Toon posts:

computer aan- en uit tijden loggen

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een programma dat de computer zijn aan en uit tijden kan loggen.

De situatie is nu als volgt je zet de computer aan, windows vraagt om het paswoord van de gebruiker, en je logt in. Nu verdenk ik er iemand van om als ik er niet ben proberen in mijn computer te raken maar dat deze nog niet voorbij het windows paswoord raakt.

Ik ben dan nu op zoek naar een programma dat de aan en uit tijden van de computer zou kunnen loggen. Ik heb al wel programma's gevonden die de login van de gebruiker kan loggen en keyloggers enz enz. Maar nog niet over de aan en uit tijd.

Bestaat er zo een programma? Liefst freeware natuurlijk of een trial van enkele dagen (omdat het maar voor even is)

ondertussen zoek ik natuurlijk zelf ook verder naar iets bruikbaars! Maar heb tot nu toe nog niets gevonden buiten user logger en keyloggers

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-12 16:14

nIghtorius

Poef!

start->uitvoeren->eventvwr.msc

'nuff said.

je kunt aan de events zien wanneer er een computer aangezet en uitgezet is. (onder het kopje systeem)

kijk naar events van Eventlog.

als een XP systeem start krijg je een event van eventlog met gruwweg de volgende tekst erin.
code:
1
Microsoft (R) Windows (R) 5.01. 2600 Service Pack 2 Uniprocessor Free.

plus netjes de datum & tijd.

en bij het afsluiten van het systeem:
code:
1
De Event Log-service is gestopt.

plus netjes de datum & tijd.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 06:16
Kun je niks met het eventlog? Daar kun je zien wanneer services gestart en gestopt worden. Ook als je niet inlogt wordt er altijd wel een service gestart.
Enige vereiste is wel dat de pc normaal wordt afgesloten, anders wordt dat log (kennelijk) niet weggeschreven.

Verwijderd

Topicstarter
thnx! Deze functie kende ik nog niet van windows. Had ze ook nog niet gevonde met google na 2 dagen zoeken |:(

waardoor ik denk dat er iemand probeert in te raken => ik kom thuis van school en de pc staat aan, op het inlogscherm... dus denk wel dat ik dan moet zien wanneer iemand probeert om erin te komen! Zal het morgen dadelijk proberen

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 18:20 ]

Verwijderd

Event viewer -> System -> Rechtermuis -> Filter -> EventID -> 6005
Dan krijg je alle opstart tijden mooi onder elkaar.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Misschien staat 'ie wel op Power-on-key en drukt de schoonmaakster tijdens het reinigen van je kamer toevallig een toets op je toetsenbord in, ik noem maar wat? :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CodeCaster schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:50:
Misschien staat 'ie wel op Power-on-key en drukt de schoonmaakster tijdens het reinigen van je kamer toevallig een toets op je toetsenbord in, ik noem maar wat? :P
Idd, of de stroom knalt er af en in je BIOS staat dat ie automatisch moet booten na een powerfaillure :)

Maar moet in principe gewoon uit de logs te halen zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1