Geen VPN in WINDOWS oorzaak? NORTON PROTECTION CENTER?

Pagina: 1
Acties:

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05-2025
Beste tweakers,

ongetwijfeld dat dit probeem al aan de orde is geweest maar mijn zoekpogingen hebben geen resultaten gebracht.

Het volgende is mijn probleem, ik probeer een VPN op te zetten via de wizard "nieuwe verbindingen" in windows (XP) echter op het moment dat ik kan kiezen in deze wizard voor of een inbelverbinding of een VPN-verbinding blijven deze onselecteerbaar.. Hoe irritant! mijn eigen ingeving is dat Norton Protection center 2006 hier de nodige blokkades op gooit maar hoe zet ik die uit? of heeft iemand misschien andere suggesties waarom VPN bij mij geblokkeerd is?

Help mij of redirect me naar een goeie topic over dit onderwerp!

groetjes

Druss

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
Capslock is niet vriendlijk :)

Zit je in een netwerk met domein?
Heb je admin rechten?

• Druss
Je hebt gelijk capslock is niet vriendlijk, excuses daarvoor!

Ik heb Admin rechten en zit in een Werkgroep

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
In jou norton protection center, welke producten heb je daar?

Firewall en Virusscanner?

Want dat protection center is alleen maar een centrale schil om die producten heen, in het protection center kun je op het product klikken en het deactiveren

• Druss
Voor zover ik kan ontdekken alleen Virusscan (tis niet een pakket waar ik nou echt bekend mee ben) ik constateer dit de tabbladen wanneer ik het center open.

Het is zo dat hij in de eerste tabblad ("norton protection center") een groen vinkje heeft staan bij de "inkomende Firewall". Volgens mij slaat deze op de windows firewall welke ik uit heb staan.

• Druss
Kan het een bepaalde service zijn in Windows XP die nog opgestart dient te worden?

*tis niet mijn PC en ook nog eens een bedrijfsPC dus kan niet lukraak dingen inschakelen.

• Druss
Hey Zanniebal (en iedereen die het verder weten wil)

ik heb het gevonden, de service "Telephony" moet worden ingeschakeld.
Configuratiescherm --> Systeembeheer --> component services --> Services (lokaal)
--> Telephony --> automatisch laten starten en opdat moment starten!

Succes en bedankt voor de moeite Zanniebal

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-03 07:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Druss,

Welkom op GoT!
Je hebt het probleem opgelost, en ook voor anderen de oplossing gepost. Erg fijn ;)
Toch even wat tips voor de volgende keer:

- Graag minder intensief gebruik maken van capslock (maar dat had je al door ;) )
- Als je nieuwe informatie hebt, of nog wat toe wilt voegen kun je je bericht bewerken door op de EDIT knop te klikken. We hebben liever niet dat je binnen 24 uur nadat je zelf de laatste poster in het topic bent een nieuwe reply doet (je topic komt dan onnodig weer bovenaan te staan). Liever dus je bericht even bewerken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1