Toon posts:

WinRoute probleempje.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi na dat ik mijn keuze heb laten vallen op WinRoute Pro 4 loop ik tegen een probleempje aan.
Ik ben van Win982 internet delen gegaan naar WinRoute maar ik krijg de clients nog niet online. Moet ik nog een aantal setting veranderen? Wat zijn snel en makkelijk gezegt de goede instellingen op de host en de clients :?:?:?:?:?

Please help me
.______
/ HELP!!\
\_ ____/
|/
:o

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Je hoeft normaliter geen winroute te draaien op de client. Kijk of bij standaardgateway het adres van het netwerkkaartje in je server staat. (de nic tussen server en client dus, niet die naar internet)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Dat staat allemaal goed...
Ik vraag me een beetje af hoe precies de settings moeten staan op de host bij DNS en DHCP enz...

Verwijderd

Topicstarter
Hier boven was ik nog ingelogt onder de naam van een kameraad... Foutje :D

Verwijderd

Nou even opletten:
Ik heb toevallig vandaag Winroute Lite 4.1 build 24 gedowned....en de settings zijn na wat gepuzzel als volgt:
Host PC waar winroute op is geinstalleerd.:
Enable DNS Proxy
DHCP >> niet aanzetten
-------------------------------------------
Client: niets installeren wat betreft Winroute,
Bij je TCP eigenschappen van je netwerkkaart
Automatisch een IP adres verkrijgen aanvinken...
Gateway>>> inschakelen en IP van je Host toevoegen,
DNS>>>>>>> IP van je Host toevoegen, beide dus het ip-adres van je netwerkkaart!!! van je Host!!!!
Bij verbindingen van Internet-Expl. op je client bij ' Lan-instellingen, zorgen dat er niets aangevinkt staat, als je al deze instellingen hebt gecontroleerd zou het moeten werken........bij mij tenminste...succes ermee MM 8-)