camera wel eens kaduuk kon zijn -->

Ik zou zelf het volgende proberen. Webcam uit de usb. Alles verwijderen wat ooit met die webcam te maken heeft gehad. Vervolgens de driver gewoon eens met zijn belangrijke bestanden in de C:\WINDOWS\system32\drivers map zetten. Dan opnieuw opstarten.

Na windows klaar is met booten, inklikken, optie kiezen dat je zelf een driver wil selecteren en deze pakken uit dezelfde map waar je de drivers net in gezet hebt. Ik hoop dat hij hem dan standaard van de harde schijf pakt. Ik weet het niet zeker, maar misschien het proberen waard :) ?

Antwoord gebaseerd op een printer die ik zo werkend kreeg met ongeveer dezelfde problemen op een Windows XP SP1 installatie. Succes!

De meeste mensen deugen!

• AjodokusK
Bedankt voor je reactie. Ik heb je voorstel doorgegeven, dus het is nu even afwachten hoe het uit gaat pakken. Nogmaals bedankt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wellicht handig als je even aangeeft wat voor webcam dat dan wel niet is, want mijn glazen bol is stuk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

heel stiekum een gedachte : een trust spacecam 320 8)

computer voor alle werkzaamheden

• AjodokusK
precieze specificaties zijn op dit moment lastig, want ze woont niet om de hoek. Ik zal er even achter aan gaan. Vanwaar de gok op de trust spacecam?

• AjodokusK
Edwin dit is toch wel heel erg grappig........ze heeft inderdaad een Trust Spacecam 320... Kan je me vertellen waarom je deze in gedachten had?
Pagina: 1