Persoons Alarmeringssysteem en ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb een ietwat lastige situatie. Mijn vrouw heeft dankzij haar ziekte een personen alarmeringssysteem nodig. Dit is een systeem dat je aansluit op je telefoonnet en verder werkt met een noodknop op een klein kastje om je nek.

De aansluiting is een telefoonstekker met een mogelijkheid voor doorlussen naar je normale telefoon.

Als dit apparaat aangesloten zit heb ik last van een trage internetverbinding via ADSL (10 keer zo traag) en ruis op de telefoon bij gesprekken. Haal ik het los is alles in orde. Nu is dat natuurlijk niet de bedoeling, dat alarmsysteem is immers niet voor niets geplaatst.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik heb al gebeld met de organisatie die dit hebben geplaatst maar die zeggen hier geen of weinig ervaring mee te hebben (meestal hebben ouderen dit soort dingen, en niet jonge mensen, en die hebben vaak geen inet).

Ik heb geen andere aansluitpunten in huis, anders kon ik proberen om daar dat systeem op aan te sluiten maar dat gaat dus heelaas niet.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:46

Duinkonijn

Huh?

denk dat je alarm sys voor de splitter heb. probeer hem eens na de splitter.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:24

mace

Sapere Aude

Heb je hem voor of na de splitter zitten? Hij moet namelijk na de splitter.(dus: aanlsuiting >> splitter >> telefoon+alarm)

edit: te laat :P

[ Voor 7% gewijzigd door mace op 12-11-2006 16:23 ]

• Diabolical
Hij zit na de splitter op dezelfde aansluiting als mijn gewone telefoon. Door middel van zon doorlus geval dus.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Verwijderd

Diabolical schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:25:
Hij zit na de splitter op dezelfde aansluiting als mijn gewone telefoon. Door middel van zon doorlus geval dus.
Even telefoonlijn splitsen(event. via z'n stekkerdoosje) en daarna de telefoon en het alarm beiden op een apparte aansluiting zetten...

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Persoonsalarm en adsl is nooit een goede combo... kans op storingen op beide systemen is groot. Wij installeren hier dan ook niet meer op. (ben adsl installateur)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Diabolical
Francis schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:16:
Persoonsalarm en adsl is nooit een goede combo... kans op storingen op beide systemen is groot. Wij installeren hier dan ook niet meer op. (ben adsl installateur)
Wat zou in een dergelijk geval dan geadviseerd moeten worden? Aparte telefoonlijn voor het alarm?
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:13:
[...]

Even telefoonlijn splitsen(event. via z'n stekkerdoosje) en daarna de telefoon en het alarm beiden op een apparte aansluiting zetten...
Dat zou een optie zijn. Ik zal morgen eens een stekkerdoosje halen.

[ Voor 30% gewijzigd door Diabolical op 12-11-2006 19:09 ]

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 11:53
Switchen naar kabel internet is misschien ook een optie?

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Als die splitter niet werkt dan lijken me de enege opties of internet via de cabel nemen maar dan hou je natuurlijk nog die ruis over de telefoon. Of een extra telefoon lijn nemen. Dit lijkt me eigenlijk het beste. Zo is de lijn ook nooit bezet en zal het alarmeringssysteem altijd perfect werken.

• Diabolical
The - DDD schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:11:
Switchen naar kabel internet is misschien ook een optie?
Hmmm.. al jaren lid van xs4all.. ja.. ik heb het nog over lid zijn van.. geen abbonnee... zo lang dus al :) (sinds 1995/96)...

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Diabolical schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:08:
[...]

Wat zou in een dergelijk geval dan geadviseerd moeten worden? Aparte telefoonlijn voor het alarm?
[...]
Dat is idd vaak het advies.
Technisch is het opzicht wel mogelijk, maar de kans op storingen is gewoon te groot. Ik bedoel als internet uitvalt ok, maar persoonsalarm is serieus belangrijk.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Francis schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:56:
[...]
... maar de kans op storingen is gewoon te groot.
Volgens mij heeft TS een normale telefoonlijn met linesharing. Er wordt door de ADSL lijn één kleine extra point of failure ingebouwd, nml de ADSL splitter. De kans dat die kapot gaat is vrij klein, maar aan TS zelf om te bepalen of hij dat risico wil nemen.

TS heeft het dus niet over internetplusbellen oid.

• Diabolical
Tropos schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:53:
[...]

Volgens mij heeft TS een normale telefoonlijn met linesharing. Er wordt door de ADSL lijn één kleine extra point of failure ingebouwd, nml de ADSL splitter. De kans dat die kapot gaat is vrij klein, maar aan TS zelf om te bepalen of hij dat risico wil nemen.

TS heeft het dus niet over internetplusbellen oid.
Ik heb het hier inderdaad niet over IPB. Dat is een VOIP oplossing en dat werkt zowieso niet met het alarmsysteem. Maar gezien de problemen die ik heb zal het er wel op uitdraaien dat ik een extra lijn moet nemen. Ik zal vandaag eerst eens een stekkerdoosje halen en kijken of dat wat oplost. Anders wordt het die extra lijn.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Een persoonlijk alarmsysteem is niets meer dan een apparaat dat uitbelt. Als je deze netjes achter je splitter aansluit op de juiste manier (vermoed dat het niet juist zit nu) samen met een toestel moet het geen enkel probleem zijn met ADSL.

Tenzij het natuurlijk niet eens aan de eisen voldoet waar een inbelmodem/fax/toestel aan moet voldoen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Diabolical
bjck schreef op maandag 13 november 2006 @ 08:43:
Een persoonlijk alarmsysteem is niets meer dan een apparaat dat uitbelt. Als je deze netjes achter je splitter aansluit op de juiste manier (vermoed dat het niet juist zit nu) samen met een toestel moet het geen enkel probleem zijn met ADSL.

Tenzij het natuurlijk niet eens aan de eisen voldoet waar een inbelmodem/fax/toestel aan moet voldoen.
Dat klopt maar dat ding stoort enorm op de lijn en is aangesloten zoals ze dat normaal doen. Ze weten zelf ook niet goed wat te doen. Ik ga eerst eens kijken naar een verdeelblokje en zie van daaruit wel verder..

Pagina: 1