Diskeeper wil bootschijf niet defraggen

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb XP x64 SP1 met Diskeeper 10 Pro Premier en sinds kort wil hij de bootschijf slechts één keer defragmenteren. Daarna niet meer. Totdat ik weer een keer reboot. De error die ik krijg als ik op het Analyze of Defrag knopje druk:
Afbeeldingslocatie: http://thany.org/screenshots/Screenshot1196.png
En in het event log staat dus helemaal niets over deze fout.

M'n andere schijven zijn prima te defragmenteren...

Ik heb ook O&O Defrag en PerfectDisk geprobeerd en die doen het wel gewoon, maar die gebruik ik liever niet. Iemand een idee wat dit veroorzaakt?

日本!🎌

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:12
Dat programma deugt dus niet, als zelfs een
foutmelding al niet deugt.

Gebruik O&O: best getest door c't (D).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ParkOverall schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:13:
Dat programma deugt dus niet, als zelfs een
foutmelding al niet deugt.

Gebruik O&O: best getest door c't (D).
Het wordt niet echt gewaardeerd als topics met problemen over programma X worden beantwoord met de mededeling dat programma Y beter is ;) Zeker als je met geen enkele onderbouwing komt [c'T benoemd bijvoorbeeld nooit een applicatie als 'beste'] kun je dat dan ook beter achterwege laten :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Het is niet helemaal wat je zoekt, maar misschien dat je iets aan http://www.andreasroom.co...ve/2004/01/18/defrag.aspx hebt.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• ParkOverall
Spider.007 schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:51:
[...]
Het wordt niet echt gewaardeerd als topics met problemen over programma X worden beantwoord met de mededeling dat programma Y beter is ;) Zeker als je met geen enkele onderbouwing komt [c'T benoemd bijvoorbeeld nooit een applicatie als 'beste'] kun je dat dan ook beter achterwege laten :)
Ik onderbouw dat het programma niet deugt, met op te merken dat de melding van het
programma, dat informatie over de fout in het Windows log te vinden is, klaarblijkelijk
niet juist is.

Als je de vergelijkende test in c't (niet: c'T) leest, dan kun je concluderen dat O&O's
defragmenteer programma als best getest is. Diskeeper is blijkbaar zelfs erg slecht
qua werking (nog slechter dan Windows eigen defragmenter), vandaar mijn
welgemeende advies het niet te gebruiken. :)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik wil O&O helemaal niet gebruiken. Het is ontzettend traag voor grote schijven met VEEL (400.000+) files en het heeft geen equivalent voor smart scheduling. Soms houdt er gewoon mee op tijdens het analyseren of defraggen, zonder reden op log entry. En soms gaat die files (die niet eens gefragmenteerd zijn) lopen verplaatsen, om ze daarna gelijk weer op precies dezelfde plek terug te zetten, terwijl er nog gefragmenteerde files zijn die belangrijker zijn.

Nee, Diskeeper is voor mij vele malen beter (afgezien van de GUI) dus daarom zou ik dit probleem graag willen oplossen. Het moet toch een oorzaak hebben, wat hij deed het voorheen altijd.

日本!🎌

• ParkOverall
Al een mailtje naar de Scientology eraan gewaagd? :9

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ParkOverall schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:16:
Al een mailtje naar de Scientology eraan gewaagd? :9
ik stel voor dat je je commentaar mbt diskeeper achterwege laat :/

waarschijnlijk heb je een hekel aan diskeeper niet vanwege de functionaliteit maar vanwege het feit dat de directeur een aanhanger van scientology is :z

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mensen kom op, ontopic. Diskeeper vs O&O kan wel via DM uitgevochten worden lijkt me. Verder heeft de Scientology er ook niks mee mee te maken, zoals Zwelgje zegt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1