Welke Galm voor zang

Pagina: 1
Acties:
  • 1.660 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hey ik heb een mengpaneel met heel veel soorten galm.
Ik vraag me af welke galm nou het meest geschikt is voor zang.
Ik pak nu 1 die het mooiste klinkt, maar ik heb ze nog lang niet alle 100 uitgetest. Misschien zitten hier mensen die me kunnen helpen?

Deze zitten er onderandere op:
Small/Medium/Big hall
S/M/B Room
Short/Mid/Long/Drums/Vocal/Druims en Gold PLATE
Gated Rev Short/Med/Long
Early Reflection
Ambience
Delay

Wij gebruiken Vocal Plate omdat de naam het meest logisch is, en hij klinkt ook wel ok, maar niet zo mooi als ik zou willen. Wie kan mij helpen?

Ik heb een Sennheiser 816S Mic met een Behringer Xenyx 1622FX mengpaneel

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:39

BHQ

Wat is er mis met de reverbs nalopen en configgen net zo lang tot je een passende hebt? De kwaliteit zal niet echt enorm goed worden ofzo (Behringer) maar het is echt een kwestie van proberen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:14

Jag

Ik gebruik meestal vocal hall of room presets. Ik zou je room presets eens proberen.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:46
Room is niet zo 'groot' en vrij kort. Kan erg mooi zijn bij akoestische dingetjes enzo.
Bij het meeste spul voldoet een hall prima.

Maar inderdaad, ingebouwde reverbs op je mixer gaan nooit geweldig zijn.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:14

Jag

Ach ja, dat wordt altijd geroepen. Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat je EQ goed ingesteld hebt staan icm een goede mic. Compressie erover heen en een subtiel galmpje, dan lukt het ook wel om een mooi geluid te maken met de galm die ingebouwd is in de mixer. Zelfs met een SPX90, vies oud ding met respons tot 10K ofzo en veel "digitale" ruis, lukt het nog wel om aardig mooi geluid te maken.

Verwijderd

Gewoon op gehoor bijstellen, er bestaat niet zoiets als een standaard voor dat soort instellingen. :)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:46
Jag schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:10:
Ach ja, dat wordt altijd geroepen. Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat je EQ goed ingesteld hebt staan icm een goede mic. Compressie erover heen en een subtiel galmpje, dan lukt het ook wel om een mooi geluid te maken met de galm die ingebouwd is in de mixer. Zelfs met een SPX90, vies oud ding met respons tot 10K ofzo en veel "digitale" ruis, lukt het nog wel om aardig mooi geluid te maken.
Maar hij had al naar eigen zeggen 'ok' geluid he, veel meer dan dat denk ik dat er met die setup niet te behalen valt (nu is wat 'ok' voorstelt natuurlijk voor een enorm groot deel afhankelijk van perceptie, maar vooruit ;) )
Maar je hebt wel gelijk, er zijn met mindere apparatuur best leuke resultaten te halen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1