bulletproof vraag

Pagina: 1
Acties:

• hugohugohugo
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:23
hoi hoi.

ik heb nou met bulletproof een ftp servertje gemaakt.
maar niemand kan er op. alleen ik en alles wat in mijn netwerk hangt.
ik heb hem op poort 5000 ingesteld en naartuurlijk mijn poort ook opengegooid.

wat ik zelf een btje raar vind is dat mijn ftp servertje ftp://mijn lokale ip adres is. en dan daarachter het poort nummet natuurlijk.

is het misschien mogelijk om dat ip adres ook in een naam te veranderen?

is dat het probleem?
kan iemand helpen.

alvast bedankt gr hugo

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
je moet niet je lokale ip adres hebben maar je interlokale, oftewel publieke ip: http://whatismyipaddress.com/

dan wordt de url naar je ftp: ftp://11.222.33.444:5000 (1234 is dan je ip zoals die op de gegeven site staat). Verder moet je op je router poort 5000 forwarden naar het lokale ip van jou pc. Een naam voor een ip adres heet een domeinnaam, en die kan je zowel gratis registreren als betaald.

[ Voor 14% gewijzigd door Matias op 12-11-2006 21:19 ]

• Upsal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08-2024
Het 'in een naam veranderen' op LAN-niveau gaat door je computernaam eenmalig in te stellen. Op internet-niveau kun je je IP aan een DNS-service hangen, bijv. via no-ip.com of dyndns.org

[ Voor 37% gewijzigd door Upsal op 12-11-2006 22:01 ]

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-07 22:49
meestal wordt er eerst een pasive verbindingen geprobeerd te maken dus het is handig om ook de pasive poorten te forwarden.

• hugohugohugo
dank je wel voor de snelle reacties maar,
in bulletproof geeft die je ip aan. dat is idd mijn lokale ip. als ik het met mijn gewone ip doe doet die het ook niet.

ik heb poort 5000 idd open gezet en ook naar me lokale ip doorgelinkt.

• hugohugohugo
InfoTracer schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:23:
meestal wordt er eerst een pasive verbindingen geprobeerd te maken dus het is handig om ook de pasive poorten te forwarden.
ik heb idd no-ip voor me extren bureaublad. maar hoe kan ik dat dan instellen voor me ftp?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Gewoon de handleidingen lezen en klaar?
Wat lukt er dan precies niet, wat gaat er niet goed? Je vragen lijken namelijk heel erg basaal / standaardkennis.

Of heb je inderdaad in Bulletproof ingesteld dat het luistert naar elk IP-adres resp. tenminste je externe adres (dus geen 192.* of 10.*)? Ik heb geen goed beeld van je situatie namelijk. Geef dus even de specifieke settings, met bijv. voor het laatste octet een * ipv. een echt getal.

offtopic:
Geen enkele topictitel hoeft de woorden 'vraag' of 'probleem' te bevatten. Probeer een volgende keer even een titel te verzinnen die iets zegt over welk probleem.
Geef via topicreport (het handje linksboven) even een betere titel door aan de mods hier, dan kunnen die het voor je aanpassen. Zie alle andere titels en de CSA policy voor tips hierover :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1