Toon posts:

PC ziet mijn router niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Was een beetje aan het klooien met het invoeren van een Mac adres in mijn Sitecom wireless router,
en heb waarschijnlijk en verkeerd adres ingevoerd.

Maar nu kan ik geen contact meer krijgen met mijn router, ook niet via een kabel van mijn router naar mijn laptop.
Ik krijg dan wel verbinding "beperkte of geen internet verbinding"maar kan niet connecten met 192.168.1.1 om in mijn router te komen.

Wat moet ik doen, heb de router ook al gereset, maar er blijft een rood kruis door het icoontje van mijn verbinding met de melding "Disconnected" staan.

Moet echt in mijn router zien te komen om het Mac adres te veranderen.

Heb me suf gezocht op dit forum, maar kon dit specifieke probleem niet vinden, vandaar.

Verwijderd

Welke router? Hoe het je gereset? Wat zegt Sitecom. Heb je de resetknop langer ingedrukt dan 10 seconden?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
en als je nu je pc eens 192.168.1.2 geeft (vast) :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:58:
Welke router? Hoe het je gereset? Wat zegt Sitecom. Heb je de resetknop langer ingedrukt dan 10 seconden?
De Sitecom wireless router 100G, heb geen beschrijving meer van de router en heb hier (werk)alleen intranet dus op de site kan ik ook niet kijken , heb hem wel 20 seconden ingedrukt, maar er gebeurde naar mijn weten niets.

En om de PC 192.168.1.2 te geven heeft volgens mij geen enkele zin, want dan kom ik volgens mij nog steeds niet in mijn router instellingen.

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 09:11
Je zegt dat je op mac adres gelocked hebt. Meestal is het zo dat dit alleen voor het wireless, lees WLAN, gedeelte geldt. Ik vind het dan ook raar dat je niet met kabel kan verbinden.

Kun je eens kijken of je pc wel een ip krijgt toegewezen. Zo niet loont het absoluut de moeite om de pc (tijdelijk) een statisch ip te geven.

http://twitter.com/randalpeelen

Verwijderd

Topicstarter
De met een kabel verbonden PC krijgt wel een IP, iets in de zin van 269.222.111 (ben op mijn werk nu) en geeft aan dat het een beperkte verbinding is. Als ik vervolgens kontakt maakt met 192.168.1.1, dan kan explorer de pagina niet vinden.
Pagina: 1