Toon posts:

Xbox Live Media center i.s.m. KPN Experia box

Pagina: 1
Acties:
  • 1.551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

Wij hebben thuis internetplusbellen, daarbij krijg je KPN Experia box bijgeleverd.
Hierop heb ik ook mijn xbox360 op aangesloten. De verbinding tussen deze is prima en uit
de verbindingstest op me xbox blijkt deze ook goed getest. Dit wel nadat ik de poorten in de experiabox heb geforward.
Nu wil ik ook Windows Media Center werkend krijgen. Als ik Windows Media Connect opstart dan ziet me pc wel de xbox360. Maar als ik in mijn xbox verbinding wil maken met mijn pc dan krijg ik de melding 'failed'. Ik heb inmiddels alle poorten opengezet in de instellingen van me experiabox die xbox aangeeft die je moet openzetten. Maar nog steeds wil hij geen verbinding maken.

Ik heb allerlei forums afgezocht maar kan maar geen oplossing vinden, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-03 09:16

jOzh

Sweet dude!

Even een kickje want ik zit met hetzelfde probleem. Zelfs het uitzetten van de firewall in de experia box heeft geen effect. Een directe link tussen pc en xbox werkt wel maar dit is uiteraard lastig omdat ik dan geen internet op m'n pc meer heb en geen xbox live meer op m'n 360. Ben nu constant netwerkkabeltjes aan het switchen en das niet goed voor m'n rug (moet daarvoor onder m'n bureau kruipen) ;)

Dus als iemand de verlossende tip heeft; laat je horen! :P

Grab shell dude!

• kuanti
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Wat bij mij vrij goed geholpen heeft is ervoor zorgen dat de benodigde services ook daadwerkelijk aan staan of gestart worden.

Hellaas houdt dat ook in dat minder gezonde services gestart moeten worden.
Ik zou gewoon effe wat knutselen met de services.

Met welke soft zijn jullie aan het connecten op het moment van typen.
Lijkt mij dat trouwens media player 11 het gemakelijkste is vanwegen de ingebouwde media sharing.

[ Voor 35% gewijzigd door kuanti op 01-12-2006 12:01 . Reden: spelfoutjes :P ]

Verwijderd

Nou ik heb inmiddels echt van alles geprobeert maar krijg het niet voor elkaar. zijn er mischien NAT instellingen die gedaan kunnen worden om hem draaiend te krijgen op de KPN Experiabox ?

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Allereerst moest ik UPNP aanzetten (service toevoegen)

Daarna gingen de 2 pc's gezellig met elkaar babbelen.
Ook moest ik een ander pakket instaleren dan op de site van microsoft xbox stond,een full version van media connect.
Ik zoek even verder of ik de link nog kan vinden.
Daarna werkte het in elk geval feilloos.

http://download.microsoft...592938dd058a/wmcsetup.exe dit is de link.
Het is mediaconnect 2.
In mijn geval had ik een probleem met framework dat dwars zat er nog extra bij,maar bij de meesten helpt dit al.

Je hebt kans dat je moet upgraden met framework naar versie 2,maar probeer eerst dat full package te installeren.
Framework 2 kan je hier vinden:
http://www.microsoft.com/...2f50ae9a55&displaylang=en

Een goede uitleg met stap voor stap instructies kan je vinden op:
http://forums.xbox.com/1076872/ShowPost.aspx
Daar staat ook de uitleg voor welke services je moet activeren.
Wis je huidige framework zeker niet,sla die stappen dus over.
Begin met lezen bij:Requirement for Windows XP Home Edition, Windows XP Professional Edition, and Windows XP Media Center Edition 2005

Dit werkte voor mij prima.

[ Voor 58% gewijzigd door Nick39 op 09-12-2006 13:01 ]

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-03 21:36
Qballjos heeft bovenstaande voor jou inmiddels geholpen?
Ik heb zojuist weer een uur met de helpdesk aan de lijn gehangen omdat ik na een jaar nog steeds ditzelfde probleem heb.
Ik heb destijds bij het overstappen gevraagd of ik Windows XP Media Center icm. een XB360 ook kon gebruiken met de Experia Box en dit werd bevestigd. Tot nu toe lukt mij het niet, daarom hoop ik dat dit wel helpt anders dan ga ik denk ik mijn abbo opzeggen en ergens anders internetten en bellen.
Pagina: 1