Rikenon 135mm & Pentax 50mm op DSLR

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik kan via een kennis een Rikenon 135mm 1:2.8 en een SMC Pentax-M 50mm 1:2 overnemen. Het zijn analoge lenzen, maar het lijkt me leuk er eens wat mee te proberen. Mijn vraag is alleen wat de kwaliteit van de lenzen is. Is het wat of kan ik het beter links laten liggen? Ze zijn allebei in goede staat, op wat krasjes op de buitenkant na.

Alvast bedankt voor tips & hulp :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Vertel eerst eens wat voor cam je hebt, kunnen we je misschien vertellen of het gaat passen.

• Mei
Pentax *ist DL. Aangezien Pentax trouw is aan zijn mount, gaat het wel passen. Ik moet wel alles handmatig doen, maar dat lijkt me ook wel leuk.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ligt er dan nog steeds een beetje aan wat je ervoor moet betalen.
Dat gaat ook wel uitmaken. Voor sommige bedragen is het eigenlijk altijd de moeite wel waard.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Mei
Hij vroeg er rond de 40 Euro voor. Ik heb er zelf absoluut geen verstand van, dus weet niet of het nou goedkoop of duur is.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Wat de gek ervoor geeft zegmaar..... ik heb een Pentacon 50 f/1.8 voor een tientje gekocht op Marktplaats, best leuk om mee te spelen. :)

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:49

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Die 50mm is best een aardig objectief heb ik zelf ook, al zit die vrijwel nooit op mijn camera.
Die 135mm 2.8 ken ik niet, al heb ik wel een Panagor 135 2.8 en die lijkt best aardig te zijn.

Die 50mm is super compact en licht trouwens, en een beetje afstoppen en hij is super scherp.

Verwijderd

Die Ricoh lens is geen hoogvlieger, maar die 50mm, daar is niks mis mee.
Als je dit soort 'oud glas' wilt gebruiken kan ik je aanraden om in de 'custom settings' van je camera 'AE-L button on manual exposure' op 'Tv shift' te zetten. Met 1 druk op de AE-L knop is 't net een diafragma-voorkeuze automaat.

• Mei
Wat is volgens jullie een redelijke prijs dan?

• Mei
De boel gekocht voor 30 euries inc verzenden, net vanmiddag binnekgekregen.
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:16:
Als je dit soort 'oud glas' wilt gebruiken kan ik je aanraden om in de 'custom settings' van je camera 'AE-L button on manual exposure' op 'Tv shift' te zetten. Met 1 druk op de AE-L knop is 't net een diafragma-voorkeuze automaat.
Wat bedoel je hier precies mee in lekentaal? :P
Pagina: 1