[PS3] Aanschaf in Azie

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10-2022
Beste Tweakers,

Ik zit zomaar even wat hardop te denken op de zondagavond.
Het zit als volgt :
M'n zus gaat over precies een week, voor 4 maanden naar Azie. Ze begint in Bangkok, Thailand, maakt een rondje en zorgt dat ze voor het verlopen van haar ticket weer terug is in Bangkok.
Ze komt dus uiterlijk 19 maart 2007 terug.

De playstation 3 is gisteren, 11 nov, gelanceerd in Japan. In Europa moeten we blij zijn als het maart 2007 is. Jullie zien al waar ik heen wil.

Wat nu als ik m'n zus een playstation 3 laat kopen.
(Er even vanuit gaan dat de douane dat ding niet ontdekt in de koffer en invoergeld eist, en dat het de vlucht overleeft)

Wat zijn dan de voor en nadelen. Misschien is het wel helemaal onmogelijk.
Ben wel benieuwd naar wat er allemaal uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D Je zal wel niet de enige zijn, maar volgens mij komen de spellen dan nog altijd in NTSC uit ipv het hier gebruikte PAL

edit:

Als er daar geen onderscheid op is, dan wel op de regiocodes van Bluray
Region code Area
A/1 North America, Central America, South America, Korea, Japan and South East Asia.
B/2 Europe, Greenland, French territories, Middle East, Africa, Australia and New Zealand.
C/3 China, Russia, Central and South Asia.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:59:
:D Je zal wel niet de enige zijn, maar volgens mij komen de spellen dan nog altijd in NTSC uit ipv het hier gebruikte PAL
Dat maakt voor de PS3 niet uit. Spellen zijn ook regiovrij. Alleen Blu-ray films en PSX een PS2 spellen zijn wel regiogebonden (DVD ook maar daar is Japan zelfde regio als Europa). Dus als je dat toch niet zal gebruiken is het geen probleem. De voeding is ook 100-240V dus dat is ook geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Shiver23 op 12-11-2006 18:03 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:59:

edit:

Als er daar geen onderscheid op is, dan wel op de regiocodes van Bluray
Region code Area
A/1 North America, Central America, South America, Korea, Japan and South East Asia.
B/2 Europe, Greenland, French territories, Middle East, Africa, Australia and New Zealand.
C/3 China, Russia, Central and South Asia.
Spellen zou ik opzich wel hier kopen. Ervan uitgaan dat maart 2007 als launch datum blijft.
Maar ja, dan komt de regiocode van de speler en het spel niet echt overeen.

Te snel gesproken. Regiovrij zie ik

[ Voor 3% gewijzigd door Millshot2 op 12-11-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-10 10:58

Neus

www.zenaconsult.com

Misschien dat de handleiding je wat problemen geeft :-)

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:03:
[...]

Dat maakt voor de PS3 niet uit. Spellen zijn ook regiovrij. Alleen Blu-ray films en PSX een PS2 spellen zijn wel regiogebonden (DVD ook maar daar is Japan zelfde regio als Europa). Dus als je dat toch niet zal gebruiken is het geen probleem. De voeding is ook 100-240V dus dat is ook geen probleem.
Een uitgever mag zelf kiezen of hij een Regio blok wil of niet. Zelfde systeem als met de 360. De meeste games zijn Regio vrij, maar die van EA zijn bijvoorbeeld wel geblocked.s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Neus schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:05:
Misschien dat de handleiding je wat problemen geeft :-)
Nee hoor, engels handleiding is al online gezet door sony 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Weet je dat zeker? Had begrepen dat de PS3 games net als de PSP games helemaal regiovrij zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:08:
Weet je dat zeker? Had begrepen dat de PS3 games net als de PSP games helemaal regiovrij zouden zijn.
Volgens Harisson zijn games Region-Free, maar kan dat veranderen over time indien gewenst. Ik zal eens een bron opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik denk alleen dat alle menutjes in het japans zijn natuurlijk. Ook het online gamen zal waarschijnlijk niet gaan werken omdat hij misschien op het Japanse netwerk wilt komen oid?

Je zal hem moeten flashen tzt naar de engelse firmware zodat je engelse menu's hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga er maar vanuit dat de PS3 in maart komt. Sony kan zich simpel niet nog meer uitstel permiterren. dus voor sony is het of maart of niet.

vraagje? waarom is je suz niet bereikbaar, als ze wel naar een computerwinkel in japan kan komen kan ze daar toch ook in een internetcafe haar mail checken. tegen 17maart heeft sony echt wel een precise lanceerdatum geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Megamind. Das niet waar.
Net als de PSP kun je op de PS3 ook diverse talen kiezen.
Behalve de regiocodes zijn er volgens mij weinig issues om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Tot zover is het dus nog bestwel te doen.
Als de spellen 100% zeker regiovrij zijn, en de handleiding online beschikbaar is.

Maar ja , hoe zou het gaan met de garantie. Waarschijnlijk tot de deurklink als je het naar Nederland gaat vliegen, en je in Azie de aankoop hebt gedaan. Dan kun je er hier nergens mee terecht lijkt me.

Voordeel moet ook wel zijn dat de PS3 goedkoper is in Azie. Een flink stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Maar dat hij in Japan uit is betekent niet dat hij in welk ander land dan ook maar beschikbaar is. En omdat de PS3 zeeer beperkt leverbaar is zal ze erg veel moeite moeten doen om er eentje te vinden (in Japan). Dus het daadwerkelijk te pakken zien te krijgen ervan lijkt mij nog wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
alvast voor de leifhebbers even opgezocht alvast voor de ts`er:

http://manuals.playstatio...en/ps3/current/index.html

offtopic: weet nog steeds niet hoe ik de link met andere naam klikbaar kan maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk niet dat je zus de kans krijgt om er eentje te kopen, als ik zo nieuws: Playstation 3 gelanceerd in Japan lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 21:01

Tyf

Ik zou het niet doen voor 1 ding, garantie. Vermits sony zwaar tegen grijze import is zullen ze zeker niet verder willen helpen bij eventuele problemen. Eens gehad met een stomme cdwriter uit frankrijk. Was hp. De cd-writer was kapot, bel naar HP belgie meer dan uur lang aan telefoon gezeten en doorverbonden geweest. En allerlaatste persoon aan de telefoon zegt doodleuk, dit is een frans serienummer wij kunnen u niet verder helpen "click".
Verwacht dat het bj sony ook zoiets zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

garantie word denk ik wel een probleem inderdaad. En de PS2 was nou ook niet echt de betrouwbaarste machine te noemen...

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-10 19:42

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik zou hem gewoon kopen spellen zijn anders gewoon online te krijgen voor je japanse PS3 en geloof dat je over de eerste 350 euro in iedergeval al geen invoerbelasting hoeft te betalen.
Verder ondersteund tegenwoordig iedere tv gewoon NTSC dus dat hoeft ook geen probleem te zijn.
Ik verwacht ook niet dat de PS3 in maart hier al echt leverbaar zal zijn. Dus je kunt er misschien nog wel winst op maken als je hem hier in NL weer verkoopt. Ik zie dus niet echt een reden om hem niet te kopen op de garantie na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
Als de definitieve prijs hier bekend is , en m'n zus rapporteert dat de PS3 goed beschikbaar is, en honderden euro's goedkoper, dan is het misschien wel het overwegen waard.

Al is geen garantie op een prijzige aankoop geen aantrekkelijk vooruitzicht. Het is ook nog eens de eerste versie van de PS3, dus wellicht nog wat kwaaltjes.
en hier verkopen zonder garantie zal toch ook nog zo'n storm lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. De prijs word 600 euro (500 voor het basis pakkket)
2. De ps3 is zeker de komende tijd nog niet goed beschikbaar (ik weet niet of je zus ook in Japan komt maar in Thailand ga je helemaal geen ps3 vinden denk ik zo).
3. De prijs is idd 200 euro goedkoper voor het basispakket (maar je kan nu nergens meer een ps3 vinden, of je moet 1500 euro over hebben), maar dat stelt niet zoveel voor als je rekening houd met import kosten en nog belangrijker garantie. Sony kennende zit het er dik in dat de eerste paar ladingen ps3's nogal wat problemen zullen hebben.

Conclusie: Niet importeren tenzij je geld over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat het vinden van een PS3 in Thailand kansloos is. Hij is daar niet officieel op de markt en moet dus geïmporteerd worden. Bovendien is de Thaise levensstandaard niet zo dat men grootschalig PS3s zal aanschaffen. Thailand is daarom ook geen serieuze PlayStation-afzetmarkt voor Sony. Sony heeft maar een klein aantal spellen officieel in Thailand op de markt gebracht.

De gemiddelde Thai gebruikt trouwens kopieetjes. Ik weet nog dat ik 4 jaar geleden in Thailand was en dat zelfs PS2 en DC kopieën maar heel beperkt beschikbaar waren omdat de gemiddelde Thai zich geen PS2 of Dreamcast kon veroorloven. Zal met de PS3 nu hetzelfde zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ari3 op 13-11-2006 15:01 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak-Freak schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:09:
Ik zou hem gewoon kopen spellen zijn anders gewoon online te krijgen voor je japanse PS3 en geloof dat je over de eerste 350 euro in iedergeval al geen invoerbelasting hoeft te betalen.
Verder ondersteund tegenwoordig iedere tv gewoon NTSC dus dat hoeft ook geen probleem te zijn.
Ik verwacht ook niet dat de PS3 in maart hier al echt leverbaar zal zijn. Dus je kunt er misschien nog wel winst op maken als je hem hier in NL weer verkoopt. Ik zie dus niet echt een reden om hem niet te kopen op de garantie na dan.
geen invoerbelasting voor producten tot 175 euro. Je zult dus over het gehele aankoopbedrag invoerrechten en btw moeten betalen.
Pagina: 1