veilige modes Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 7.676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• base25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2022
Het lukt mij maar niet om Vista in de veilige modes te starten.

F8 heb ik een paar keer ingedrukt na de biosinfo.
In de bios kan ik wel komen, dus aan het wireless toetsenbord zal het waarschijnlijk niet liggen.

Wie heeft een idee wat de oorzaak kan zijn?

Verwijderd

Ik heb zo geen werkende Vista hier maar via msconfig.exe kon je altijd instellen dat je naar veilige modes wou booten.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Mmm F8 zou wel gewoon moeten werken. Hier tenminste wel. Hang er anders eens een wired bordje aan.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• base25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2022
Via msconfig kom ik er wel in. Probleem voorlopig opgelost.

Als ik niet meer in Vista kan komen, dan heb ik wel een probleem als de veilige modes met F8 niet werkt

Verwijderd

Tja, altijd een toetsenbord met kabeltje in de buurt hebben :+

Verwijderd

Voordat je dat menu krijgt (als je dualboot hebt tenminste met xp en vista) moet je nog op F8 drukken :)

Maare, dit gaat zeker over de activatie patch :D Lol, kijk er wel mee uit, als je de bestanden overschrijft terwijl je niet in Veilige modus zit dan kan je daarnaa niet meer inloggen omdat ie dan je BETA key niet meer accepteerd. Ik denk dat ik hem zodra ie uit is zo snel mogelijk orgineel ga regelen, want je blijft toch maar klooien met die activatie, dat zag je wel bij xp.

Verwijderd

Voor het opstarten van de Veilige Modus (Safe Mode) bevat de "Help en Ondersteuning" van MS Vista onvolledige informatie. Ik ga hier alleen in op de situatie van slechts 1 besturingssysteem op de PC.

Die informatie van de Vista-Help luidt dat de gebruiker tijdens het (her)opstarten van de PC de functietoets F8 ijverig moet intoetsen. Daarmee komt de gebruiker echter in een scherm waarin de Veilige Modus NIET voorkomt.

De juiste weg is als volgt. Na de (her)opstart komt er al vrij vroeg helemaal beneden op het scherm een regel in beeld die aangeeft dat de gebruiker ESC of TAB kan gebruiken. Druk op de Tab-toets van je PC. Doe dat stevig en enkele seconden lang, want anders wordt deze interrupt niet waargenomen!

Nu verschijnt er wel degelijk een scherm waarin de Veilige Modus staat, zelfs met meer dan één optie daarvoor. Hier zie je ook een heldere mededeling ergens bij het midden van het scherm dat F8 moet worden gebruikt.

Mocht F8 niet blijken te werken, dan kan het nog zijn dat je een toetsenbord hebt met een "F-lock"-toets. Op zo'n toetsenbord hebben de functietoetsen meerdere functiereeksen. Om de standaardwerking in te stellen, moet F-lock aan staan, dat wil zeggen dat het bijbehorende lampje op het toetsenbord moet branden. De werking kun je eventueel testen door Vista even op te starten in de gewone modus en dan op F1 te drukken. Als F-lock uit staat en het lampje niet brandt, gebeurt er niets. Als F-lock is ingeschakeld en dus het lampje brandt, zal de Windows-Help verschijnen. Om F8 te kunnen gebruiken om in de Veilige Modus te komen, zul je na de (her)opstart F-lock moeten inschakelen door op de F-lock-toets te drukken en het lampje dus te laten branden.

Verwijderd

Ik denk dat de TS heel gelukkig is dat je hem na 3 jaar nog zo goed helpt :D

Welkom op GOT trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 18:01 ]

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:51
:) @ Blackspot
PS: F5 ipv F8 werkt volgens mij ook :)

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

@ Blackbox
Een dezer dagen moest ik onder Vista de toegang zien te vinden naar de veilige modus. F8 faalde, dus ik zocht via een zoekmachine verder. De vraag bleek op veel plaatsen op het internet te staan, maar ik zag nergens een antwoord waarmee ik verder kwam. De site van Microsoft bleek dezelfde tekortkoming te bevatten als Windows-Help. Ik ben er uiteindelijk zelf uitgekomen. Het resultaat heb ik op Tweakers gezet om die informatie vanuit zoekmachines vlot toegankelijk te maken. Dat stond dus los van de oude vraag van TS.

Verwijderd

Dan moet je beter zoeken want zelf mijn post uit 2006 Verwijderd in "veilige modes Vista" geeft een werkende manier mocht F8 niet werken.

Verder wel een goede instelling van je hoor alleen weet ik niet of het de bedoeling is zo'n oud topic te kicken. Maar daar kunnen de modjes je wel een antwoord op geven.
Pagina: 1