Utility voor Wifi-beveiliging

Pagina: 1
Acties:

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Ik heb al gezocht op dit forum, maar het lijkt niet alsof er al zo'n topic als deze is:

Mijn vraag:
Zijn er ook utilities die de Wifi netwerk/internet verbinding, met een paar klikken kunnen beveiligen? Dus zodat ik geen ingewikkelde ip-adressen meer hoef in te voeren, maar slechts Wep/Wpa keys hoef op te geven.

Waarom?
Dit zou mij veel werk schelen. Ik heb van dichtbij gezien hoe gevaarlijk open netwerkverbindingen zijn, en wil dus nu graag de netwerkverbinding van mij en mijn buren beter beveiligen. Met een utility zou dit sneller gedaan zijn.

Zoniet:
Weet iemand ook of er guides zijn die het probleem gerichter beschrijven. Want met de guides die ik tot nu toe vind, moet men nog steeds verbinden met het Acces-point, d.m.v. een ip-adres. Het zou makkelijker zijn als dit gewoon vanuit windows of een programma kon.

Bedankt!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je bedoeld dat je het IP adres van je Accespoint in je browser moet intypen om op de configuratiepagina van je AP uit te komen?

Zo veel moeite is dat volgens mij toch niet :?

Sowieso, elk merk AP heeft weer een andere configuratiepagina, dus één utility zal je er niet snel voor vinden. Het enige wat misschien zou kunnen is dat de betreffende fabrikant zo'n tooltje beschikbaar heeft. Maar dat zou dan vrij eenvoudig zelf te vinden moeten zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je hoeft niet te connecten op IP? Dit wordt geregeld door DHCP.

Gebruik 'hide SSID' of 'disable SSID broadcast', stel een moeilijk tot niet te raden SSID in, filter eventueel nog op MAC-adres, zet de DHCP-server in je Access Point aan (en de client op je clients) en stel een WPA-key in.

Veiliger kan zowat niet, en eenvoudiger ook niet.

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 12-11-2006 19:50 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Simpele uitleg: NEE

Want waar moet de computer dan de beveiligingscodes vandaan halen van het netwerk waar hij mee moet verbinden? dat kan het netwerk natuurlijk niet lopen broadcasten.

-edit-
Niet goed gelezen. Ik dacht dat je niet de WEP/WPA keys wilde invoeren.

Ik hou het lekker bij handmatig invoeren, kijken wat voor MAC adres het aan te sluiten apparaat heeft, met een ander apparaat er voor zorgen dat dat MAC adres niet gefilterd wordt op het AP, op het apparaat wat ik aan wil sluiten de juiste dingen invoeren (SSID, de codes), en gaan

[ Voor 49% gewijzigd door Resistor op 12-11-2006 19:58 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Oké, bedankt. Er is dus helaas geen utility, maar met deze tips kan ik ook een heel eind komen _/-\o_